Diskuze
VIDEO: Na přechodu pro chodce v bezpečí nejste. Řidič vás nemusí vidět
Děkujeme za pochopení.
V86l87a59d75i58m84í43r 87F54i20b58i66g29e30r
Přechod bezpečí nezaručuje ale aby zajišťoval maximální účinnost musí být vidět navětšině míst není zebra ani vidět a značky splývají s prostředím pro začátek by stačilo nově namalovat zebry pořádnou reflexní barvou která bude svítit už z dálky pak tam pojedou všichni opatrněji.
J44i78r83k62a 40D85v23o87ř45á45k
Nene, zebry nechat bílé. Ale jak už někde udělali, ta bílá se nemusí střídat s šedou, jde to i s červenou.
M82i51r10o60s23l68a49v 22B67u18d33a
Pěkně vyvedená prezentace toho, na jakou vzdálenost je vidět chodec v noci. http://www.liikenneturva.fi/www/fi/animaatiot/heijastin/en.html
P97a86v93e48l 80S36t30a20v44j50a72n76í89k
Osvětlování přechodů je chvályhodná činnost, jenže občas se zvrhne ve frašku. Po několika nepříjemných střetech na přechodu pro chodce v Brně z Lužánek do Erbenovy, bylo před lety slavnostně instalováno osvětlení přechodu. Má jen malý problém, nikdy nesvítilo, ale radní si mohou udělat čárku, že je přechod osvětlen.
M13i87r46o94s69l77a97v 35B16u54d13a
Níže v diskusi se pan Kühl ptá, co to znamená vstoupit bezprostředně před přijíždějící vozidlo (což chodec nesmí). Podle mne je to vzhledem k povolené rychlosti (berme v potaz, že chodec nebo přechod není vždy vidět), reakční době řidiče a vzdálenosti nutné k zastavení vozidla zhruba 30 metrů. Vše co je pod tuto vzdálenost je ze strany chodce pokus o sebevraždu. Může se vám to, chodci nelíbit, ale fyzikální zákony nepředěláte a obhajovat svou "přednost" ze záhrobí také nebudete. Pokud chodec naváže oční kontakt s řidičem a je si naprosto jistý tím, že on o něm ví a zpomaluje, dá se tato vzdálenost poměrně zkrátit. Hlavou, myslet hlavou a to obě strany.
P86a17v37e58l 34S98t70a36v10j30a50n73í75k
Jak navazujete oční kontakt v noci? Já v noci sotva vidím chodce, natož jeho oči. Svítící oči zatím moc chodců asi nemá, aspoň jsem zatím žádného nepotkal.
O91n26d16ř93e61j 67G63r84u32s
Docela se mi líbí osvětlené přechody, jen mají jednu nespornou nevýhodu. Na přechodu je vidět jako ve dne, ale už díky ostrému světlu nevidíte, že někdo stojí na chodníku a hodlá do vozovky vstoupit. Dle mého názoru by se mělo myslet i na to, jak pořádně (nasvítit) osvítit i část chodníku, aby chodec, který hodlá přecházet byl vidět i mimo přechod.
K20a18r24e20l 51V40a46c12h71u25t
Jako řidič se opravdu přimlouvám za osvětlení ulice a to DŮSLEDNĚ a zejména právě v těch místech (!), kde jsou přechody pro chodce ...
Pokud jsou ulice osvětlené (avšak jen řídce) a navíc pokud právě u přechodu toto osvětlení chybí ?!?!?! , tak je skoro vždy chodec blížící se po chodníku k přechodu prakticky NEVIDITELNÝ (pokud nemá reflexní prvky na oblečení)...
K89a63r85e90l 36V53a57c87h81u21t
Není tedy třeba mít světlo zrovna nějakých extra světel extra nasměrovaných na samotné přechody, ale pokud už ulice JE osvětlená, tak by se vždy mělo pamatovat na to, aby kandelábry se světlem "vyšly" právě v těch místech, kde JSOU přechody pro chodce, a taky aby právě tam se nejvíc dohlíželo na to, aby tam vždy pokud možno svítily. ... Pak to bude stačit a není třeba dalších nákladů.
P18a63v65e41l 35Š79e29d80l41b36a90u29e54r
I přes všechna osvětlení a zvýraznění a přes cokoliv ostatního, čím jsou přechody vylepšeny, bývají pro chodce nebezpečné přední sloupky řidičova auta, obzvláště při odbočování na křižovatce směrem k přechodu a je jedno, jestli vpravo, nebo vlevo. Občas nastane dokonalá synchronizace, že auto jede a chodec přechází přesně takovou rychlostí, že je pro řidiče stále schovaný za předním sloupkem a pak nastane překvápko. Pokud to vyjde a nic se nestane, chodec si myslí něco o bezohledném řidiči a netuší, že to nebyla bezohlednost, ale sloupek. Je dobré na to pokaždé myslet a tím myslím i chodce, nejen řidiče. Úplně stejně se někdy za sloupek schová i nákladní auto na hlavní silnici, natož objemově malý chodec. V noci si zase chodec myslí, že když auto, jedoucí k němu, svítí, tak ho řidič vidí, což ovšem nemusí být pravda, potkávací světla svítí více dolů, než se chodci zdá. Další věc, kterou je fajn mít na paměti. Třeba si tak někdo ušetří trable a smutek.
K65a81r59e78l 62V32a94c48h79u54t
Křižovatky jsou kapitolou samou o sobě, a ty víceproudé obzvláště!
J40i49ř76í 49Č37u54m19p20e79l83í80k
Jestli někdy sundám chodce na přechodu, nebude to pravděpodobně kvůli špatně osvětlenému přechodu, ale kvůli autu stojícímu několik centimetrů před přechodem bránícímu abych já viděl chodce a on mě. Parkování 5 m od přechodu podle vyhlášky je v Praze utopie
M59a90r54t72i65n 16S38o72u75š87e42k
Od té doby, co jsem se projel ve tmě v dešti po Praze, pěkně v centru, kde po obou stranách stojí auta, jedete po kluzkých kostkách poslepu a na značky nevidíte, tak od té doby si dávám bacha úplně všude.
.
V takové nepřehledné dopravní situaci nejsou vidět ani přechody, natož chodci!
.
A ve dne je to jen o kousek lepší. Chodec musí navázat oční kontakt s případným řidičem, pořádně se rozhlédnout na obě strany, ujistit se že auta stojí a pak teprve přejít.
J31a33n 53V21a24s64e97k
bohuzel ani ostruvek nezachrani pred bezohlenym ridicem kazdej den cekam az mne na prechodu pusti a je to obvykle tak 10 -20 aut nez nekdo zastavi a pusti vas
R87o71m69a84n 38P86o40l75á90č63e54k
Ale neohrozí Vás. Tady se bavíme o lidech co Vás smetou. Osvětlený přechod nijak neovlivní řidiče jestli Vás pustí nebo ne.
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
Prodej byt 3+kk, 73m2, Petrovice u Sušice, Svojšice
Petrovice u Sušice - Svojšice, okres Klatovy
3 890 000 Kč