Diskuze
Autofotka týdne: První praoctavia měla obytný kufr v základní výbavě
Děkujeme za pochopení.
M23a73r65t33i26n 22N47e76b45e78s42k70ý
Kombík s křidýlky a původní maskou byl povedený, v době, kdy ne všechny kombi odvozené od sedanů či tudorů byly hezké a nebyly jen nalepením kombi na původní karoserii.
To, co vzniklo po 1970 s lampami ze Škody 100 byl bastl, který vypadal,
jako by si ho majitel dělal sám doma. Hnus.
J73a81r45o21m18í74r 49S87v17o20b44o53d51a
Octavia = moje dětství. Měli jsme červenou s křidélky. Táta ji kupoval v Tuzexu po návratu z Afriky. Auto u něhož jste si vše mohli udělat sami. Mazat mazací body, rozborka sborka motoru na chodníku. Pamatuji i na kolébku, kdy se dalo auto obrátit na bok. Maximálka 120 km/h s větrem vzádech. Dnes mám Octavia 4 koní nepočítaně, přiblblý infotainment a přesto rád vzpomenu. Prostě dětství.
J18a71r91o10s79l41a47v 59P87i59v86o49ň25k74a
Taky vzpomínám. Na GK v Bombaji jsme měli normální Oktávku jako soukromou (služebák byla T603, později MB220) a na obchodním jezdila jedna v tomhle kombíku. Taky jedna Felicie. Pamatuju, jak se nás do kombíku jednou na velikonoce vlezlo asi 20 děcek (sic!), aby řidič nemusel toho půl kilometru na další koledu (obchoďáci bydleli kus dál od konzulátu) dvakrát. Jj, taky dětství To byl ještě JFK naživu.
A24l91e65š 58L16i35s19o16v94s34k95ý
A cena 42 měsíčních platů, pokud vůbec měl člověk štěstí a sehnal to auto.
S51y71l92v49i83e 98T14u74r84k44o97v11á
"To vše při velmi kompaktních vnějších rozměrech "
Pane Dvořáku, zkuste mi vysvětlit, jak mohou být rozměry kompaktní, prosím.
M33i24c92h85a34l 67F59r74ý72d25a
Od p. Dvořáka se vysvětlení nedočkáte. Ale snad to objasní některý z mínusářů.
V54l84a47d25i71m19í52r 92K21r30u29p17k39a
V době, kdy přišla Škoda Octavia Combi vyráběli východní Němci už 3 roky moc povedený Wartburg 311 Camping, u nás překládáno jako tábornická limuzína. Výhodu měl v tom, že byl 5 dvéřový, což nebylo zdaleka běžné ani na Západě. Navíc nabízel stahovací střechu nad zadní částí bohatě prosklenou. Lůžková úprava pro dva byla standardem. I při rozložení lůžek zůstával dostatečný prostor pro bagáž. Pro tohle auto nebyla Octavie konkurencí. Mohla se poměřovat maximálně s provedením Combi, které bylo více zaměřeno na užitkovost. V něm se dala zadní sedadla sklopit, že se vytvořila rovná plocha pro 2 dnešní europalety. Combi bylo třídveřové a používali ho hlavně drobní živnostníci, kterí v NDR mohli fungovat. Ve vylepšené verzi od roku 1964 byla možná i lůžková úprava čalouněnou částí sedadel navrch. Do té doby bylo nutné využít pro případné spaní ložnou plochu. Takže žádná simply clever řešení se nekonala. Jen se uplatňovaly nápady jinde již použité....
V50a24c50l98a97v 78V34a47v75r43a
A tak se Laurin i Klement v hrobech obrací jak se Škoda v MB namísto aby ji stát modernizoval (byť se západními automobilkami) raději prodal L&K,nenáviděným Němcům a připravil se tak o její zisky a dostává jen jakézi daně.
Je to jak článek říká dnešním jazykem,: "simply clever".
Totéž SONP Kladno a totéž další dávno zaniklé firmy a dnes jen některé a patřičně očesané. Nebo Jawa? Čezeta? Zetor? Plochodrážní mašiny? Skloexport? Bižu? Veškerý textilky i bytový textil? Dokonce i bavlněné (SEBA) Textilana s kašmírem který se vyvážel skoro zadarmo i do zemí původu? Náhle vytěžené a na rychlo zabetonované uhelné doly? LIAZ a než ho modernizovat, to raději zavřít? ČKD Kolben Daněk? Ani komunisti ho nezničili, ale nová Éra Česka v pohodě a nejen ten,. Co dnes vyvážíte? Ani to pivo ne. Svět zná z Čech snad jen Jágra. A to je docela málo, ne?
?
Chápu, nevhodné téma. TABU dnes.
J43i79n79d20ř13i56c30h 40L41n15ě91n53i64č37k67a
Jak a za co ji měl modernizovat? Vývoj Favoritu byl de facto zázrak a neskutečně skvělá práce všech okolo (včetně zahraničních firem). Jenže i když byl Favorit dobře navržené auto, pořád za západní konkurencí zaostával v některých laciných detailech a hlavně se nedařil pořádný náběh výroby. Škodovka tak byla ke konci vlády komoušů ve velkých dluzích a výrobních problémech. A stát, co měl sám dost práce s transformací, prostě neměl na větší zásah okolo výrobních standardů, investice do nových technologií a zajištění dalšího vývoje. Navíc i západní automobilky tehdy šly velmi rychle kupředu.
Začlenění do skupiny Volkswagen bylo geniální rozhodnutí, co umožnilo Škodovce přežít a prosperovat. Volkswagen tomu dal nové výrobní standardy (stačí si porovnat spolehlivost Favoritů před a po vstupu VW do Škody), časem nové technologie (Oktávie měla platformu Golfu IV ještě před Golfem IV) a celkově koncepci a vizi.
Tehdy si stát nemohl moc vybírat a VW dal bezkonkurenční nabídku. A Škodovce členství ve skupině Volkswagen vyloženě svědčí.
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...