Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

VIDEO: Na přechodu pro chodce v bezpečí nejste. Řidič vás nemusí vidět

Dostat se z jedné strany vozovky na tu protější bývá často nechtěným hazardem. Přechodů, které k tomu chodce nutí, je však v Česu bohužel stále hodně. Jen na silnicích I. tříd napočítala dopravní policie 423 rizikových přechodů. Nový projekt se zaměřuje hlavně na jejich osvětlení.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VF

Přechod bezpečí nezaručuje ale aby zajišťoval maximální účinnost musí být vidět navětšině míst není zebra ani vidět a značky splývají s prostředím pro začátek by stačilo nově namalovat zebry pořádnou reflexní barvou která bude svítit už z dálky pak tam pojedou všichni opatrněji.

0 0
možnosti
JD

Nene, zebry nechat bílé. Ale jak už někde udělali, ta bílá se nemusí střídat s šedou, jde to i s červenou.

0 0
možnosti
MB

Pěkně vyvedená prezentace toho, na jakou vzdálenost je vidět chodec v noci. http://www.liikenneturva.fi/www/fi/animaatiot/heijastin/en.html

2 0
možnosti
PS

Osvětlování přechodů je chvályhodná činnost, jenže občas se zvrhne ve frašku. Po několika nepříjemných střetech na přechodu pro chodce v Brně z Lužánek do Erbenovy, bylo před lety slavnostně instalováno osvětlení přechodu. Má jen malý problém, nikdy nesvítilo, ale radní si mohou udělat čárku, že je přechod osvětlen.

2 0
možnosti
MB

Níže v diskusi se pan Kühl ptá, co to znamená vstoupit bezprostředně před přijíždějící vozidlo (což chodec nesmí). Podle mne je to vzhledem k povolené rychlosti (berme v potaz, že chodec nebo přechod není vždy vidět), reakční době řidiče a vzdálenosti nutné k zastavení vozidla zhruba 30 metrů. Vše co je pod tuto vzdálenost je ze strany chodce pokus o sebevraždu. Může se vám to, chodci nelíbit, ale fyzikální zákony nepředěláte a obhajovat svou "přednost" ze záhrobí také nebudete. Pokud chodec naváže oční kontakt s řidičem a je si naprosto jistý tím, že on o něm ví a zpomaluje, dá se tato vzdálenost poměrně zkrátit. Hlavou, myslet hlavou a to obě strany.

7 0
možnosti
PS

Jak navazujete oční kontakt v noci? Já v noci sotva vidím chodce, natož jeho oči. Svítící oči zatím moc chodců asi nemá, aspoň jsem zatím žádného nepotkal.

1 3
možnosti
Foto

O91n26d16ř93e61j 67G63r84u32s

11. 4. 2013 10:22

Docela se mi líbí osvětlené přechody, jen mají jednu nespornou nevýhodu. Na přechodu je vidět jako ve dne, ale už díky ostrému světlu nevidíte, že někdo stojí na chodníku a hodlá do vozovky vstoupit. Dle mého názoru by se mělo myslet i na to, jak pořádně (nasvítit) osvítit i část chodníku, aby chodec, který hodlá přecházet byl vidět i mimo přechod.

3 0
možnosti
KV

Jako řidič se opravdu přimlouvám za osvětlení ulice a to DŮSLEDNĚ a zejména právě v těch místech (!), kde jsou přechody pro chodce ... R^ [>-] 

Pokud jsou ulice osvětlené (avšak jen řídce) a navíc pokud právě u přechodu toto osvětlení chybí ?!?!?! ;-€, tak je skoro vždy chodec blížící se po chodníku k přechodu prakticky NEVIDITELNÝ (pokud nemá reflexní prvky na oblečení)...  :-(

1 0
možnosti
KV

Není tedy třeba mít světlo zrovna nějakých extra světel extra nasměrovaných na samotné přechody, ale pokud už ulice JE osvětlená, tak by se vždy mělo pamatovat na to, aby kandelábry se světlem "vyšly" právě v těch místech, kde JSOU přechody pro chodce, a taky aby právě tam se nejvíc dohlíželo na to, aby tam vždy pokud možno svítily. ;-) ... Pak to bude stačit a není třeba dalších nákladů. R^

0 0
možnosti

I přes všechna osvětlení a zvýraznění a přes cokoliv ostatního, čím jsou přechody vylepšeny, bývají pro chodce nebezpečné přední sloupky řidičova auta, obzvláště při odbočování na křižovatce směrem k přechodu a je jedno, jestli vpravo, nebo vlevo. Občas nastane dokonalá synchronizace, že auto jede a chodec přechází přesně takovou rychlostí, že je pro řidiče stále schovaný za předním sloupkem a pak nastane překvápko. Pokud to vyjde a nic se nestane, chodec si myslí něco o bezohledném řidiči a netuší, že to nebyla bezohlednost, ale sloupek. Je dobré na to pokaždé myslet a tím myslím i chodce, nejen řidiče. Úplně stejně se někdy za sloupek schová i nákladní auto na hlavní silnici, natož objemově malý chodec. V noci si zase chodec myslí, že když auto, jedoucí k němu, svítí, tak ho řidič vidí, což ovšem nemusí být pravda, potkávací světla svítí více dolů, než se chodci zdá. Další věc, kterou je fajn mít na paměti. Třeba si tak někdo ušetří trable a smutek.

9 0
možnosti
KV

Křižovatky jsou kapitolou samou o sobě, a ty víceproudé obzvláště! ;-)

0 0
možnosti

Jestli někdy sundám chodce na přechodu, nebude to pravděpodobně kvůli špatně osvětlenému přechodu, ale kvůli autu stojícímu několik centimetrů před přechodem bránícímu abych já viděl chodce a on mě. Parkování 5 m od přechodu podle vyhlášky je v Praze utopie

5 1
možnosti
JK

J26i96ř84í 91K56ü46h43r

10. 4. 2013 23:50

To chce pokuty a odtahy.Nic jiného nepomůže.

4 1
možnosti
MS

Od té doby, co jsem se projel ve tmě v dešti po Praze, pěkně v centru, kde po obou stranách stojí auta, jedete po kluzkých kostkách poslepu a na značky nevidíte, tak od té doby si dávám bacha úplně všude.

.

V takové nepřehledné dopravní situaci nejsou vidět ani přechody, natož chodci!

.

A ve dne je to jen o kousek lepší. Chodec musí navázat oční kontakt s případným řidičem, pořádně se rozhlédnout na obě strany, ujistit se že auta stojí a pak teprve přejít.

6 0
možnosti
JV

J31a33n 53V21a24s64e97k

10. 4. 2013 21:47

:-/ bohuzel ani ostruvek nezachrani pred bezohlenym ridicem kazdej den cekam az mne na prechodu pusti a je to obvykle tak 10 -20 aut nez nekdo zastavi a pusti vas Rv

2 3
možnosti
RP

Ale neohrozí Vás. Tady se bavíme o lidech co Vás smetou. Osvětlený přechod nijak neovlivní řidiče jestli Vás pustí nebo ne.

3 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...