Podle Maláčka budou přetrvávat problémy z minulého roku související s nedostatkem čipů, výpadky u dodavatelů nebo válkou na Ukrajině, kvůli kterým se zcela nedařilo uspokojit vysokou poptávku. „Vzhledem k počtu objednávek jsme si jisti, že letos porosteme,“ řekl. Množství nevyřízeních objednávek za český trh podle něj přesáhlo 60 tisíc vozů.
Prodej nových aut loni klesl o sedm procent, elektromobilita stále kulhá![]() |
Značka chce podle Maláčka obhájit prvenství na trhu firemních vozů, kde měla loni podíl 37,9 procenta, a na rezidenčním trhu (u soukromých zákazníků) se chce vrátit na pozici jedničky, o kterou Škodu loni připravila značka Hyundai. Program prodeje ojetých vozů Škoda Plus by měl letos růst o tři procenta na 44 tisíc prodaných aut.
V oblasti elektromobilů budou růsty podle Maláčka výrazně vyšší než u celkového trhu. Loni tento segment rostl o 47 procent na 3892 vozů a Škoda v něm měla třetinový podíl díky modelům Enyaq. Zároveň poroste i počet dobíjecích bodů. „Z loňských 3700 by měl letos překonat 5 tisíc, z toho bude nejméně 150 rychlonabíječek,“ uvedla Škoda.
Škoda omezí produkci, octavie budou příští týden vyrábět jen 4 ranní směny![]() |
Letos v druhé polovině roku uvede značka na český trh modernizovaný model Scala, modernizovaný Kamiq a nové generace modelů Superb a Kodiaq. Do roku 2026 pak stále počítá s uvedením tří nových elektromobilů, které zahrnují velké sedmimístné SUV, kompaktní SUV a městský crossover.
Ceny nových aut podle Maláčka klesat nebudou. „Nelze počítat s tím, že ceny půjdou dolů. Pokud se ceny změní, tak za nějaký dlouhý časový úsek,“ podotkl.
Fabia za 370 tisíc, Škoda zdražuje. Kolik stojí nejlevnější modely nových aut![]() |
Škodě loni v Česku klesl prodej kvůli nedostatku aut z výroby o sedm procent na 62 905 aut. Nejprodávanějšími modely byla Octavia a Fabia, které zároveň obsadily dvě první místa na trhu.
Škoda omezí výrobu i příští týden, tentokrát ve všech svých závodechAutomobilka Škoda Auto omezí kvůli výpadkům v dodávkách dílů výrobu i příští týden. Stejně jako tento týden se to dotkne závodů v Mladé Boleslavi a Vrchlabí a nově i závodu v Kvasinách, kde se zatím vyrábí bez omezení. Plyne to z informací týdeníku Škodovácký odborář. V úterý firma uvedla, že úplné zastavení výrobního programu neplánuje, přičemž v druhé polovině roku čeká zlepšení situace v dodávkách polovodičů. Z důvodu nedostatku komponentů ve středu na zhruba měsíc přerušila výrobu kolínská automobilka Toyota. Podle škodováckého týdeníku se omezení výroby příští týden nedotkne montáže a svařovny v závodě MB II, kde se vyrábějí modely Fabia, Scala a Kamiq. Naopak v mladoboleslavském závodě I, kde se vyrábějí vozy Octavia a Enyaq, budou stejně jako tento týden některé směny zrušeny, a to ve svařovně, na montáži i v lakovně. Například na montáži budou jen ranní směny, lakovna A pojede celý týden, avšak v omezeném režimu, a lakovna B bude bez odpoledních a nočních směn, s výjimkou noční z neděle na pondělí, a bez páteční ranní směny. „V Kvasinách se na obou linkách, svařovnách i lakovně ruší první noční směna z neděle na pondělí, ostatní směny celý týden pojedou bez omezení,“ uvedl týdeník a doplnil, že některé směny budou příští týden zrušeny i na montáži baterií. Ve Vrchlabí podle týdeníku odpadne směna z neděle na pondělí, v pondělí ráno a pak další nedělní ranní a noční směna. Odstávka v kolínské automobilce Toyota Motor Manufacturing Czech Republic by měla být větší část února. Její celková doba není známá, rozjezd linky firma zatím plánuje na poslední týden v únoru. Důvodem odstávky je výpadek subdodávek pro českého dodavatele způsobený epidemií covidu v Číně na konci loňského roku. Automobilce chybějí komponenty do obou modelů, které se v Kolíně vyrábějí, a to Aygo a Yaris. |
Škodovka pro rok 2026 v akci. Hlásí návrat normálních tlačítek![]() |