První dílo nového šéfdesignéra ukáže Škoda příští rok

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - První vůz Škoda, na kterém se již z převážné části podílel nový šéfdesignér automobilky Oliver Stefani, se představí v příštím roce. Na setkání s novináři to během ženevského autosalonu oznámil sám šéfdesignér. Ten loni v létě nahradil u Škody Jozefa Kabaně, který odešel k BMW.

Oliver Stefani, šéfdesignér Škody Auto | foto: Škoda Auto

Škoda je podle Stefaniho v designu velmi dobrá a jeho úkolem je navázat na Kabaňovu práci. „Naše auta by měla být ještě více emocionální, lidé by měli více nakupovat srdcem,“ uvedl. Škoda by se však podle něj neměla zaměřovat pouze na mladší generaci, ale nabízet auta pro všechny věkové skupiny.

Současné škodovky, které přicházejí na trh, ještě nesou jasný Kabaňův rukopis. Vývoj nového vozu, než se dostane do výroby, trvá asi tři roky. To znamená, že první škodovka vytvořená pod Stefaniho taktovkou, která se představí v příštím roce, bude studie vozu budoucnosti. Jak je u české značky obvyklé, pravděpodobně by se mohla představit stejně jako aktuální studie Vision X na autosalonu v Ženevě 2019, nebo o několik týdnů později na šanghajském autosalonu.

Stefani se podle vlastních slov na finální podobě konceptu Vision X, který Škoda představuje v těchto dnech v Ženevě, podílel. Pracoval na výsledném vzhledu přední části vozu. V sériové podobě má městský crossover vyjet v příštím roce.

Na Vision X se v zadní části místo znaku Škody objevil velký nápis „Škoda“, což má podle Stefaniho otestovat reakci zákazníků. V případě kladných reakcí by se nápis mohl objevit rovněž u dalších modelů.

Podle Stefaniho, který do Škody přišel od sesterského Volkswagenu, byla v pořádku veřejností diskutovaná změna přední části Octavie, jež dostala v rámci takzvaného faceliftu dělené světlomety. „Libí se mi, když se auta od sebe liší, když jsou na silnici jasně rozpoznatelná,“ uvedl s tím, že stejně se od sebe liší také sportovně-užitkové vozy (SUV) v nabídce Škody, tedy Kodiaq, Karoq a nový Vision X.

Autoři: ,

Nejčtenější

Mezi Výrovkou a Luční boudou je až deset metrů sněhu, fréza razí naslepo

Většinu sněhu odhrnuly rolby, fréza odstraňuje poslední metry.

Travers mezi Výrovkou a Luční boudou v Krkonoších prorážela sněžná fréza. Stroj se musel prokousat zhruba třímetrovou...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Test litých kol na octavii: Některá se doslova rozpadla na kusy

Test litých kol pro Škodu Octavia

Kola dělají auto, říká se. Na designových osmnáctkách zkrátka vypadá o poznání lépe než na plechových zimních...

Zastavení řidiče na základě údaje z tachometru bylo podle policie přiměřené

Policista v civilu zastavil muže na dálnici kvůli rychlé jízdě

Dohru v kázeňském řízení má netradiční policejní kontrola, která se odehrála v březnu na dálnici D46. Její videozáznam...

Uměle vyrobené ojetiny jsou šancí pro ty, kteří nechtějí čekat

Ilustrační snímek

Američané se nejdřív zbavují Mercedesu typu C, v Česku najdete jako nejmladší ojetiny v bazarech modely Škoda Karoq,...

Další z rubriky

Škoda startuje v Bratislavě éru s Citigem a Superbem do zásuvky

Hybridní Škoda Superb - domácí nabíječka

Škoda inovovala dva modely. Největší a nejmenší. Do obou pustila elektřinu. Pár hodin před hokejovým čtvrtfinále ČR –...

První jízda: Corsa Gang vyvinul nový opel na francouzském základu

Nový Opel Corsa je prozatím maskovaný

Šestá generace Corsy musela být přešita z platformy GM na nový základ od Peugeotu. Vývoj a ladění však vedl etablovaný...

VIDEOKURZ: Číňané školí české řidiče. Ukazují, jak správně zipovat

Skoro dokonalé použití pravidla zipu

Pravidlo, které řidičům předepisuje, že se mají sjíždět do jednoho pruhu na přeskáčku, platí v Česku skoro dvacet let....

Najdete na iDNES.cz