Čtvrtek 23. ledna 2020, svátek má Zdeněk
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 23. ledna 2020 Zdeněk

Největší a nejpraktičtější Mercedes V nanovo jen se čtyřválci

  13:14aktualizováno  13:14
Mercedesy nejsou už dlouho jen majestátní limuzíny, nabídka značky s hvězdou ve znaku se stále rozšiřuje, ke klasickým modelům dnes už patří osobní dodávka. Právě teď se představuje třetí generace třídy V, dnes známá jako Viano.

Největší mercedes patřící mezi velká MPVčka je oblíbený prostorný vůz početných rodin. Různá módní MPV rozhodně nenabídnou tolik prostoru jako dodávka, ze které se třída V, dříve pojmenovaná Viano, vyvinula. První viano představili v roce 1996, vzniklo "zcivilněním" dodávky jménem Vito.

Nové V nahrazuje zároveň exota z nabídky Mercedesu, bizarní terénní velkoprostorovou třídu R.

K mání je i luxusní provedení s koženými pohodlnými křesly a další fajnovou výbavou, které si pořizují taxislužby, hotely a firmy pro situace, kdy je klasická limuzína malá. Véčko totiž odveze až osm lidí. K dispozici jsou ale i šesti a sedmimístná provedení. Opět ohromí variabilitou vnitřního prostoru. Jednotlivé sedačky lze ve voze posouvat, otáčet i je zcela vyjmout.

Fotogalerie

Nové V s kódovým označením W447 dává na výběr ze dvou variant rozvoru, tří délek karoserie a tří motorů. Délka základního provedení je 489,5 cm, Long měří 514 cm a Extralong s delším zadním převisem ještě o dalších 23 centimetrů víc (537 cm). Varianta s kratším rozvorem má nápravy vzdálené 3,2 metru, delší rozvor měří 3 430 mm.

Technika je zcela nová, design přejímá styl osobních mercedesů diktovaný designéry Gordenem Wagenerem a Kaiem Sieberem. Interiér se také nese v duchu osobáků, jen posez je dodávkovitě vyšší. Vnitřek je dílem designcentra značky v italském Comu.

Pod kapotu se nastěhovaly výhradně turbodieselové čtyřválce 2,1 litru (motor OM 651) známé ze všech ostatních mercedesů od malého A po prezidentské Sko. Základní provedení V200 CDI má výkon 136 koní (100 kW), točivý moment je 330 Nm. V 220 CDI má 163 koní a 380 Nm a nejvýkonnější je V 250 BlueTec se 190 koňmi (140 kW) a 440 newtonmetry. U vrcholového provedení čtyřválce je možné díky funkci overtorque krátkodobě využít třeba při předjíždění o 40 Nm víc točivého momentu. Nejvyšší verze, která má nahradit v nabídce šestiválec z předchozí generace V, bude mít výhradně sedmistupňový automat, v nižších výkonových variantách bude za příplatek, namísto základního šestistupňového manuálu.

Nechybí bezpečnostní technika, kterou dostávají všechny moderní mercedesy, stejně jako moderní multimediální centrum.Více o interiéru nového V čtěte zde

Třeba klimatizace  dokáže regulovat cirkulaci vzduchu na základě dat z GPS nebo ovlivňovat intenzitu ventilace na základě postavení Slunce. 

Mercedes V dostane ještě další vychytávky, třeba stabilizační systém, který vylepšuje stabilitu při poryvech větru, aktivního parkovacího asistenta nebo adaptivní podvozek. Zajímavou specialitou je mikrofon v přístrojovce, z něhož se přenáší zvuk do reproduktorů u zadních sedadel. Řidič tak s posádkou může mluvit bez toho, aby přeřvával hluk rezonující ve velké kabině. 

Rodinná dodávka dostává také elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru a v něm separátně otevíratelné okno pro nakládaní menších věcí.

Mercedes vyrábí V ve španělské Vitorii. V Německu odstartují prodeje v květnu, k objednání však bude největší osobní mercedes už od března.

  • Nejčtenější

Laciné nabíjení elektroaut je jen vějička. Začíná se zdražovat, a pořádně

Už samotný nákup elektromobilu vyžaduje hodně ústupků, tučné konto a změnu řidičských (a životních) zvyklostí. S novým...

Tři pokusy na řidičák. Ministerstvo chystá změny v autoškolách

Žadatelé o řidičský průkaz možná budou mít omezený počet pokusů na jeho získání. Po třech neúspěšných zkouškách jízdy...

Premium

KOMENTÁŘ: Hysterie jménem elektroauta. Budoucnost to není

Český člověk zase vyzrál na zákony. Stačí si udělat registrační značku na přání – a máte elektromobil i z naftového...

Formule 1 má plán záchrany: efektivní dvoutakty a syntetické ekopalivo

Formule 1 by mohla najít budoucnost ve dvoutaktních spalovacích motorech s hybridním ústrojím poháněným syntetickým...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Česko je v přípravě na elektromobilitu páté nejhorší v Evropě

O elektromobilitě se mluví, automobilky letos chystají doslova invazi nových modelů, ale Česko v této oblasti zaostává....

Premium

Vážné nemoci nepadají z nebe. Ničí nás stres, shodují se psycholog i psychiatr

Lidské tělo má něco jako vnitřní baterku. Když dlouho jedete na rezervy, vypne se imunitní systém a­ organismus to...

Premium

Elitní trenér o zákulisí MMA, drogách, penězích i zženštilé společnosti

Pod jeho vedením vyrostl český šampion Martínek, o něhož projevila zájem slavná organizace UFC. Pro boj v kleci...

Premium

Proč vyhraje vodík. Vynálezce Tůma má o budoucnosti automobilů jasno

Už před dvaceti lety se projel vodíkovým autem, kterým chtějí Japonci na letošní olympiádě v Tokiu propagovat...

  • Další z rubriky

VW musí šetřit a změnit se. Podle šéfa na to má jediný pokus

Volkswagen se musí urychleně transformovat, aby se nestal další Nokií, kterou na trhu mobilních telefonů převálcoval...

Automatický semafor Pražany před 90 lety zaskočil, řidiči na něj nadávali

První automaticky ovládané semafory se objevily v Praze před devadesáti lety, 21. ledna 1930, na křižovatce Václavského...

Premium

Auta českých seriálů: vtipní Chalupáři představili praškodovku i moped

Jak se pozná, že začíná léto? Z televize se večer line známá úvodní píseň Když máš v chalupě orchestrion a pražský...

Jak vydělat na pokuty za emise: elektřinou, zdražením, omezením prodejů

Výrobci se už brzy budou muset u nově prodávaných aut v Evropě dostat na průměrné emise maximálně 95 gramů oxidu...

Najdete na iDNES.cz