- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mám pocit, že většina diskutujících si to nedokáže představit, tak tu napíšu svůj důvod proč jsem prodal svoje auto a používám carsharing a autopůjčovny a ušetřil jsem tím za loňský rok 20 tisíc a nějakou dávku nervů (bohužel ne všechny).
Po Praze jezdím skoro vždycky jenom MHD a i většinu delších tras zvládnu klidně vlakem a případně autobusem. Situace se zkomplikovala s dětmi, které autobus na delší trasu nezvládají a taky kvůli nim jezdím na mnohem méně akcí ročně, takže místo toho abych auto používal skoro každý víkend, tak auto potřebuji na pár víkendů ročně a pak výjimečně na převoz velkých věcí nebo návštěvy v místech, kam se MHD nedá rozumně dostat s dětmi (spoje bez místa pro kočárek, vyžadování autosedaček, ktaže bych měl nějak k tomu autobusu dostat dvě autosedačky a pak s nimi jít dál) a tak.
S Car4way jsem začínal a tam největší problém byl teď když jim na všech autech končila zelená karta a jednou jsem i málem dostal pokutu za to, že jedu s autem s neplatnou zelenou kartou, přičemž to je chyba řidiče a ne té autopůjčovny. S AnyTime jsem zatím jenom zažil drobné problémy jako stržený reklamní polep auta apod., kde jsem to nahlásil a mohl rovnou jet sám dál.
Není to služba pro někoho, kdo potřebuje auto denně nebo skoro denně, protože dostávat se občas k volnému autu je náročné a taky by se to dost prodražilo postupně. Není to pro nikoho, kdo potřebuje ve svém autě žít a mít tam jistotu, že tam má vlastní věci vždycky (my si nosíme vlastní tašku s autověcmi prostě, takže vlastní vesty, držák na mobil, nabíječka na mobil, ubrousky atd., tedy to, co je snazší mít ve vlastním autě, tak holt taháme takhle tašku věcí vždycky navíc).
Hodí se to pro někoho, kdo auto potřebuje jenom občas. Já si to často užívám v situacích že MHD do obchodu a carsharingem z obchodu (myslím hobbymarkety většinou nebo podobné nákupy).
Varianta při hospodě někde mimo dobrou dostupnost tak tam půjčeným autem a domů taxi, ale to většinou jde i metoda tam MHD a domů taxi.
Takže tak.
brzy přijde na řadu sdílení bytů... koneckonců celou pracovní dobu majitele je byt volný, nevyužitý...
1) chápu, že slovo sdílení je dnes děsně sexy, ale jde o autopůjčovny
2) lámu si hlavu nad tím, kdo má být uživatel. Pochopil bych na odvoz něčeho, co do MHD nedám, např. Nábytek z IKEA, ale na to ta auta jsou moc malá. K čemu mají sloužit?
jestli si to najde zákazníky, má to právo na existenci...pokud nepožaduje firma nějaké dotace.
Tohle je ovšem pro lidi, kteří potřebují auto jednou týdne na nákup. Ne pro lidi, co používají auto denně.
Dost lidí v této diskuzi už podlehla mediální masáži, kdy se za pomoci slova "sdílení" zastírá skutečná podstata. Podnikatelský pronájem věcí movitých. Na slovo sdílení, za kterým se tito podnikající pronajímatelé schovávají, aby jim to přineslo nějaké úlevy či podporu od státu nebo měst, jsem už alergický.
pritom je to obycejna pujcovna, jak a tu byla vzdy
Myšlenka asi dobrá, ale v reálu stejně soukromých aut neubude, takže tato sdílená auta jen zaberou další volná parkovací místa a život ostatních se jen zase o trochu zkomplikuje.
Vzhledem k tomu, že osobní auta budou dražší, bude jich min. Navíc mladá generace po vlastnictví vozidla touží mene, jak generace předchozí.
Zajímaly by mě ty výpočty, kolik vlastněných aut nahradí jedno půjčené. Tihle plánovači pořád vychází z předpokladu, že poptávka po autech je v průběhu dne rozvržená rovnoměrně. Jenže nežijeme v ideálním světě.
Je otázka, kolik % z těch uživatelů by si nebýt této služby bylo nuceno vlastní auto koupit a kolik se tak tedy ušetřilo parkovacích míst. Můj odhad je, že se jedná o lidi, kterým se auto hodí párkrát do roka a kvůli tomu by si ho většina z nich stejně nekoupila. Tedy ta auta nešetří přírodu tím, že by kvůli nim nemusela být jiná auta vyrobena, ani nešetří parkovací místa, jsou to auta navíc. Což není nic proti ničemu, je to prostě služba, která má svoje zákazníky, ale pravidelnou dopravu ve městech to jistě neřeší, ani provoz nesnižuje, spíše naopak.
Jestli to chápu dobře, tak je to jako s koloběžkami, půjčíte si to, které najdete na mapě blízko místa svého výskytu. Ale to by jich muselo být opravdu hodně, aby bylo nějaké blízko různě na sídlištích apod... Nedopadne to jako s těmi koloběžkami, kdy je z nich pro město spíš břemeno než nějaká úleva?