Dubnové registrace osobních automobilů zaznamenaly historicky největší meziroční propad – o 53,4 procenta. Rostly pouze registrace vozů s elektrickým a hybridním pohonem. Pořád se ale prodalo 10 679 vozů proti loňským 22 921. Podrobnosti o českých prodejích za duben čtěte zde.
To například v Indii, která má 1,3 miliardy obyvatel, se v dubnu k zákazníkovi nedostalo ani jedno auto a v kolonkách registrací tak svítí čistá nula! Zatímco loni v dubnu prodal třeba leader trhu, značka Maruti Suzuki, 131 385 nových aut, letos žádné. V Indii jsou totiž celý duben zavřené všechny autosalony. Aspoň nějaký příjem mají automobilky, kterým se podařilo vozy exportovat. Pořád to ale byly drobné – Maruti Suzuki vyvezlo 632, Mahindra & Mahindra 733 automobilů. Jaká auta se v Indii prodávají, čtěte zde, fotoreportáž z autosalonu v Dillí můžete vidět tady.
Podobně tragicky jsou na tom ale i další země. Třeba ve Velké Británii trh v dubnu meziročně klesl o 97,3 % na pouhých 4 321 aut. To je nejnižší číslo od února 1946. Nejprodávanějším vozem se stala Tesla 3, až za ní skončil Jaguar I-Pace a Vauxhall Corsa.
Procentuálně podobně jako Česká republika jsou na tom Spojené státy, kde se v dubnu podle aktuálních odhadů prodalo o 53 % méně aut než loni v dubnu – zhruba 633 tisíc; 96procentní pokles zaznamenalo Irsko, 89procentní Francie. O 90 procent se propadl trh třeba na Novém Zélandu, zatímco v sousední Austrálii to bylo „jen“ o 50 %. Nejsledovanější evropský trh – německý – poklesl v dubnu o 60 % na 120 tisíc kusů, což je nejméně za dobu sjednocené země v roce 1990.
Zatím nejsou k dispozici dubnová čísla za celou Čínu, ale podle údajů některých automobilek se zdá, že trh začíná dohánět ztrátu z prvního čtvrtletí. Třeba koncern General Motors oznámil, že v dubnu na tomto trhu meziročně rostl o 13,6 %, když v dubnu prodal 111 155 aut.
Jsou ale trhy, které rostou koronaviru navzdory. Příkladem může být třeba Kazachstán, kde jsou sice zatím k dispozici pouze čísla za březen, v něm ale prodeje meziročně rostly o 45,6 procenta i přes to, že od 15. března byly zavřené všechny autosalony v zemi. V březnu rostl prodej třeba také v Jižní Koreji, a to o 9,2 procenta.