Významní lidé necestují na místo posledního odpočinku anonymně, v obyčejné černé dodávce. Na jejich poslední míli je zpravidla doprovázejí tisícihlavé davy, které chtějí být nebožtíkovi aspoň symbolicky co nejblíž. Proto se jezdí krokem a rakev musí být zvenčí vidět. Už jsme si zvykli vídat ve večerních zprávách nafouknuté černé mercedesy či bílé rollsy. Jenže někomu můžou tyto dvě značky připadat příliš konzervativní.
A tak tragicky zesnulého polského prezidenta na krakovský Wawel odvezl vůz, který si s důstojností dlouhého smutného kočáru spojujeme jen stěží. Jeho rakev totiž spočinula v nástavbě na nejsportovnějším luxusním sedanu Maserati Quattroporte. Moc pohřebních aut, poháněných osmiválcem Ferrari, asi na světě nenajdeme. Test Maserati Quattroporte čtete ZDE
Bez zajímavosti ale není ani druhý vůz ve smutné koloně, který dopravil ostatky polské první dámy. Elegantní pohřební nástavba totiž spočinula na šasi dalšího extravagantního modelu, i když jiným způsobem. Agresivní příď, ač pozměněna modifikovanou maskou, totiž identifikuje americký sedan Chrysler 300C, velice dobře známý z amerických i českých silnic a zahanbující svým vzhledem nejsvalnatější konkurenty. Jen pohon je v tomto případě konvenčnější, třílitrový vznětový šestiválec Mercedes, označený CRD.
Chrysler 300C v testu - čtěte zde |
Oba speciály z flotily významné krakovské pohřební služby má na svědomí italský úpravce, do této podoby převádějící vozy Mercedes-Benz, Ssangyong a Opel. A kdo by měl pocit, že nic extravagantnějšího na pohřbu neviděl, pro něj modenská firma Intercar Service připravila opravdovou lahůdku: pohřební motocykl s postranním vozíkem na rakev.