Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Autofotka týdne: První praoctavia měla obytný kufr v základní výbavě

Octavia, tradiční bestseller Škody se ve variantě Combi začal vyrábět před 60 lety, v létě 1961. Kromě dalších výhod nabízela i možnost pohodlného přespání, vyzdvihovala automobilka.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Kombík s křidýlky a původní maskou byl povedený, v době, kdy ne všechny kombi odvozené od sedanů či tudorů byly hezké a nebyly jen nalepením kombi na původní karoserii.

To, co vzniklo po 1970 s lampami ze Škody 100 byl bastl, který vypadal,

jako by si ho majitel dělal sám doma. Hnus.

0 0
možnosti

Octavia = moje dětství. Měli jsme červenou s křidélky. Táta ji kupoval v Tuzexu po návratu z Afriky. Auto u něhož jste si vše mohli udělat sami. Mazat mazací body, rozborka sborka motoru na chodníku. Pamatuji i na kolébku, kdy se dalo auto obrátit na bok. Maximálka 120 km/h s větrem vzádech. Dnes mám Octavia 4 koní nepočítaně, přiblblý infotainment a přesto rád vzpomenu. Prostě dětství.

3 0
možnosti

Taky vzpomínám. Na GK v Bombaji jsme měli normální Oktávku jako soukromou (služebák byla T603, později MB220) a na obchodním jezdila jedna v tomhle kombíku. Taky jedna Felicie. Pamatuju, jak se nás do kombíku jednou na velikonoce vlezlo asi 20 děcek (sic!), aby řidič nemusel toho půl kilometru na další koledu (obchoďáci bydleli kus dál od konzulátu) dvakrát. Jj, taky dětství :-) To byl ještě JFK naživu.

0 0
možnosti

A cena 42 měsíčních platů, pokud vůbec měl člověk štěstí a sehnal to auto.

4 0
možnosti

"To vše při velmi kompaktních vnějších rozměrech "

Pane Dvořáku, zkuste mi vysvětlit, jak mohou být rozměry kompaktní, prosím.

1 5
možnosti

Od p. Dvořáka se vysvětlení nedočkáte. Ale snad to objasní některý z mínusářů.

0 0
možnosti

V době, kdy přišla Škoda Octavia Combi vyráběli východní Němci už 3 roky moc povedený Wartburg 311 Camping, u nás překládáno jako tábornická limuzína. Výhodu měl v tom, že byl 5 dvéřový, což nebylo zdaleka běžné ani na Západě. Navíc nabízel stahovací střechu nad zadní částí bohatě prosklenou. Lůžková úprava pro dva byla standardem. I při rozložení lůžek zůstával dostatečný prostor pro bagáž. Pro tohle auto nebyla Octavie konkurencí. Mohla se poměřovat maximálně s provedením Combi, které bylo více zaměřeno na užitkovost. V něm se dala zadní sedadla sklopit, že se vytvořila rovná plocha pro 2 dnešní europalety. Combi bylo třídveřové a používali ho hlavně drobní živnostníci, kterí v NDR mohli fungovat. Ve vylepšené verzi od roku 1964 byla možná i lůžková úprava čalouněnou částí sedadel navrch. Do té doby bylo nutné využít pro případné spaní ložnou plochu. Takže žádná simply clever řešení se nekonala. Jen se uplatňovaly nápady jinde již použité....

0 0
možnosti

A tak se Laurin i Klement v hrobech obrací jak se Škoda v MB namísto aby ji stát modernizoval (byť se západními automobilkami) raději prodal L&K,nenáviděným Němcům a připravil se tak o její zisky a dostává jen jakézi daně.

Je to jak článek říká dnešním jazykem,: "simply clever".

Totéž SONP Kladno a totéž další dávno zaniklé firmy a dnes jen některé a patřičně očesané. Nebo Jawa? Čezeta? Zetor? Plochodrážní mašiny? Skloexport? Bižu? Veškerý textilky i bytový textil? Dokonce i bavlněné (SEBA) Textilana s kašmírem který se vyvážel skoro zadarmo i do zemí původu? Náhle vytěžené a na rychlo zabetonované uhelné doly? LIAZ a než ho modernizovat, to raději zavřít? ČKD Kolben Daněk? Ani komunisti ho nezničili, ale nová Éra Česka v pohodě a nejen ten,. Co dnes vyvážíte? Ani to pivo ne. Svět zná z Čech snad jen Jágra. A to je docela málo, ne?

?

Chápu, nevhodné téma. TABU dnes.

9 37
možnosti
Foto

Jak a za co ji měl modernizovat? Vývoj Favoritu byl de facto zázrak a neskutečně skvělá práce všech okolo (včetně zahraničních firem). Jenže i když byl Favorit dobře navržené auto, pořád za západní konkurencí zaostával v některých laciných detailech a hlavně se nedařil pořádný náběh výroby. Škodovka tak byla ke konci vlády komoušů ve velkých dluzích a výrobních problémech. A stát, co měl sám dost práce s transformací, prostě neměl na větší zásah okolo výrobních standardů, investice do nových technologií a zajištění dalšího vývoje. Navíc i západní automobilky tehdy šly velmi rychle kupředu.

Začlenění do skupiny Volkswagen bylo geniální rozhodnutí, co umožnilo Škodovce přežít a prosperovat. Volkswagen tomu dal nové výrobní standardy (stačí si porovnat spolehlivost Favoritů před a po vstupu VW do Škody), časem nové technologie (Oktávie měla platformu Golfu IV ještě před Golfem IV) a celkově koncepci a vizi.

Tehdy si stát nemohl moc vybírat a VW dal bezkonkurenční nabídku. A Škodovce členství ve skupině Volkswagen vyloženě svědčí.

36 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!