Nová Octavia: ohlasy jsou vesměs kladné

  20:56aktualizováno  20:56
Nová Škoda Octavia odhalila svou tvář. Oficiální premiéru si odbude za necelý měsíc na ženevském autosalonu. Domácí předpremiéra byla nenápadná. První ohlasy: zatím jsou vesměs kladné.
Škoda Octavia II

Škoda Octavia II | foto: Škoda

Stalo se to, co se obecně očekávalo; nová octavia povyrostla, přitom zůstala podobná stejnojmennému vozu předchozí generace. Je to trend typický pro valnou většinu vozů z koncernu VW. "Prostě klasika," komentuje lakonicky první snímky Tomáš Bílý, vedoucí servisu NH Car v Praze, který se specializuje právě na vozy koncernu VW.

Víc místa vzadu
Není žádným tajemstvím, že východisko pro technické řešení octavie tvoří golf poslední, páté generace, loňská novinka VW. Tedy stejná platforma, na které již jezdí modely Audi A3 a velkoprostorový VW Touran. Ale proti golfu je octavia citelně větší.


TEST Audi A3: rychlé, silné, ale drahé


TEST Volkswagen Touran: motor láká, cena odrazuje

Ve srovnání s dosavadní octavií povyrostla do všech stran, což pasažéři přivítají zejména v prostoru před zadními sedadly. Ale nabyla i v zavazadlovém prostoru. Dvaatřicet litrů k dosavadním, už tak hodně nadstandardním 528 litrům objemu kufru z ní činí skutečného bumbrlíčka ve své třídě.

Míří do vyšší třídy?
Do jaké třídy se vlastně novinka řadí? Se základem společným s golfem a malým audi by vlastně patřila do nižší střední třídy, jako například Opel Astra či Renault Mégane. Jenomže škodovácký trend poslední doby - stavět auta velká (rozuměj užitečná dostatkem prostoru) - jako by byl otcem myšlenky zařadit octavii již o třídu výš, tedy do kategorie střední.

Jenomže... i když na délku povyrostla o 65 milimetrů, stále jí hodně přes 10 centimetrů chybí do 470 centimetrů, které se považují pro střední třídu za klasickou míru. Tu má například etalon této třídy, sourozenec z koncernu, VW Passat (přesně 4703 milimetrů). Zajímavost: nová octavia je na milimetr stejně vysoká jako passat, a dokonce o 23 milimetrů širší.

Zachování identity
"No, nevypadá špatně," hodnotil snímek na titulní stránce MF DNES 30.1. náhodný čtenář, Josef Syrový, zastižený ráno u novinového stánku, když se právě začítal do článku o novince. "Tak nějak jsem si ji představoval. Mám teď octavii s nafťákem, a když tu novou vidím, až mi napřesrok doběhne leasing, asi značku měnit nebudu. Záleží ovšem na ceně, jestli ji nenapálí moc vysoko."

INFOGRAFIKA nová Octavia: popis změn
"Musím vysoce ocenit zachování identity vozu," říká Tomáš Hyan, šéfredaktor odborného časopisu Automobil Revue a jediný český zástupce v mezinárodní porotě soutěže Auto roku. "Připomíná to jasně pokračování dosavadního úspěšného modelu Octavie, ale zároveň je to také dost nové auto. Sympatická je symbióza robustnosti a dynamičnosti, kterou na první pohled působí."

Nové moderní motory v nabídce
Boční profil nové octavie je s ohledem na požadovanou aerodynamiku dnešních vozů této velkosti prakticky dán a sotvaco propastně rozdílného lze vymyslet.
"Žádné velké překvapení," hodnotí vůz šéf servisu Tomáš Bílý. "Nečekal jsem vlastně nic dramaticky jiného. Nezbylo než si jen pohrát s tvarem čelní masky a světlometů. Líbí se mi blinkry ve zpětných zrcátkách. Není to dnes sice také už nic nového, ale je to praktické."

VŠE O OCTAVII:

Nesmrtelná octavia je vizitkou Škody
Octavia bude brzy jako kombík
Škoda Octavia bude nová i uvnitř
Octavia druhé generace: novější, než se čekalo
TEST Škoda Octavia kombi 4x4 1.8 T Laurin&Klement
TEST Škoda Octavia 1.6 LPG
Ojetá Škoda Octavia - slušný výběr za vyšší cenu

Pod kapotou zůstávají vyzkoušené motory: tedy základní benzinové 1,4 a 1,6 litru a dva naftové 1,9 a 2,0 TDI. Obohacením nabídky jsou novinky koncernu, motory 1,6 a 2,0 s přímým vstřikem benzinu. "Kvituji s povděkem, že zůstala přední náprava už osvědčené koncepce," končí se svým prvním hodnocením novinky technik Tomáš Bílý.

"Po počátečním vychytání drobných nedostatků už s ní nejsou žádné problémy. A naopak změna v zavěšení zadní nápravy slibuje ještě lepší jízdní vlastnosti, a ty má dosavadní octavia už tak velmi dobré. Věřím, že novinka bude pokračovat v duchu dosavadní octavie: že to zase bude nejspolehlivější auto, jež se u nás vyrábí."

Ženevský autosalon otevře brány pro veřejnost již 4. března. Veškeré dění můžete jako vždy sledovat od svého počítače - naši redaktoři pro vás budou už od 2. března připravovat reportáže přímo z místa dění. Těšit se můžete nejen na novou octavii, ale i na spoustu dalších zajímavých vozů.

Autoři:

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Nové kouzlo malého kombíku. Fabia je normální auto české rodiny

Škoda Fabia

Škoda Fabia letos oslaví dvacáté narozeniny a je stálicí v nabídce mladoboleslavské automobilky. Spolu s Renaultem Clio...

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Další z rubriky

Také Honda utíká z Británie. Výroba Civicu se přesune

Nákladní vůz odváží nově vyrobené Hondy Civic z fabriky v britském Swindonu.

Japonská automobilka Honda Motor na mimořádné tiskové konferenci oznámila, že v roce 2021 plánuje uzavřít svou továrnu...

Nečekaný rozsudek. Německý soud rozhodl kvůli dieselgate ve prospěch VW

Ilustrační foto

Německý soud v dolnosaském městě Braunschweig rozhodl ve prospěch společnosti Volkswagen (VW) v případu, kdy zákazník...

Žebříčku nejméně spolehlivých aut vévodí v Británii Tesla S

Tesla Model S 85D

Jen polovina exemplářů daného modelu neměla za poslední rok nějaký technický problém. Takové hodnocení si odnesla Tesla...

Ford Galaxy 2.0 TDCi...
Ford Galaxy 2.0 TDCi...

r.v. 2013, naj. 187 374 km, diesel
279 990 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz