Premiéru málem zhatily vlaky. Výprava uvázla už v Praze
V roce 2016 pozvala Škoda na premiéru první generace svého největšího SUV Karla Gotta a Leoše Mareše. Na odhalení podoby nového provedení jednoho ze stěžejních modelů značky žádná tak zářivá celebrita nedorazila. Perné chvíle organizátorům tentokrát nepřipravil rozmařilý youtuber ani náročný influencer, stačila silná noční bouřka a mezery v komunikaci Českých drah a správce železniční infrastruktury v Česku, spojená s tradičně chaotickým a sporadickým informováním dotčených cestujících.
Premiéra Škody Kodiaq: do berlínské elektrárny přijel i Karel Gott |
Jakou souvislost má jízdní řád rychlíků a výpadky v provozu s premiérou nového auta?
Automobilka se totiž rozhodla české hosty slavnostní akce dopravit do Německa vlakem. Jenže delegace ani neodjela z pražského Hlavního nádraží. Po třech hodinách oklikou doputovala do Letňan, kde usedla do autobusu.
„Kvůli nočním bouřkám zrušili spoj do Berlína. Následoval tedy rychlý přesun na autobusové nádraží Florenc, abychom jeli autobusem,“ hlásil reportér iDNES.cz, který na světovou premiéru vyrazil s českou skupinou. Přímý spoj do Berlína měl odjet z Prahy v 10:25.
„Když jsem dával kufr do autobusu, přišla informace, že České dráhy vypraví náhradní vlak. Jedeme tedy zpátky na vlakové Hlavní nádraží. Tam zjistíme, že čekáme na zvláštní vlak na nádraží Praha-Holešovice, odkud pojedeme do Děčína. A tam bude následovat přestup na vlak do Berlína,“ popsal.
Někteří účastníci cestu na světovou premiéru důležitého modelu Škody mezi tím vzdali, jiní narychlo usedli do aut a zamířili do německého hlavního města po dálnici.
„Stále čekáme, zda připojí vagon k vlaku, který jede ve 12:20. Když ho seženou, tak pojedeme. Jinak to asi už nestíháme a pojedeme domů,“ hlásil aktuální stav reportér iDNES.cz v 11:45. Po poledni se plán měnil znovu – výprava se přesunula do pražských Letňan, kde měla sraz s autobusem české hokejové reprezentace.
Před 13. hodinou výprava nasedla do narychlo objednaného dálkového autokaru. Asi 350kilometrovou trasu měli autobusem podle plánovače zvládnout za čtyři hodiny.
„Výprava vyjela směr Berlín ve 13:05. Museli jsme totiž počkat, protože řidič musel dokončit povinnou pauzu na odpočinek,“ popsal reportér iDNES.cz. „Část výpravy, která se oddělila a vyrazila po prvních potížích na vlastní pěst, se po třech hodinách cestováni všemi možnými spoji snaží dostat k nějakému odpočívadlu na dálnici D8, kde je nabereme do autobusu. Jinak by premiéru nestihli.“
„Zpomalujeme, provoz houstne. Aktuálně postupujeme na Berlín rychlosti 8 km/h,“ hlásil. „Nevěřil bych, jak dobře brzdí obrovský třínápravový autobus. Kvůli zúžení a pracím údržby se neukáznění řidiči osobních aut pokusili naši výpravu myškami na poslední chvíli opět zhatit. Odpočatý řidič bravurně prověřil přilnavost šesti kol k novému asfaltu na D8.“ Po hodině a čtyřiceti minutách autobus překročil česko-německou hranici.
Příjezd do německé metropole zkomplikoval hustý provoz a ucpané ulice města v odpolední dopravní špičce. Do cíle tak česká výprava dorazila ve čtvrt na sedm večer. Tedy po osmi hodinách cesty.
Dobrodružství na železniciZápisky z cesty skupiny, která se pokusila vyrazit na premiéru do Berlína přeci jen vlakem na vlastní pěst: Jeli jsme vlakem do Prahy-Vysočan, pak do Prahy-Holešovic, odtud náhradní autobusovou dopravou do Kralup nad Vltavou, kde měl čekat rychlík do Berlína. Bohužel, tam jsme se dozvěděli, že máme jet do Děčína přes Ústí nad Labem. Zjistili jsme ale, že na nádraží stojí prázdný vlak do Berlína. Šli jsme se zeptat, zda ho můžeme použít k cestě. Řekli nám, že tento vlak jede nejdřív do Prahy. Tam ale prý nejsou troleje po nočních bouřkách. Mezi tím nám ujel vlak do Ústí nad Labem a museli jsme jet zastávkovým vlakem, který tam jede dvě hodiny. Jeho průvodčí nám řekla, že vlak do Berlína nečeká v Děčíně, ale v Ústí nad Labem. Troleje prý vítr poškodil, opravili je, ale pak je strhl nákladní vlak. Takže jsme z Lovosic vyrazili taxíkem na benzinovou pumpu v Siřejovicích, kde jsme přistoupili do autobusu ke zbytku výpravy. |