Diskuze
KOMENTÁŘ: Adventní věnec čoudí víc než diesel, proč ho nezakážou?
Děkujeme za pochopení.
V86l15a18d67i38m75i78r 35H26o61l11y
Ještě by bylo zajímavé zjistit, kolik emisí vznikne při výrobě elektřiny pro elektromobily.
P58e96t28r 80N46o94v94e36k
ale vždyt ́to víme snad všichni a dlouho, tak už konečně nabídněte i nějaké řešení , referendum , občanskou iniciativu? aspoň tričko love diesel motor , ne pořád dokola ty poraženecké depresivní i když pravdivé kecy ....
R58o98m25a22n 26O30l85á82c15h
To je zase breku nad zastaralou technologií... Na parní stroj nebo koňský potah si už nikdo nevzpomene, i když ti, co to celý život řídili, určitě taky kvíleli... Nemluvě o tom, že jeden můj známý ještě nedávno naříkal: "CRT se vyvíjelo desítky let, a najednou to má během pár let nahradit nějaké rychlokvašené LCD?!"
E18m71i24l 16N29o96v93á89k
A také se ty LCD displeje tak masivně dotovaly a odpouštěly se daně na jejich pořízení? To si nějak nevzpomínám. Stejně tak si nevzpomínám, že by výrobci vykřikovali do světa, že ukončí výrobu CRT monitorů v době, kdy stály LCD panely dvojnásobek toho, co ty CRT, a měly tržní podíl méně než 1%.
O tom, že elektromobily proti té "zastaralé" technologii mají v současnosti pro většinu zákazníků více nevýhod než výhod, se ani nezmiňuji.
P67e35t24r 72H75a98r15i15p64r40a75s66a58d 50H52a92j84i28č
Když zapálíte adventní věnec, dosáhnete hranice 200 mikrogramů NOX na metr krychlový. Zapálíte-li si cigaretu, je hodnota samozřejmě ještě vyšší. „Čtyřicet mikrogramů ve volném prostoru versus 200 mikrogramů v místnostech? Jak jsme jako malí vůbec přežili Vánoce s pravými svíčkami na stromečku?“ píše německý magazín.
Bože, to jsou žvásty. Jaké jsou na tom věnci svíčky, Jak velký je prostor, kde to hoří. Jak dlouho to musí hořet? Fyzikální veličiny autorovi tohoto výplodu asi nic neříkají.
Zeptám se jinak. Jak velká musí být plošná hustota adventních věnců, aby vyprodukovala adekvátní množství NOx jako normovaná městská doprava v předvánočním období za stejnou časovou jednotku?
E96m71i92l 90N47o51v91á73k
Speciálně pro Vás informace z článku doplním: pochopitelně je uvažována místnost o průměrném objemu se čtyřmi standardními adventními svíčkami. Doba hoření je definována jako jedna čtvrtina doby vyhoření celé standardní adventní svíčky. Už je to jasné?
Chápu, že se Vám závěry z tohoto článku nelíbí, tak se je snažíte všemožně zdiskreditovat. Článek ale měl především poukázat na nesmyslnost většiny zákazů vjezdu do center měst, než si hrát na nějakou seriózní vědeckou studii.
P27e54t46r 94H38a98r34i89p77r68a79s62a81d 10H20a17j60i89č
Elektromobil je přechodný jev. Věřím v Diesel.
M56i66c29h30a30l 10V98a32n96ě75k
Husta demagogie... co by autor clanku dychal radeji? Vzduch pobliz adventniho vence nebo vzduch za vyfukem dieselu?
E87m72i80l 12N81o60v67á68k
Opravdu je tak těžké pochopit, že článek je o tom, že adventní věnec vytvoří v místnosti vyšší koncentraci NOx, než je koncentrace NOx ve městech, ve kterých se kvůli tomu zakazuje vjezd do centra?
F11r75a41n67t72i83š22e31k 46P96á60p85a39y
Ha, ha, ha, idioti automobilovej branže...
To chcú porovnávať neporovnateľné. Asi si koledujú o to, aby autá mohli jazdiť iba na Vianoce a aj to iba jeden kilometer.
K57a42r75e27l 59N34o26v73o38t10n12y
Do budoucne se proste s individualni automobilovou dopravou pro 90 % beznych obcanu nepocita.
J92o11s79e17f 81Š79o27l58t48e91s
Víte, mě fascinuje, že se tu řeší vypouštění oxidu uhličitého či znečišťování ovzduší, ale nikdo už neřeší, že si spotřebováváme to nejdražší co na zemi máme a poměrně dost důležité k životu a to kyslík. Auto za jízdy sežere neuvěřitelné množství kyslíku. To samé samozřejmě dělají všechny spalovací elektrárny a veškerá domácí topení na různá paliva, s různou mírou intenzity. S výjimkou tepelných čerpadel a přímotopů, pokud je ta elektřina třeba z jádra. PROČ UŽ SAKRA DÁVNO NESTOJÍ DALŠÍ TEMELÍN?
E87m42i83l 87N93o45v17á97k
1) Ten kyslík se zase do oběhu vrací díky fotosyntéze, doprava není zdaleka nejvýznamnějším konzumentem kyslíku na Zemi. Spíš by se dalo říct, že její podíl je skoro zanedbatelný.
2) Další Temelín nestojí proto, protože nikdo tu nemá volných 300 - 400 miliard Kč, které by byl ochoten investovat s poměrně vysokou pravděpodobností, že se mu ta investice buď nevrátí, nebo v lepším případě vrátí v horizontu 60 let.
P63a12t70r20i46k 40L40u14k84e31š
Jenže autor článku míc jablka a hrušky. Hodnota NOx v uzavřené místnosti ma 1 m2 po zapálení adventního věnce je něco jiného, než hodnota vypouštěná za 1km jízdy - když tím jedním autem pojedete 100 km - vypustíte 4.000 mikrogramů do volněho prostoru, když těch aut pojede 1000, už to jsou 4.000.000 mikrogramů - zatížení vnějšího prostředí auty se tak nedá srovnávat s koncentrací NOx v uzavřené místnosti po zapálení adventního věnce.
E35m51i93l 72N75o38v74á71k
Tady nejde o srovnání toho, kolik oba zdroje vypustí, ale o to, že adventní věnec vytvoří v místnosti vyšší koncentraci NOx, než je koncentrace NOx ve městech, ve kterých se kvůli tomu zakazuje vjezd do centra. Často pochopitelně s nulovým nebo dokonce záporným účinkem.
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily
Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...
Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování
Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...