VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

aktualizováno 
Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové skupiny, určené hlavně pro Čínu a Indii, což jsou nejrychleji rostoucí automobilové trhy. Ten čínský je pak v objemu prodejů už dnes s přehledem největší.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Škoda

V Indii chce podle informací listu Handelsblatt Volkswagen nabízet vůz vyvinutý českou divizí Škoda Auto za 5 000 eur (téměř 129 tisíc korun), pro Čínu jsou v plánu dva modely SUV v ceně od 8 000 do 10 000 eur vyrobené ve spolupráci s čínským partnerem FAW. Mluvčí koncernu nechtěl tyto plány komentovat, uvedla agentura DPA.

Škoda hledá klíč k Indii

ANALÝZA

Indický automobilový trh je pro řadu značek velmi atraktivní, ale ty evropské se na něm ne a ne prosadit. Škoda teď povede snahu koncernu VW se v této 1,3 miliardové zemi uchytit. Čtěte více zde

Předseda představenstva automobilky Škoda Bernhard Maier německému listu Handelsblatt řekl, že rozhodnutí o plánech pro indické levné auto se blíží. „Uskutečnily se první rozhovory s našimi dodavateli a v krátké době přijmeme rozhodnutí na základě výsledků naší analýzy,“ uvedl Maier. V dalším kroku by se modely mohly prodávat i v jiných regionech. Škoda by tak mohla vyrábět 400 až 500 tisíc levných vozů ročně.

Maier letos v září na autosalonu ve Frankfurtu prozradil, že Škoda v současnosti pro celý koncern VW analyzuje možnosti vytvoření platformy pro cenově dostupný model, který by se uplatnil na trzích rozvíjejících se zemí, jako je právě Indie. I po ukončení jednání o spolupráci na vývoji s indickou Tata Motors projekt dál běží a do poloviny příštího roku by mělo být rozhodnuto o jeho pokračování na základě ekonomické analýzy.

Šéf čínských aktivit Volkswagenu Jochem Heizmann už loni řekl, že Volkswagen pracuje v Číně pod tlakem na levném autě. V tomto cenovém segmentu zatím nebyl Volkswagen zastoupen. Nové modely se mají nabízet pod novou značkou. Se vstupem do tříd nejlevnějších aut pro trhy s velkým prodejním potenciálem by se mohly prodeje celé německé skupiny skokově zvýšit, optimistické odhady mluví o nárůstu o jeden až dva miliony aut ročně více. To by koncern Volkswagen s přehledem vyneslo na první místo největší automobilky světa, o které se dnes přetahuje s Toyotou. V roce 2016 Volkswagen vyrobil 10,3 milionu aut.

V srpnu se rozpadla spolupráce mezi Škodou a indickou automobilkou Tata. Firmy se shodly, že nemohou realizovat technické ani ekonomické výhody ze spolupráce. Škoda už v Indii vyrábí přizpůsobený model Rapid a modely Yeti, Octavia a Superb.

Autoři: ,

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Značka v Praze mate řidiče. Porušení zákazu stojí nejmíň 1500 korun

MHD

Neobvyklá značka u supermarketu v pražské Michli mate řidiče. Někteří ji dodržují, jiní ji považují za neplatnou a...

Po německé dálnici stále zadarmo. Mýto narazilo na evropský soud

ilustrační snímek

Nápad na zpoplatnění dálnic pro osobní vozy v Německu ztroskotal. Evropané včetně Čechů tak nadále budou jezdit...

Cena roční dálniční známky by mohla narůst na dva tisíce korun

Dálniční známka pro rok 2019

Cena roční dálniční známky pro osobní automobily by se mohla zvýšit z 1 500 na 2 000 korun, jak původně chtělo...

Máme to těžší, než si myslíte, nežijeme na jachtě, říkají dědicové BMW

Muzeum BMW v Mnichově

Být majitelem tak velké firmy, jako je německá automobilka BMW, neznamená jen samá pozitiva, večírky a okázalý život....

Výroba Passatu v Česku není jistá, říká odcházející šéf továrny v Kvasinách

Jiří Černý na konci června končí ve funkci ředitele závodu Škody Auto v...

Za jeho pětiletého působení závod Škoda Auto v Kvasinách zdvojnásobil kapacitu a připravuje se na výrobu prvního...

Další z rubriky

Pražský soud uznal nárok majitelů aut VW na odškodnění v Dieselgate

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí...

Obvodní soud pro Prahu 8 zatím nepravomocně uznal nárok na odškodnění českých majitelů vozů koncernu Volkswagen v kauze...

Madrid zruší omezení pro vjezd starých aut do centra města

Seat Ibiza

Nové vedení madridské radnice zruší omezení pro vjezd neekologických aut do centra města, které je v platnosti od...

Autofotka týdne: Elektrický tahač bez řidiče nastoupil do služby

Volvo Vera

Jmenuje se Volvo Vera a převáží náklad mezi logistickým střediskem a přístavem ve švédském Göteborgu. Obejde se bez...

Najdete na iDNES.cz