Diskuze
Polský fiat byl hit československých silnic. Poslední vyjel před 30 lety
Děkujeme za pochopení.
S28t37a57n24i52s44l79a92v 44K11r35e81j56c42a92r
Fiat Polski byl úspěšným konkurentem sovětských Žiguli, a rozhodně se neměl za co stydět. Už v té době v socialistickém Československu platilo používání v soukromých vozidlech používání ochranných autopotahů nikoli z důvodů "popálení" ale z ochrany sedadel.
F30i89l90i39p 92Z32á22v95o97d91n95ý
Pamatuju ty koženkové sedačky v létě. Vozili jsme na nich osušky, jinak to bylo na popáleniny :-)
P43a97v40e33l 42R27u60s
V tu dobu jsem se rozhodoval mezi F 125p a Matrou Bagheera a vyhrála to tehdy má ješitnost a Bagheera. Později jsem litoval, že jsem nesáhl po Polákovi.
S23t77a42n10i31s41l35a48v 54K73r24e56j36c63a97r
Ano, pokud jste byl pumpař, pingl, zelinář, nebo vekslák tak jste mohl se rozhodovat. Běžný občan tehdejší doby tu možnost neměl .
P17e86t44r 46P17o71s64p15í40š58i31l
Nejprve jsme měli Š110, pak jeden příbuzný přivezl ukázat F125P a můj otec se do toho auta zamiloval. Škodovku jsme za nějaký čas prodali a koupili F125P s 1300 ccm motorem (tuším rok 1981). Otec to po koupi vystříkal resistinem a měli jsme to auto cca 12 let a s korozí problémy nebyly. Pamatuji si, jak to auto bylo proti Škodovce tiché, pohodlné a bylo z něj krásně vidět. A mělo už tenkrát kotoučové brzdy na všech 4 kolech.
J56a10n 80T62a20r68a18b30a
Jo, akorat se motor musel pořád seřizovač, jinak klesal výkon a rostla spotřeba. Polské verze dvojitého karburátoru Solex a polský rozdělovač neudržely nastavení déle než 2000km. Jinak to byl skvělý pohodlný kočár
P43e64t60r 29M68i58c14h54a76l
Velký a pohodlný byl, to je pravda. Ale jinak to byl děsný střep. Pochopitelně mám na mysli konec kariéry. V době vzniku původního itala to bylo konkurenceschopné auto. Ale v 80. letech, kdy jsem se s tímhle modelem blíž seznámil, už to bylo žalostně zastaralé.
V48i81l50é65m 41P44ř90í52h87o94d19a
A všem velkým polákům ukazoval záda žigul 1500 s 85k
J87a57n 71T12a50r98a84b34a
Vaz 2103 alias Lada 1500 měl 75k, 2106 alias Lada 1600 měl 78k. V té době měl 125P 1500 taky 75k
M66i91l63a55n 48Č15e30r43n56ý
Krásná, velká, rychlá a pohodlná kára. To auto jsem měl hodně rád
J19i31ř72í 97P41o84k91o57r77n69ý
Nevím jestli to byl tenkrát tzv hit, za socialismu byla hitem západní auta , a slovní spojení ,,velký Polák,, slyším poprvé, prostě se mu říkalo polský Fiat
M73i78c86h84a84l 36Ř11e59z20n10í44č83e22k
U nas se mu rikalo jednoduse Polák
R18o15m70a70n 15K54o42z42e69l
Strýc ho měl a byl velmi spokojený, asi ročník 1973, vůz už měl zapuštěné kliky a řazení na podlaze. A nevím, proč tam píšou, že proběhly změny k horšímu, mi se teda zapuštěné kliky líbily více než původní, stejně tak jsem nic špatného neviděl na zadních svítilnách, že se změnily na obdélník místo dvou "pásků."
M69i77c81h41a81l 49Ř72e45z51n97í88č16e23k
mám na něj krásné vzpomínky z dětství. Ale to reznutí bylo strašný. Pamatuji si, že po zvednutí koberečku u spolujezdce bylo vidět na silnici. Máma tam nechtěla jezdit. Rezlo tam prakticky všechno - prahy, podběhy, ale hlavně blatníky. Koroze blatníku byla taková, že nám jednou vypadla ta krajní svítilna s blinkrem. Prostě tam nezůstal žádný materiál, na kterém by držela. Sehnat nový blatník trvalo několik měsíců.
M34i39c12h81a30l 16Ř15e13z64n54í35č19e64k
nevím, co máte za problém pane Pietschmanne? tak to prostě bylo.
Jinak táta tenkrát sehnal oba přední blatníky a jeden chtěl prodat v servisu, protože říkal, že ten druhý je mnohem lepší a je škoda ho měnit. Servisák mu řekl, ať není hloupej, když je má, že je vymění oba. A aby ho přesvědčil, tak mu do toho "lepšího" udělal prstem díru.
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...