Diskuze
Autofotka týdne: Premiéra Škody Favorit v Brně
Děkujeme za pochopení.
J83i29t57k46a 63K32ř62e77n37k58o52v62á
Bylo to v 19 letech me prvni auto v bile barve a bez fronty.
M77i43c33h68a97l 70Z22e82t76e98k
Jak to Hrdlička okomentoval v knize Soukolí okřídleného šípu: "Náš průmysl měl ve zvyku se zaseknout ve vývoji na desítky let: Léta se mrskala stodváca, pak se nahoře probrali, nařídili vyvinout v šibeničním termínu něco nového (Favorita) a pak by s tím zase chtěli usnout na dvacet, třicet let. Jenže problém je v tom, že za ty roky nic nedělání vám generace vývojářů, která na tom dělala, odejde do penze a nová příchozí nemá, na čem by se vyučila." To byl mimo jiné důvod, proč třeba design musel dělat někdo opravdu kvalitní (Bertone) a ne Češi, což se vůbec nelíbilo např. Václavu Královi.
P29e95t61r 15Č72e89r24m56á63k
Co si budeme, je to takové dost klišé... Reálně specielně vývoj v automobilovém odvětví běžel pořád a naplno, sám Hrdlička a ÚVMV jsou toho příkladem, i samotná škodovka defacto celá 70léta pořád vyvíjela nové a nové projekty, Tatra také, to že se to nedostalo to seriové výroby je věc druhá, ale ta už vývojáře až tolik netrápí.
Ad design - využívání italských a jiných designových studií bylo zcela normální, to není ostuda české školy, tak postupovala značná část výrobců v Evropě.
L11u82k22á76š 35K91m67e89n11t
Favorit by důležitý. Začátkem 90. let jasně ukázal, že i když jsou naše podniky po všech stránkách zaseklé na přelomu 60. a 70. let, tak i v takových podmínkách dokážeme vyrobit auto, které patřilo do 80. let. A právě proto se pak o naši automobilku zajímaly Renault a VW. Nakonec to byl VW, který pak už s koncernovou technikou a po modernizaci automobilky dotáhl Favorit do Felicie, která už zapadla i do těch 90. let. Plně s dobou šla až Fabia, ale to už bylo komplet koncernové auto a poměrně zdatně konkurovala "sesterskému" Polu.
Ano, Favorit v době uvedení nebyl zázrak při srovnání s konkurencí, ale byl to zázrak, když uvážíte, na jak zaostalé úrovni byl náš průmysl, že jsme byli nepolíbeni postupy v řízení kvality, logistice, procesním řízení obecně, automatizaci výroby a využití informačních technologií té doby. S takovými podmínkami jsme vyrobili hodně dobré auto a proto jsme si vysloužili tu pozornost.
P47e71t49r 41P84i98š60t83ě58k
Jen bych dodal, že cena 84.600,-Kčs byla bez lékárničky :)
J39a80r20o32s28l87a57v 44D71u64d85l
S "Fáčkem" jsem najel desetitisíce kilometrů ... vzpomínky z mládí ... sice furt vařil, ale jinak fajn auto ... ve srovnání se stodvacítkou ...
T89o90m15á25š 39Z42e79m90á35n40e82k
Favorit nevařil. Stačilo mít v pořádku spínač ventilátoru.
J40a51r86o93m39í75r 20K19r83á29l
Favorit by bylo dobré auto, pokud by bylo vyráběno o 10 let dřív. Pak to mohla být levnější obdoba třeba Golfa.
P11e55t21r 66Č60e26r22m95á50k
On to byl současník golfa II, toho v některých ohledech i předčil (standardně 5st převodovka, celohliníkový motor).
T21o93m72á81š 71Z74e78m21á46n85e74k
S velkou sadou nářadí v kufru se dalo říci, že vás to dopraví kamkoliv. Dokonce i s prasklým těsněním pod hlavou, kdy jsem co 5 km doléval vodu, to ujelo ještě 30km domů, a těsnění jsem vyměnil na dvorku. Menší spolehlivost byla kompenzována tím, že šlo skoro všechno jednoduše opravit a ke všemu byl dobrý přístup. A když se motor poladil, tak dával skoro 60kW a jezdilo to 170. Jo byly tam dětské nemoci, ale to zkušeného řidiče nemohlo překvapit a poradil si. Na rozdíl od dnešních aut.
Š72i45m55o49n 68M45a34r58t81y33n62e79k
Jenže dnešní auta ujedou se základní údržbou 200 tis. km jako nic, bez potřeby vozit sebou kupu nářadí a náhradních dílů.
Sice mám vrtání se ve starších autech jako koníčka, ale pravidelné vrtání se v autech, které normálně používám by mne hodně otravovalo.
Š66i88m45o92n 58M78a26r66t94y83n23e71k
U nás to bylo super auto v porovnání co tu bylo k mání. Ale v porovnání se západní konkunrencí to už moc sláva nebyla. A prodejní úspěch byl hlavně díky ceně.
A úplně mimo byla rozmanitost a výbava (jediný motor a vrcholem komfortu bylo centrální zamykání klíčem).
P46e78t14r 31Č63e95r98m72á97k
Jde o úhel pohledu - technicky to bylo auto na západní úrovní, zaostávalo především v kvalitě zpracování a šíří konfigurace, ale jinak bylo skutečně konkurence schopné, je třeba brát v potaz že třeba takový golf II s těžkou litinovou 1.3 a 4st převodovkou nebyl o nic dál ani v té výbavě...
Italové zadrželi zásilku fiátků z Maroka. Budou strhávat nálepky s vlajkou
Italská policie zabavila víc než 130 vozů značky Fiat dovezených z Maroka na základě podezření, že...
Všechna Kabaňova auta. Poznejte výtvory génia, kterého ulovili Číňané
Čtyřlístek, české sklo, kubismus, poštovní obálka, iPhone. Tím vším se při tvorbě svých aut...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Umělá inteligence obchoduje s auty líp než člověk. Umí i mluvit se zákazníky
AURES Holdings překonává třicetileté prodejní rekordy díky nasazení umělé inteligence do svého...
Nejprodávanější Škoda nemá tříválec a dostala funkci, kterou si snad ještě rozmyslí
Octavia je nejúspěšnější škodovkou všech dob, ve čtyřech novodobých generacích jich od roku 1996...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Distingovaní gentlemani táhli Prahou, jízdu vedl prezident Pavel
Už po jedenácté projela Prahou Distinguished Gentleman’s Ride, tedy jízda distingovaných...
BMW prohrálo soud s budějovickým prodejcem ojetin o právo na použití loga
Exkluzivně Může nezávislý prodejce ojetých aut používat na provozovně logo automobilky, i když s ní nemá...
CNG stále dává smysl, ale automobilky s ním už nepočítají, potvrzuje Škoda
Koncern Volkswagen, stejně jako třeba značky Opel nebo Fiat, už před časem oficiálně ukončily éru...
VW ukončil námluvy s Renaultem. Patálie s levným elektromobilem pokračují
Volkswagen ukončil jednání s francouzským konkurentem Renault o společném vývoji levného...
Distingovaní gentlemani táhli Prahou, jízdu vedl prezident Pavel
Už po jedenácté projela Prahou Distinguished Gentleman’s Ride, tedy jízda distingovaných...
Prodej bytu 3+1, 65 m2, Ústí nad Labem, ul. Hornická
Hornická, Ústí nad Labem - Ústí nad Labem-centrum
3 224 000 Kč