Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Polský fiat byl hit československých silnic. Poslední vyjel před 30 lety

"Velký Polák" byl pohodlné, i když už od začátku trochu zastaralé auto. Poslední polský Fiat 125p sjel z výrobní linky 29. června 1991, tedy skoro po čtvrtstoletí od začátku produkce.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
SK

Fiat Polski byl úspěšným konkurentem sovětských Žiguli, a rozhodně se neměl za co stydět. Už v té době v socialistickém Československu platilo používání v soukromých vozidlech používání ochranných autopotahů nikoli z důvodů "popálení" ale z ochrany sedadel.

0 0
možnosti
FZ

Pamatuju ty koženkové sedačky v létě. Vozili jsme na nich osušky, jinak to bylo na popáleniny :-)

3 1
možnosti
PR

P43a97v40e33l 42R27u60s

30. 6. 2021 15:01

V tu dobu jsem se rozhodoval mezi F 125p a Matrou Bagheera a vyhrála to tehdy má ješitnost a Bagheera. Později jsem litoval, že jsem nesáhl po Polákovi.

0 0
možnosti
SK

Ano, pokud jste byl pumpař, pingl, zelinář, nebo vekslák tak jste mohl se rozhodovat. Běžný občan tehdejší doby tu možnost neměl .

0 2
možnosti
PP

Nejprve jsme měli Š110, pak jeden příbuzný přivezl ukázat F125P a můj otec se do toho auta zamiloval. Škodovku jsme za nějaký čas prodali a koupili F125P s 1300 ccm motorem (tuším rok 1981). Otec to po koupi vystříkal resistinem a měli jsme to auto cca 12 let a s korozí problémy nebyly. Pamatuji si, jak to auto bylo proti Škodovce tiché, pohodlné a bylo z něj krásně vidět. A mělo už tenkrát kotoučové brzdy na všech 4 kolech.

3 0
možnosti
JT

J56a10n 80T62a20r68a18b30a

3. 7. 2021 19:33

Jo, akorat se motor musel pořád seřizovač, jinak klesal výkon a rostla spotřeba. Polské verze dvojitého karburátoru Solex a polský rozdělovač neudržely nastavení déle než 2000km. Jinak to byl skvělý pohodlný kočár

0 0
možnosti
PM

P43e64t60r 29M68i58c14h54a76l

30. 6. 2021 13:04

Velký a pohodlný byl, to je pravda. Ale jinak to byl děsný střep. Pochopitelně mám na mysli konec kariéry. V době vzniku původního itala to bylo konkurenceschopné auto. Ale v 80. letech, kdy jsem se s tímhle modelem blíž seznámil, už to bylo žalostně zastaralé.

0 0
možnosti
VP

A všem velkým polákům ukazoval záda žigul 1500 s 85k ;-)

1 0
možnosti
JT

J87a57n 71T12a50r98a84b34a

3. 7. 2021 19:35

Vaz 2103 alias Lada 1500 měl 75k, 2106 alias Lada 1600 měl 78k. V té době měl 125P 1500 taky 75k

0 0
možnosti

Krásná, velká, rychlá a pohodlná kára. To auto jsem měl hodně rád V

3 0
možnosti

na tu dobu strašně rychlá.

1 0
možnosti
JP

Nevím jestli to byl tenkrát tzv hit, za socialismu byla hitem západní auta , a slovní spojení ,,velký Polák,, slyším poprvé, prostě se mu říkalo polský Fiat

5 1
možnosti

U nas se mu rikalo jednoduse Polák

8 0
možnosti
Foto

R18o15m70a70n 15K54o42z42e69l

29. 6. 2021 10:49

Strýc ho měl a byl velmi spokojený, asi ročník 1973, vůz už měl zapuštěné kliky a řazení na podlaze. A nevím, proč tam píšou, že proběhly změny k horšímu, mi se teda zapuštěné kliky líbily více než původní, stejně tak jsem nic špatného neviděl na zadních svítilnách, že se změnily na obdélník místo dvou "pásků."

2 0
možnosti

mám na něj krásné vzpomínky z dětství. Ale to reznutí bylo strašný. Pamatuji si, že po zvednutí koberečku u spolujezdce bylo vidět na silnici. Máma tam nechtěla jezdit. Rezlo tam prakticky všechno - prahy, podběhy, ale hlavně blatníky. Koroze blatníku byla taková, že nám jednou vypadla ta krajní svítilna s blinkrem. Prostě tam nezůstal žádný materiál, na kterém by držela. Sehnat nový blatník trvalo několik měsíců.

1 1
možnosti

nevím, co máte za problém pane Pietschmanne? tak to prostě bylo.

Jinak táta tenkrát sehnal oba přední blatníky a jeden chtěl prodat v servisu, protože říkal, že ten druhý je mnohem lepší a je škoda ho měnit. Servisák mu řekl, ať není hloupej, když je má, že je vymění oba. A aby ho přesvědčil, tak mu do toho "lepšího" udělal prstem díru.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...