Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Na silnicích přibylo porouchaných aut, jezdí více starších vozů

Na silnicích letos přibylo případů porouchaných aut. I přes celkové oslabení provozu si vyžádaly o sedm procent více asistenčních zásahů než loni. Důvodem je větší aktivita svátečních řidičů se staršími vozy v době koronavirové krize.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Stáří aut se bude při současné cenové politice a byrokratickém prosazování elektromobility stále zvyšovat. Sám jezdím ve vozech, které jsou 10 a 18 let staré. Letos jsem sice uvažoval o obměně jedničkové Fabia, ale když jsem si prohlédl co a za jaké peníze se nabízí, tak jsem raději prodloužil technickou o další dva roky.

0 0
možnosti

nebo ridici uz maji vice penez nebo uz nejsou levni sousedi, kteri tomu rozumi ... takze voli asistenci

0 0
možnosti

No, spíš bych ty hlavní příčiny viděl jinde. Auta jsou rok od roku složitější, řidiči už nejsou takoví kutilové, máme častěji pojistky s asistencí v ceně a v neposlední řadě jsme i bohatší, abychom si to mohli dovolit. To všechno hraje roli a podle mě v součtu mnohem vyšší než to, jestli vyjelo o pár starých aut víc.

6 0
možnosti

Článek plný blbostí.

1) Auta do 3 let nemohou mít poruchy, pokud je mají, tak je to důkaz buď nekvalitního kusu, nebo nedostateku celé série. 3 roky staré auto kvalitně vyrobené se nemůže porouchat

2)poruchy starších aut. Důvode je jiný, Čím novější model, tím více má zbytečných systémů a rizikových míst. Proto je v současné době 10 let staré auto více poruchovější než bylo před 5 lety v té době 10 let staré auto.

4 0
možnosti

Ad 1) - Nevím, jestli se nad vaší zarputilou naivitou mám smát, nebo plakat.

V druhém bodě souhlasím, potvrzují to i lidé z autoservisů.

1 0
možnosti

Můj osobní názor je takový, že se nejedná až tak o technický problém, nýbrž spíš o problém (řekněme) personální. Řidiči totiž postupně vymírají a jsou nahrazováni jezdiči. Zatímco řidič ví, co kde v autě má, na jakém principu to funguje a dokáže si základní věci zkontrolovat (například stav provozních náplní a podobně), pro jezdiče je prostě auto něco co jezdí a o tom, co se děje pod kapotou má jen mlhavou představu. Pokud pak jezdič narazí na technický problém, tak je bezradný a musí si přivolat pomoc i když se jedná o nějakou banalitu, kterou lze napravit na místě svépomocí a nebo to není banalita, nicméně k problému by nedošlo, kdyby majitel vozidla věnoval několik minut týdně jeho kontrole. Takže už jsem zažil, že k pumpě u které jsem si dal pauzu na kafe přijela slečna, vystoupila z auta a s někým se po telefonu dohadovala na téma "něco mám s autem". Přítel na telefonu jí nejspíš poradil doplnění oleje, jelikož odběhla a za chvilku se vrátila s pikslou oleje. Když jsem pak viděl, že se olej pokouší doplnit otvůrkem pro měrku, nabídl jsem jí pomoc a ukázal jsem jí, kudy se tam ten olej plní. Když jsem se jí zeptal, kdy naposled si ten olej kontrolovala, tak odpověď zněla "No... asi nikdy". Zažil jsem maníka (okolo třicítky, očividně v dobré fyzické kondici), který měl defekt pneumatiky. Tak nějak jsem očekával, že vytasí hever, kolo vymění a během pěti minut pofrčí dál, jenže on si nedokázal ani vyměnit kolo a volal si k tomu asistenci a mám i známého, který si neumí ani vyměnit žárovku (u auta, kde je to velmi jednoduché). Proto si myslím, že to není až tak o technice, jako spíš o lidech.

4 0
možnosti

No, kdyz potkam auto, kteremu chrci a rachta motor, tak vetsinou sedi za volantem duchodce. A co to znamena? Vubec nic.

0 0
možnosti

J57a21n 22M92a50l43ý

8. 10. 2020 9:38

Tak není přece překvapení, že každá součástka má nějakou životnost, ať už výrobní, či nájezdovou/opotřebení nebo prostým stářím. A že nám vozový park stárne je dáno tím, že se evidentně nemáme tak dobře. Nicméně tenhle údaj je stejně a pouze jen o ekonomice, prodejích nových aut. Pokud takové vozidlo projde čistě na STK, pak není co řešit...

1 0
možnosti

J11a86n 55M64a39l65ý

8. 10. 2020 9:29

Tak ono těch vozidel co vydrží jezdit bez nějakých větších problémů 15-20 let jaksi ubývá. Výrobci šetří kde se jen dá....

4 0
možnosti

A jako důkaz této statistiky ilustrativní obrázek, kterak se mechanik hrabe na silnici v trojkové Octávii.

Jinak v rodině máme celkem 4 auta, nejstaršímu je 18 let a to jediné nás nechalo na silnici, ale bylo to před 16 lety, kdy tehdy dvouletému přestalo fungovat palivové čerpadlo.

1 0
možnosti

J20a24n 74M78a30l29ý

8. 10. 2020 9:32

Není to Rapid ?

0 0
možnosti

Ma zaujala statistika STK Cesko versus Nemecko. Prumerne stari vozu 15 let vs 9,5 let. Neprojde STK 10% vs 20%!!

Asi neni tezke uhadnout, proc je na nasich silnicich tolik porouchanych aut.

0 0
možnosti

děláte jak kdyby se nove nebo zánovní auta nekazily. Kazí se vsechno a spíš se pokazi auto co je pár let staré než stara herka co má 15 let

2 0
možnosti

Předpokládám tradiční nářky nad absencí atmosféry. Inu nejlepší jsou články jako výkon si musíte zasloužit atd. Chápu to pro nějaké fajnšmekry, ale kolik by jich bylo ochotné zaplatit tuhle relativně slepou vývojovou větev? Přesedlal jsem z atmosféry a opravdu nelituji...

2 0
možnosti

Než začnou naříkat, měli by si zjistit, že atmosférické motory se koupit dají. Sice teda v omezeném množství, ale pořád jsou.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

Analýza: EU by k zastavení ataku elektromobilů z Číny potřebovala 50% cla

30. dubna 2024

K zastavení přílivu levných elektromobilů z Číny by Evropská unie musela na dovoz těchto vozů...

Hračka do terénu CFMOTO v akci. Novinku roku jsme zkusili jako první z Česka

30. dubna 2024

Exkluzivně Největší novinka letošního roku je tady. Enduro CFMOTO 450MT jsme vyzkoušeli mezi prvními na světě....

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...