Diskuze
Na silnicích přibylo porouchaných aut, jezdí více starších vozů
Děkujeme za pochopení.
M71a15r37e94k 87Š79t89ě86t86k35a
Stáří aut se bude při současné cenové politice a byrokratickém prosazování elektromobility stále zvyšovat. Sám jezdím ve vozech, které jsou 10 a 18 let staré. Letos jsem sice uvažoval o obměně jedničkové Fabia, ale když jsem si prohlédl co a za jaké peníze se nabízí, tak jsem raději prodloužil technickou o další dva roky.
L46i81b32o12r 82M41o31u58č26k85a
nebo ridici uz maji vice penez nebo uz nejsou levni sousedi, kteri tomu rozumi ... takze voli asistenci
O57n95d87ř71e91j 56F10r53a73n23c
No, spíš bych ty hlavní příčiny viděl jinde. Auta jsou rok od roku složitější, řidiči už nejsou takoví kutilové, máme častěji pojistky s asistencí v ceně a v neposlední řadě jsme i bohatší, abychom si to mohli dovolit. To všechno hraje roli a podle mě v součtu mnohem vyšší než to, jestli vyjelo o pár starých aut víc.
J40i40n62d49ř56i34c83h 79Š54k72o77p66e40k
Článek plný blbostí.
1) Auta do 3 let nemohou mít poruchy, pokud je mají, tak je to důkaz buď nekvalitního kusu, nebo nedostateku celé série. 3 roky staré auto kvalitně vyrobené se nemůže porouchat
2)poruchy starších aut. Důvode je jiný, Čím novější model, tím více má zbytečných systémů a rizikových míst. Proto je v současné době 10 let staré auto více poruchovější než bylo před 5 lety v té době 10 let staré auto.
O88n40d80ř72e44j 57S48e23k19e48r33a
Ad 1) - Nevím, jestli se nad vaší zarputilou naivitou mám smát, nebo plakat.
V druhém bodě souhlasím, potvrzují to i lidé z autoservisů.
M33i89r42o22s22l11a16v 51M69e62d
Můj osobní názor je takový, že se nejedná až tak o technický problém, nýbrž spíš o problém (řekněme) personální. Řidiči totiž postupně vymírají a jsou nahrazováni jezdiči. Zatímco řidič ví, co kde v autě má, na jakém principu to funguje a dokáže si základní věci zkontrolovat (například stav provozních náplní a podobně), pro jezdiče je prostě auto něco co jezdí a o tom, co se děje pod kapotou má jen mlhavou představu. Pokud pak jezdič narazí na technický problém, tak je bezradný a musí si přivolat pomoc i když se jedná o nějakou banalitu, kterou lze napravit na místě svépomocí a nebo to není banalita, nicméně k problému by nedošlo, kdyby majitel vozidla věnoval několik minut týdně jeho kontrole. Takže už jsem zažil, že k pumpě u které jsem si dal pauzu na kafe přijela slečna, vystoupila z auta a s někým se po telefonu dohadovala na téma "něco mám s autem". Přítel na telefonu jí nejspíš poradil doplnění oleje, jelikož odběhla a za chvilku se vrátila s pikslou oleje. Když jsem pak viděl, že se olej pokouší doplnit otvůrkem pro měrku, nabídl jsem jí pomoc a ukázal jsem jí, kudy se tam ten olej plní. Když jsem se jí zeptal, kdy naposled si ten olej kontrolovala, tak odpověď zněla "No... asi nikdy". Zažil jsem maníka (okolo třicítky, očividně v dobré fyzické kondici), který měl defekt pneumatiky. Tak nějak jsem očekával, že vytasí hever, kolo vymění a během pěti minut pofrčí dál, jenže on si nedokázal ani vyměnit kolo a volal si k tomu asistenci a mám i známého, který si neumí ani vyměnit žárovku (u auta, kde je to velmi jednoduché). Proto si myslím, že to není až tak o technice, jako spíš o lidech.
J36i17r46k78a 70A23n78d38r57y22s
No, kdyz potkam auto, kteremu chrci a rachta motor, tak vetsinou sedi za volantem duchodce. A co to znamena? Vubec nic.
J57a21n 22M92a50l43ý
Tak není přece překvapení, že každá součástka má nějakou životnost, ať už výrobní, či nájezdovou/opotřebení nebo prostým stářím. A že nám vozový park stárne je dáno tím, že se evidentně nemáme tak dobře. Nicméně tenhle údaj je stejně a pouze jen o ekonomice, prodejích nových aut. Pokud takové vozidlo projde čistě na STK, pak není co řešit...
J11a86n 55M64a39l65ý
Tak ono těch vozidel co vydrží jezdit bez nějakých větších problémů 15-20 let jaksi ubývá. Výrobci šetří kde se jen dá....
P67e38t35r 14P73o35s64p85í34š43i79l
A jako důkaz této statistiky ilustrativní obrázek, kterak se mechanik hrabe na silnici v trojkové Octávii.
Jinak v rodině máme celkem 4 auta, nejstaršímu je 18 let a to jediné nás nechalo na silnici, ale bylo to před 16 lety, kdy tehdy dvouletému přestalo fungovat palivové čerpadlo.
J32i59r29k32a 29A15n58d32r16y83s
Ma zaujala statistika STK Cesko versus Nemecko. Prumerne stari vozu 15 let vs 9,5 let. Neprojde STK 10% vs 20%!!
Asi neni tezke uhadnout, proc je na nasich silnicich tolik porouchanych aut.
J16i59ř25í 89K72l80i85m18č46í82k
děláte jak kdyby se nove nebo zánovní auta nekazily. Kazí se vsechno a spíš se pokazi auto co je pár let staré než stara herka co má 15 let
P70e29t18r 18T13á83b68o75r42s79k49ý
Předpokládám tradiční nářky nad absencí atmosféry. Inu nejlepší jsou články jako výkon si musíte zasloužit atd. Chápu to pro nějaké fajnšmekry, ale kolik by jich bylo ochotné zaplatit tuhle relativně slepou vývojovou větev? Přesedlal jsem z atmosféry a opravdu nelituji...
T30o94m71á50š 10L55e92t21a10v56k88a
Než začnou naříkat, měli by si zjistit, že atmosférické motory se koupit dají. Sice teda v omezeném množství, ale pořád jsou.
Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40
Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování
Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...
Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa
„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...
Analýza: EU by k zastavení ataku elektromobilů z Číny potřebovala 50% cla
K zastavení přílivu levných elektromobilů z Číny by Evropská unie musela na dovoz těchto vozů...
Hračka do terénu CFMOTO v akci. Novinku roku jsme zkusili jako první z Česka
Exkluzivně Největší novinka letošního roku je tady. Enduro CFMOTO 450MT jsme vyzkoušeli mezi prvními na světě....
Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně
Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...