Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

KOMENTÁŘ: Adventní věnec čoudí víc než diesel, proč ho nezakážou?

„Auto je přechodný jev. Věřím v budoucnost koní,“ prohlásil začátkem dvacátého století císař Vilém II. Jeho potomci jako by dnes usilovně pracovali na tom, aby se jeho slova naplnila. Německo, světová automobilová velmoc, si pod sebou chce snad uříznout větev.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VH

Ještě by bylo zajímavé zjistit, kolik emisí vznikne při výrobě elektřiny pro elektromobily.

0 0
možnosti
PN

P58e96t28r 80N46o94v94e36k

4. 1. 2019 22:14

:-( ale vždyt ́to víme snad všichni a dlouho, tak už konečně nabídněte i nějaké řešení , referendum , občanskou iniciativu? aspoň tričko Vlove diesel motor , ne pořád dokola ty poraženecké depresivní i když pravdivé kecy ....

1 1
možnosti
RO

To je zase breku nad zastaralou technologií... Na parní stroj nebo koňský potah si už nikdo nevzpomene, i když ti, co to celý život řídili, určitě taky kvíleli... Nemluvě o tom, že jeden můj známý ještě nedávno naříkal: "CRT se vyvíjelo desítky let, a najednou to má během pár let nahradit nějaké rychlokvašené LCD?!"

0 1
možnosti
EN

E18m71i24l 16N29o96v93á89k

4. 1. 2019 18:22

A také se ty LCD displeje tak masivně dotovaly a odpouštěly se daně na jejich pořízení? To si nějak nevzpomínám. Stejně tak si nevzpomínám, že by výrobci vykřikovali do světa, že ukončí výrobu CRT monitorů v době, kdy stály LCD panely dvojnásobek toho, co ty CRT, a měly tržní podíl méně než 1%.

O tom, že elektromobily proti té "zastaralé" technologii mají v současnosti pro většinu zákazníků více nevýhod než výhod, se ani nezmiňuji.

2 0
možnosti
PHH

Když zapálíte adventní věnec, dosáhnete hranice 200 mikrogramů NOX na metr krychlový. Zapálíte-li si cigaretu, je hodnota samozřejmě ještě vyšší. „Čtyřicet mikrogramů ve volném prostoru versus 200 mikrogramů v místnostech? Jak jsme jako malí vůbec přežili Vánoce s pravými svíčkami na stromečku?“ píše německý magazín.

Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/nemecko-diesel-nafta-zakaz-vjezdu.A181231_005620_automoto_fdv

Bože, to jsou žvásty. Jaké jsou na tom věnci svíčky, Jak velký je prostor, kde to hoří. Jak dlouho to musí hořet? Fyzikální veličiny autorovi tohoto výplodu asi nic neříkají.

Zeptám se jinak. Jak velká musí být plošná hustota adventních věnců, aby vyprodukovala adekvátní množství NOx jako normovaná městská doprava v předvánočním období za stejnou časovou jednotku?

0 4
možnosti
EN

E96m71i92l 90N47o51v91á73k

3. 1. 2019 21:13

Speciálně pro Vás informace z článku doplním: pochopitelně je uvažována místnost o průměrném objemu se čtyřmi standardními adventními svíčkami. Doba hoření je definována jako jedna čtvrtina doby vyhoření celé standardní adventní svíčky. Už je to jasné?:-)

Chápu, že se Vám závěry z tohoto článku nelíbí, tak se je snažíte všemožně zdiskreditovat. Článek ale měl především poukázat na nesmyslnost většiny zákazů vjezdu do center měst, než si hrát na nějakou seriózní vědeckou studii.

6 1
možnosti
PHH

Elektromobil je přechodný jev. Věřím v Diesel. ;-D

1 0
možnosti
MV

Husta demagogie... co by autor clanku dychal radeji? Vzduch pobliz adventniho vence nebo vzduch za vyfukem dieselu?

1 2
možnosti
EN

E87m72i80l 12N81o60v67á68k

3. 1. 2019 18:54

Opravdu je tak těžké pochopit, že článek je o tom, že adventní věnec vytvoří v místnosti vyšší koncentraci NOx, než je koncentrace NOx ve městech, ve kterých se kvůli tomu zakazuje vjezd do centra?

3 0
možnosti
FP

Ha, ha, ha, idioti automobilovej branže...

To chcú porovnávať neporovnateľné. Asi si koledujú o to, aby autá mohli jazdiť iba na Vianoce a aj to iba jeden kilometer.

0 2
možnosti
KN

Do budoucne se proste s individualni automobilovou dopravou pro 90 % beznych obcanu nepocita.

0 0
možnosti

Víte, mě fascinuje, že se tu řeší vypouštění oxidu uhličitého či znečišťování ovzduší, ale nikdo už neřeší, že si spotřebováváme to nejdražší co na zemi máme a poměrně dost důležité k životu a to kyslík. Auto za jízdy sežere neuvěřitelné množství kyslíku. To samé samozřejmě dělají všechny spalovací elektrárny a veškerá domácí topení na různá paliva, s různou mírou intenzity. S výjimkou tepelných čerpadel a přímotopů, pokud je ta elektřina třeba z jádra. PROČ UŽ SAKRA DÁVNO NESTOJÍ DALŠÍ TEMELÍN?

1 0
možnosti
EN

E87m42i83l 87N93o45v17á97k

3. 1. 2019 13:43

1) Ten kyslík se zase do oběhu vrací díky fotosyntéze, doprava není zdaleka nejvýznamnějším konzumentem kyslíku na Zemi. Spíš by se dalo říct, že její podíl je skoro zanedbatelný.

2) Další Temelín nestojí proto, protože nikdo tu nemá volných 300 - 400 miliard Kč, které by byl ochoten investovat s poměrně vysokou pravděpodobností, že se mu ta investice buď nevrátí, nebo v lepším případě vrátí v horizontu 60 let.

0 0
možnosti
PL

Jenže autor článku míc jablka a hrušky. Hodnota NOx v uzavřené místnosti ma 1 m2 po zapálení adventního věnce je něco jiného, než hodnota vypouštěná za 1km jízdy - když tím jedním autem pojedete 100 km - vypustíte 4.000 mikrogramů do volněho prostoru, když těch aut pojede 1000, už to jsou 4.000.000 mikrogramů - zatížení vnějšího prostředí auty se tak nedá srovnávat s koncentrací NOx v uzavřené místnosti po zapálení adventního věnce.

0 1
možnosti
EN

E35m51i93l 72N75o38v74á71k

3. 1. 2019 13:46

Tady nejde o srovnání toho, kolik oba zdroje vypustí, ale o to, že adventní věnec vytvoří v místnosti vyšší koncentraci NOx, než je koncentrace NOx ve městech, ve kterých se kvůli tomu zakazuje vjezd do centra. Často pochopitelně s nulovým nebo dokonce záporným účinkem.

3 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!