Diskuze
Minutové půjčovny mají být lékem na ucpaná města a drahý provoz auta
Děkujeme za pochopení.
M56a86r29t42i81n 79B54e11z49d16í98č52e62k
Mám pocit, že většina diskutujících si to nedokáže představit, tak tu napíšu svůj důvod proč jsem prodal svoje auto a používám carsharing a autopůjčovny a ušetřil jsem tím za loňský rok 20 tisíc a nějakou dávku nervů (bohužel ne všechny).
Po Praze jezdím skoro vždycky jenom MHD a i většinu delších tras zvládnu klidně vlakem a případně autobusem. Situace se zkomplikovala s dětmi, které autobus na delší trasu nezvládají a taky kvůli nim jezdím na mnohem méně akcí ročně, takže místo toho abych auto používal skoro každý víkend, tak auto potřebuji na pár víkendů ročně a pak výjimečně na převoz velkých věcí nebo návštěvy v místech, kam se MHD nedá rozumně dostat s dětmi (spoje bez místa pro kočárek, vyžadování autosedaček, ktaže bych měl nějak k tomu autobusu dostat dvě autosedačky a pak s nimi jít dál) a tak.
S Car4way jsem začínal a tam největší problém byl teď když jim na všech autech končila zelená karta a jednou jsem i málem dostal pokutu za to, že jedu s autem s neplatnou zelenou kartou, přičemž to je chyba řidiče a ne té autopůjčovny. S AnyTime jsem zatím jenom zažil drobné problémy jako stržený reklamní polep auta apod., kde jsem to nahlásil a mohl rovnou jet sám dál.
Není to služba pro někoho, kdo potřebuje auto denně nebo skoro denně, protože dostávat se občas k volnému autu je náročné a taky by se to dost prodražilo postupně. Není to pro nikoho, kdo potřebuje ve svém autě žít a mít tam jistotu, že tam má vlastní věci vždycky (my si nosíme vlastní tašku s autověcmi prostě, takže vlastní vesty, držák na mobil, nabíječka na mobil, ubrousky atd., tedy to, co je snazší mít ve vlastním autě, tak holt taháme takhle tašku věcí vždycky navíc).
Hodí se to pro někoho, kdo auto potřebuje jenom občas. Já si to často užívám v situacích že MHD do obchodu a carsharingem z obchodu (myslím hobbymarkety většinou nebo podobné nákupy).
Varianta při hospodě někde mimo dobrou dostupnost tak tam půjčeným autem a domů taxi, ale to většinou jde i metoda tam MHD a domů taxi.
Takže tak.
A76l56e46š 66N30o26v64á22k
brzy přijde na řadu sdílení bytů... koneckonců celou pracovní dobu majitele je byt volný, nevyužitý...
L82e75o52p74o87l75d 59H64o60r71á55k
1) chápu, že slovo sdílení je dnes děsně sexy, ale jde o autopůjčovny
2) lámu si hlavu nad tím, kdo má být uživatel. Pochopil bych na odvoz něčeho, co do MHD nedám, např. Nábytek z IKEA, ale na to ta auta jsou moc malá. K čemu mají sloužit?
A94l37e41š 74N58o60v71á26k
jestli si to najde zákazníky, má to právo na existenci...pokud nepožaduje firma nějaké dotace.
M77a71r22t48i16n 18K11r15a16l
Tohle je ovšem pro lidi, kteří potřebují auto jednou týdne na nákup. Ne pro lidi, co používají auto denně.
O87n39d43ř35e55j 44O14b53r88t17l90í78k
Dost lidí v této diskuzi už podlehla mediální masáži, kdy se za pomoci slova "sdílení" zastírá skutečná podstata. Podnikatelský pronájem věcí movitých. Na slovo sdílení, za kterým se tito podnikající pronajímatelé schovávají, aby jim to přineslo nějaké úlevy či podporu od státu nebo měst, jsem už alergický.
L50i84b54o37r 95M66o84u44č80k86a
pritom je to obycejna pujcovna, jak a tu byla vzdy
P16e58t10r 85P49o70s37p45í65š86i69l
Myšlenka asi dobrá, ale v reálu stejně soukromých aut neubude, takže tato sdílená auta jen zaberou další volná parkovací místa a život ostatních se jen zase o trochu zkomplikuje.
J52o75s31e38f 30K49r92a37t31o68c53h79v46i36l
Vzhledem k tomu, že osobní auta budou dražší, bude jich min. Navíc mladá generace po vlastnictví vozidla touží mene, jak generace předchozí.
P86a66v21e19l 51K25r69á35l
Zajímaly by mě ty výpočty, kolik vlastněných aut nahradí jedno půjčené. Tihle plánovači pořád vychází z předpokladu, že poptávka po autech je v průběhu dne rozvržená rovnoměrně. Jenže nežijeme v ideálním světě.
O11d33s84t34r68a93n42ě25n53ý 50U14ž18i97v18a33t98e75l
T91o17m58á27š 61K77u62c58h61a14ř
Je otázka, kolik % z těch uživatelů by si nebýt této služby bylo nuceno vlastní auto koupit a kolik se tak tedy ušetřilo parkovacích míst. Můj odhad je, že se jedná o lidi, kterým se auto hodí párkrát do roka a kvůli tomu by si ho většina z nich stejně nekoupila. Tedy ta auta nešetří přírodu tím, že by kvůli nim nemusela být jiná auta vyrobena, ani nešetří parkovací místa, jsou to auta navíc. Což není nic proti ničemu, je to prostě služba, která má svoje zákazníky, ale pravidelnou dopravu ve městech to jistě neřeší, ani provoz nesnižuje, spíše naopak.
J25a36n 24Č70e98k27a74l
Jestli to chápu dobře, tak je to jako s koloběžkami, půjčíte si to, které najdete na mapě blízko místa svého výskytu. Ale to by jich muselo být opravdu hodně, aby bylo nějaké blízko různě na sídlištích apod... Nedopadne to jako s těmi koloběžkami, kdy je z nich pro město spíš břemeno než nějaká úleva?
Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil
Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...
Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého
Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž
Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...
Putinova pojízdná pevnost s novou fasádou. Aurus je ležák, tak ho rozdávají
Staronový ruský prezident vyrazil na slavnostní inauguraci ve modernizované verzi limuzíny Aurus...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys
Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...
Jednoduchá a spolehlivá malá mazda je tajný tip z bazaru. Levná však není
Premium Popularita malých městských aut neklesá, ale ceny nových vozů kvůli přísným emisním a bezpečnostním...
Začínáme dlouhodobý test nejprodávanějšího auta světa, elektrické Tesly Y
Exkluzivně Tesla Y se v roce 2023 stala nejkupovanějším autem nejen v Evropě, ale i na celém světě. Jedná se...
Putinova pojízdná pevnost s novou fasádou. Aurus je ležák, tak ho rozdávají
Staronový ruský prezident vyrazil na slavnostní inauguraci ve modernizované verzi limuzíny Aurus...
Čínský dravec BYD chce být v roce 2030 hlavním výrobcem elektroaut v Evropě
Čínská automobilka BYD zvažuje výstavbu další továrny v Evropě. Uvedl to šéf evropských aktivit...
ŘIDIČ/KA (VHODNÉ I PRO SENIORY) (A12607)
AURES Holdings a.s.
Jihomoravský kraj
nabízený plat:
120 - 120 Kč