Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

  18:16aktualizováno  18:16
V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první čistě elektrický vůz se nebude vyrábět v některé ze zahraničních továren Volkswagenu, ale přímo v Mladé Boleslavi. Navíc už od roku 2019 bude vyrábět i elektrické komponenty pro plug-in-hybridy.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Reuters

První elektromobil Škoda přijde na trh ale až v roce 2020. O rok dříve se ale představí plug-in hybridní pohon v Superbu. Ten se bude montovat v Kvasinách, ale v mladoboleslavském závodě se od roku 2019 budou vyrábět také elektrické komponenty pro plug-in-hybridní vozy několika značek koncernu Volkswagen.

Škoda v tiskové zprávě neupřesnila, o které komponenty půjde, iDNES.cz ale z dobře ověřených zdrojů uvnitř automobilky zjistil, že půjde o montáž a testování baterií a řídicích jednotek pro baterie. Řídicí jednotka je klíčovým komponentem pro baterie, protože nesleduje jen stav nabití, ale i toky energie a napětí.

Škoda bude vyrábět baterie pro elektroauta. Pojede na ně i Vision E

V roce 2020 přibude k plug-in hybridu Superb první model s čistě elektrickým pohonem. Na letošním autosalonu Auto Shanghai automobilka představila elektrickou studii Škoda Vision E, na které prezentuje své představy o budoucnosti autonomní jízdy s elektrickým pohonem.

Informace Škodovky přišla chvíli poté, co mateřský koncern Volkswagen oznámil, že do roku 2022 investuje 34 miliard eur do vývoje elektrické mobility, autonomních technologií a digitalizace.

„Budoucnost značky Škoda bude elektrická,“ uvedl předseda představenstva Škoda Auto Bernhard Maier. „Plánujeme, že do roku 2025 zákazníkům nabídneme pět vozů s čistě elektrickým pohonem v různých segmentech. Těší nás, že první vůz značky Škoda s čistě elektrickým pohonem bude vyráběn v České republice. Je to důležitý krok pro budoucnost značky Škoda i České republiky jako jednoho z center automobilového průmyslu,“ dodal. 

Škoda Auto provozuje tři výrobní závody v Česku a zaměstnává v nich zhruba 30 tisíc lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, Alžírsku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. V roce 2016 dodala Škoda Auto zákazníkům 1 127 700 aut, třetí rok po sobě to bylo přes milion vozů.

Autoři: ,


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v našich testovacích jízdách.

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na...

Škoda má připravenou studii elektromobilu. Sériová verze dorazí příští rok

ŠKODA VISION iV

Na autosalon do Ženevy, který otevírá začátkem března, veze Škoda tři novinky. Ke dvěma sériovým...

GM bude neziskovka na elektrovozy, vydělává však na plnotučných Amerikách

Chevrolet Silverado

Aktuálně si musí šéfové automobilek často připadat jak blázni. Nabízejí auta, která jsou žádaná,...

První mrtvý řidič tesly v Evropě. Záchranáři se pak báli elektromobilu

Záchranáři nemohli vytáhnout muže z Tesly, auto bylo pod proudem

VIDEO První smrtelná nehoda elektromobilu tesla v Evropě se stala v nizozemském městečku Baarn. Řidič byl...

Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným,...

Autofotka týdne: Elektrické monstrum atakuje americké modly

Rivian R1T

Zapamatujte si značku Rivian. Zatím není známá, ale když všechno dobře dopadne, mohla by to být...

Elektroaut je v Česku stále jen stopové množství, loni jich přibylo 703

50kW DC nabíjení potřebuje opravu pořádný kabel. Chademo (či CSS) je tak, na...

Počet nově registrovaných elektromobilů se loni v Česku zvýšil o 82 procent na 703 vozů. Zároveň v...

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Krása motorsportu v obrazech českých mistrů

Maxmilian

Čtrnáctý ročník fotografické soutěže Zlaté oko, v rámci které jsou oceňovány nejlepší snímky z oblasti motoristického...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

OBRAZEM: Škodu Kamiq zachytili v lehkém maskování při testech v provozu

Maskovaný prototyp Škody Kamiq

Třetí auto na zvýšeném podvozku v podání Škody se představí na autosalonu v Ženevě začátkem března. Nejmenší crossover...

Hamm 14t zemní málo jetý
Hamm 14t zemní málo jetý

r.v. 2013, naj. 1 650 km, diesel
1 917 850 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz