- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Přechod bezpečí nezaručuje ale aby zajišťoval maximální účinnost musí být vidět navětšině míst není zebra ani vidět a značky splývají s prostředím pro začátek by stačilo nově namalovat zebry pořádnou reflexní barvou která bude svítit už z dálky pak tam pojedou všichni opatrněji.
Nene, zebry nechat bílé. Ale jak už někde udělali, ta bílá se nemusí střídat s šedou, jde to i s červenou.
Pěkně vyvedená prezentace toho, na jakou vzdálenost je vidět chodec v noci. http://www.liikenneturva.fi/www/fi/animaatiot/heijastin/en.html
Osvětlování přechodů je chvályhodná činnost, jenže občas se zvrhne ve frašku. Po několika nepříjemných střetech na přechodu pro chodce v Brně z Lužánek do Erbenovy, bylo před lety slavnostně instalováno osvětlení přechodu. Má jen malý problém, nikdy nesvítilo, ale radní si mohou udělat čárku, že je přechod osvětlen.
Níže v diskusi se pan Kühl ptá, co to znamená vstoupit bezprostředně před přijíždějící vozidlo (což chodec nesmí). Podle mne je to vzhledem k povolené rychlosti (berme v potaz, že chodec nebo přechod není vždy vidět), reakční době řidiče a vzdálenosti nutné k zastavení vozidla zhruba 30 metrů. Vše co je pod tuto vzdálenost je ze strany chodce pokus o sebevraždu. Může se vám to, chodci nelíbit, ale fyzikální zákony nepředěláte a obhajovat svou "přednost" ze záhrobí také nebudete. Pokud chodec naváže oční kontakt s řidičem a je si naprosto jistý tím, že on o něm ví a zpomaluje, dá se tato vzdálenost poměrně zkrátit. Hlavou, myslet hlavou a to obě strany.
Jak navazujete oční kontakt v noci? Já v noci sotva vidím chodce, natož jeho oči. Svítící oči zatím moc chodců asi nemá, aspoň jsem zatím žádného nepotkal.
Docela se mi líbí osvětlené přechody, jen mají jednu nespornou nevýhodu. Na přechodu je vidět jako ve dne, ale už díky ostrému světlu nevidíte, že někdo stojí na chodníku a hodlá do vozovky vstoupit. Dle mého názoru by se mělo myslet i na to, jak pořádně (nasvítit) osvítit i část chodníku, aby chodec, který hodlá přecházet byl vidět i mimo přechod.
Jako řidič se opravdu přimlouvám za osvětlení ulice a to DŮSLEDNĚ a zejména právě v těch místech (!), kde jsou přechody pro chodce ...
Pokud jsou ulice osvětlené (avšak jen řídce) a navíc pokud právě u přechodu toto osvětlení chybí ?!?!?! , tak je skoro vždy chodec blížící se po chodníku k přechodu prakticky NEVIDITELNÝ (pokud nemá reflexní prvky na oblečení)...
Není tedy třeba mít světlo zrovna nějakých extra světel extra nasměrovaných na samotné přechody, ale pokud už ulice JE osvětlená, tak by se vždy mělo pamatovat na to, aby kandelábry se světlem "vyšly" právě v těch místech, kde JSOU přechody pro chodce, a taky aby právě tam se nejvíc dohlíželo na to, aby tam vždy pokud možno svítily. ... Pak to bude stačit a není třeba dalších nákladů.
I přes všechna osvětlení a zvýraznění a přes cokoliv ostatního, čím jsou přechody vylepšeny, bývají pro chodce nebezpečné přední sloupky řidičova auta, obzvláště při odbočování na křižovatce směrem k přechodu a je jedno, jestli vpravo, nebo vlevo. Občas nastane dokonalá synchronizace, že auto jede a chodec přechází přesně takovou rychlostí, že je pro řidiče stále schovaný za předním sloupkem a pak nastane překvápko. Pokud to vyjde a nic se nestane, chodec si myslí něco o bezohledném řidiči a netuší, že to nebyla bezohlednost, ale sloupek. Je dobré na to pokaždé myslet a tím myslím i chodce, nejen řidiče. Úplně stejně se někdy za sloupek schová i nákladní auto na hlavní silnici, natož objemově malý chodec. V noci si zase chodec myslí, že když auto, jedoucí k němu, svítí, tak ho řidič vidí, což ovšem nemusí být pravda, potkávací světla svítí více dolů, než se chodci zdá. Další věc, kterou je fajn mít na paměti. Třeba si tak někdo ušetří trable a smutek.
Křižovatky jsou kapitolou samou o sobě, a ty víceproudé obzvláště!
Jestli někdy sundám chodce na přechodu, nebude to pravděpodobně kvůli špatně osvětlenému přechodu, ale kvůli autu stojícímu několik centimetrů před přechodem bránícímu abych já viděl chodce a on mě. Parkování 5 m od přechodu podle vyhlášky je v Praze utopie
Od té doby, co jsem se projel ve tmě v dešti po Praze, pěkně v centru, kde po obou stranách stojí auta, jedete po kluzkých kostkách poslepu a na značky nevidíte, tak od té doby si dávám bacha úplně všude.
.
V takové nepřehledné dopravní situaci nejsou vidět ani přechody, natož chodci!
.
A ve dne je to jen o kousek lepší. Chodec musí navázat oční kontakt s případným řidičem, pořádně se rozhlédnout na obě strany, ujistit se že auta stojí a pak teprve přejít.
bohuzel ani ostruvek nezachrani pred bezohlenym ridicem kazdej den cekam az mne na prechodu pusti a je to obvykle tak 10 -20 aut nez nekdo zastavi a pusti vas
Ale neohrozí Vás. Tady se bavíme o lidech co Vás smetou. Osvětlený přechod nijak neovlivní řidiče jestli Vás pustí nebo ne.