VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

aktualizováno 
Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové skupiny, určené hlavně pro Čínu a Indii, což jsou nejrychleji rostoucí automobilové trhy. Ten čínský je pak v objemu prodejů už dnes s přehledem největší.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Škoda

V Indii chce podle informací listu Handelsblatt Volkswagen nabízet vůz vyvinutý českou divizí Škoda Auto za 5 000 eur (téměř 129 tisíc korun), pro Čínu jsou v plánu dva modely SUV v ceně od 8 000 do 10 000 eur vyrobené ve spolupráci s čínským partnerem FAW. Mluvčí koncernu nechtěl tyto plány komentovat, uvedla agentura DPA.

Škoda hledá klíč k Indii

ANALÝZA

Indický automobilový trh je pro řadu značek velmi atraktivní, ale ty evropské se na něm ne a ne prosadit. Škoda teď povede snahu koncernu VW se v této 1,3 miliardové zemi uchytit. Čtěte více zde

Předseda představenstva automobilky Škoda Bernhard Maier německému listu Handelsblatt řekl, že rozhodnutí o plánech pro indické levné auto se blíží. „Uskutečnily se první rozhovory s našimi dodavateli a v krátké době přijmeme rozhodnutí na základě výsledků naší analýzy,“ uvedl Maier. V dalším kroku by se modely mohly prodávat i v jiných regionech. Škoda by tak mohla vyrábět 400 až 500 tisíc levných vozů ročně.

Maier letos v září na autosalonu ve Frankfurtu prozradil, že Škoda v současnosti pro celý koncern VW analyzuje možnosti vytvoření platformy pro cenově dostupný model, který by se uplatnil na trzích rozvíjejících se zemí, jako je právě Indie. I po ukončení jednání o spolupráci na vývoji s indickou Tata Motors projekt dál běží a do poloviny příštího roku by mělo být rozhodnuto o jeho pokračování na základě ekonomické analýzy.

Šéf čínských aktivit Volkswagenu Jochem Heizmann už loni řekl, že Volkswagen pracuje v Číně pod tlakem na levném autě. V tomto cenovém segmentu zatím nebyl Volkswagen zastoupen. Nové modely se mají nabízet pod novou značkou. Se vstupem do tříd nejlevnějších aut pro trhy s velkým prodejním potenciálem by se mohly prodeje celé německé skupiny skokově zvýšit, optimistické odhady mluví o nárůstu o jeden až dva miliony aut ročně více. To by koncern Volkswagen s přehledem vyneslo na první místo největší automobilky světa, o které se dnes přetahuje s Toyotou. V roce 2016 Volkswagen vyrobil 10,3 milionu aut.

V srpnu se rozpadla spolupráce mezi Škodou a indickou automobilkou Tata. Firmy se shodly, že nemohou realizovat technické ani ekonomické výhody ze spolupráce. Škoda už v Indii vyrábí přizpůsobený model Rapid a modely Yeti, Octavia a Superb.

Autoři: ,

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Další z rubriky

Evropské silnice pod dohledem kamer. Nejvíc jich je v Itálii

Kamery sledují provoz na křižovatce ve zlínské části Louky.

Česko je 15. v Evropě v hustotě rozmístění silničních kamer. Jedna kamera dohlíží na zhruba 200 kilometrů a celkově...

Futuristická dodávka bez řidiče rozveze balíky po městě

Samořídící dodávka by mohla nahradit kurýry

Říká se tomu doprava poslední míle a s rozmachem online shopů a rozvážkových služeb je velkým tématem dneška. Pro dovoz...

Na červenou se na přejezd nejezdí. Závory jdou v nouzi prorazit

Závory u přejezdu ve středočeském Pavlově ovládá...

Osobní auto má i s posádkou hmotnost obvykle od 1 500 kilogramů do dvou a půl tuny. Obyčejná malá lokálka má desetkrát...

Najdete na iDNES.cz