Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Adventní věnec čoudí víc než diesel, proč ho nezakážou?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

V94l65a25d88i25m49i27r 12H25o37l16y

7. 1. 2019

Ještě by bylo zajímavé zjistit, kolik emisí vznikne při výrobě elektřiny pro elektromobily.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P64e48t17r 95N45o67v89e20k

4. 1. 2019

:-( ale vždyt ́to víme snad všichni a dlouho, tak už konečně nabídněte i nějaké řešení , referendum , občanskou iniciativu? aspoň tričko Vlove diesel motor , ne pořád dokola ty poraženecké depresivní i když pravdivé kecy ....

1 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

R62o44m40a25n 23O45l67á66c35h

4. 1. 2019

To je zase breku nad zastaralou technologií... Na parní stroj nebo koňský potah si už nikdo nevzpomene, i když ti, co to celý život řídili, určitě taky kvíleli... Nemluvě o tom, že jeden můj známý ještě nedávno naříkal: "CRT se vyvíjelo desítky let, a najednou to má během pár let nahradit nějaké rychlokvašené LCD?!"

0 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

E55m46i93l 60N21o57v50á69k

4. 1. 2019

A také se ty LCD displeje tak masivně dotovaly a odpouštěly se daně na jejich pořízení? To si nějak nevzpomínám. Stejně tak si nevzpomínám, že by výrobci vykřikovali do světa, že ukončí výrobu CRT monitorů v době, kdy stály LCD panely dvojnásobek toho, co ty CRT, a měly tržní podíl méně než 1%.

O tom, že elektromobily proti té "zastaralé" technologii mají v současnosti pro většinu zákazníků více nevýhod než výhod, se ani nezmiňuji.

2 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

T25o70m88á57š 54C12h75r43a60s66t27n18ý

5. 1. 2019

Elektromotor je jeste starsi technologie nez spalovaci motor. Nynejsi technologie je jako kdybyste chtel dnesni LCD nahradit CRT z prvopocatku vyvojoveho stromu a prodotovaval byste to s odkazem na ekologicnost CRT.

2 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P86e64t38r 40H41a96r15i64p49r12a53s56a81d 90H55a77j43i54č

3. 1. 2019

Když zapálíte adventní věnec, dosáhnete hranice 200 mikrogramů NOX na metr krychlový. Zapálíte-li si cigaretu, je hodnota samozřejmě ještě vyšší. „Čtyřicet mikrogramů ve volném prostoru versus 200 mikrogramů v místnostech? Jak jsme jako malí vůbec přežili Vánoce s pravými svíčkami na stromečku?“ píše německý magazín.

Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/nemecko-diesel-nafta-zakaz-vjezdu.A181231_005620_automoto_fdv

Bože, to jsou žvásty. Jaké jsou na tom věnci svíčky, Jak velký je prostor, kde to hoří. Jak dlouho to musí hořet? Fyzikální veličiny autorovi tohoto výplodu asi nic neříkají.

Zeptám se jinak. Jak velká musí být plošná hustota adventních věnců, aby vyprodukovala adekvátní množství NOx jako normovaná městská doprava v předvánočním období za stejnou časovou jednotku?

0 4
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

E52m90i66l 35N29o96v10á62k

3. 1. 2019

Speciálně pro Vás informace z článku doplním: pochopitelně je uvažována místnost o průměrném objemu se čtyřmi standardními adventními svíčkami. Doba hoření je definována jako jedna čtvrtina doby vyhoření celé standardní adventní svíčky. Už je to jasné?:-)

Chápu, že se Vám závěry z tohoto článku nelíbí, tak se je snažíte všemožně zdiskreditovat. Článek ale měl především poukázat na nesmyslnost většiny zákazů vjezdu do center měst, než si hrát na nějakou seriózní vědeckou studii.

6 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J18i42ř64í 80S61c78h49w58a47c90h

4. 1. 2019

A kolik NOx příjde do té tvé "standardní místnosti" zvenku mikroventilací? Jen 100 nebo 150 mikrogramů/m2?

Schválně jsem si zapálil svíčku a čichal přímo nad plamenem, ale kupodivu, jsem absolutně žádný nakyslý zápach NOx, který je běžně cítit za dieselem, necítil.

Komu se mohou líbit čísla vycucaná z prstu? Tobě se líbí?

Hlavně ty Emile tu voláš vždycky po odkazech na relevantní výsledky v relevantních studiích....a najednou tato čísla bereš a studií netřeba? ;-D

Jak může článek obsahující manipulativní nesmysly a demagogii poukazovat na nesmyslnost čehokoliv? Komu se taková "serióznost" může líbit? Tobě?

1 3
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

E18m63i29l 24N51o85v29á23k

4. 1. 2019

1) Do standardní místnosti přijde zvenku mikroventilací přibližně stejně NOx, jako z ní mikroventilací odejde, pochopitelně. V případech, kdy je v místnosti nějaký zdroj NOx, jako třeba adventní věnec, nebo plynový sporák, i více. Takže to vůbec nehraje roli.

2) Tím Vaším experimentem jste chtěl čichem dokázat, že zapálená svíčka žádné oxidy dusíku neprodukuje, nebo co jste tím chtěl vlastně říct? Já bych spíš řekl, že jste tím experimentálně dokázal, že oxidy dusíku v těchto koncentracích necítíte, případně že to, co cítíte za dieselem, nejsou oxidy dusíku.

3) Která čísla v článku konkrétně jsou vycucaná z prstu? Tu pětinásobně zvýšenou koncentraci reálně naměřili, a nehraje velkou roli, jestli použijete větší nebo menší svíčky, nebo to bude ve větší nebo menší místnosti. Ta maximální koncentrace, povolená ve městech, bude překročena vždy (mimo extrémních případů samozřejmě). To je také důvod, proč dalších studií netřeba. Ten pokus si můžete udělat doma sám, opatřete si měřicí zařízení, natočte video z měření a sdílejte ho. Třeba dospějete k jinému závěru.

4) Jaké manipulativní nesmysly a demagogii tedy článek obsahuje? Chápu, že nejjednodušší řešení by bylo takovéto štvavé články pěkně po soudružsku cenzurovat, jak usuzuji z toho tykání a z té poslední věty ve stylu "komu tím prospějete, druhé straně?":-)

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J26i41ř74í 62S55c96h10w15a23c36h

4. 1. 2019

ad 1) Takže to co přichází ventilací do tvé "standardní místnosti" nehraje vůbec žádnou roli, protože to opět ventilací odejde? ;-D

Takže když vetnilací přijde vzduch obsahující 1000 mikrogramů na m3 a v místnosti je zapálená svíčka, naměří se v ní 200 mikrogramů....tedy pak je (IMHO) ta svíčka celkem solidní reduktor emisí NOx.;-D

ad 2) Ten nakyslý štiplavý zápach za dieselem, který násobně překračuje limit, jsou NOx.

ad 3) Když napustím vodu z kohoutku do džbánu a změřím těsně nad hladinou koncentraci chloru. Klidně, když tuto metodiku zatajím, mohu začít tvrdit, že vodárna provádí chemický útok ....protože jsem to přece naměřil v místnosti! Proč vodárny nezakážou? Limity na chlor budou venku určitě nižší. ;-D

ad 4) Už vlastní titulek je demagogie a článek v ní pokračuje. Srovnávání motoru s naprosto bezvýznamným zdrojem NOx, jak z hlediska jeho velikosti tak z hlediska doby a prostoru jeho působení, právě proto, že je přece tak bezvýznamný, je demagogie!

A to o "soudružské cenzuře" odvozené z mého tykání je taky solidní blábolová "třešnička na dortu". To bys každého v anglické diskusi (a většinu i v těch českých) musel označit za "bolševického noka"....

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

E51m61i44l 40N39o78v88á72k

4. 1. 2019

Ad 1) Mluvím výhradně o NOx. Povolená koncentrace NOx, jak je uvedeno v článku, je 40 mikrogramů na metr krychlový. Takže do "standardní místnosti", když už jste ten termín zavedl, určitě nevstupuje 1000 mikrogramů. Průměrně to bude zcela jistě ještě daleko méně než těch 40 mikrogramů. Máte snad pocit, že ve standardní místnosti se nachází nějaké významné pohlcovače NOx? Pokud ne, tak logicky se ten NOx nemá kam ztratit.

Pokud budu hrát tu Vaši hru s absurdním předpokladem, že do místnosti vstupuje vzduch s koncentrací 1000 mikrogramů na metr krychlový (za jakých okolností by to prosím Vás mohlo nastat?), ani pak samozřejmě svíčka nebude tyto hodnoty nijak snižovat, ale naopak dále zvyšovat.

Ad 2) To víte jak? Který z těch NOx to je konkrétně? Jste si vědom, že každý z těch oxidů má jiný zápach? Jaké tedy máte vysvětlení pro to, že jej z výfuku cítíte a ze svíčky ne?

Ad 3) Tady ale nikdo neměří koncentraci NOx těsně nad knotem svíčky, je to průměrná koncentrace v celé místnosti, takže další srovnání, které kulhá na obě nohy. Zkuste si doma napustit vodu tak, abyste překročil limit na koncentraci chlóru v celé místnosti (raději jen pokud pod sebou nemáte žádné sousedy).

Ad 4) Znovu opakuji, že nejde o dobu ani prostor, ale o koncentraci v ovzduší. Stále to nedokážete nebo nechcete pochopit?

Tady nejsme v anglické diskusi ale v české, a v češtině bylo vždy typické tykání cizím lidem především pro ty soudruhy.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J98i68ř49í 74S16c33h52w63a68c78h

4. 1. 2019

ad 1) Vy jste tvrdil, že na tom, co vstupuje do místnosti vůbec nezáleží, takže to nijak nemůže ovlivnit výslednou hodnotu měření a stále automaticky předpokládáte, že k tomu číslu 200 se došlo naprosto přesnou vědeckou metodikou zřejmě z jakési imaginární výchozí hodnoty "nula".....

ad 2) Vysvětlení je velmi jednoduché. Koncentrace NOx za autem neplnící limit je řádově vyšší, než kousek nad svíčkou.

ad 3) Tady nikdo neví jak a kde se to měřilo....jaká byla velikost místnosti, jaká byla obměna vzduchu s venkovním prostředím, jaká koncentrace byla venku, jaká byla cirkulace uvnitř místnosti, jaká byla doba hoření svíček. Když za vše dosadím jakýsi rozptyl možných reálných hodnost, mohu výsledek celkem snadno ovlivnit nejen o desítky procent ale řádově!

ad 4) Samozřejmě, že neustále opakujete, že nejde o dobu a prostor, protože se vám to nehodí do krámu a nutně byste došel ke stejným závěrům o demagogii toho srovnání jako já.

I pro české diskuze je tykání celkem samozřejmost. Mě osobně se proto vůbec nedoktne, když mi tyká neznámý teenager, ač já nemám do důchodu daleko. Zato určitou nelibost ve mne vyvolá, když mne někdo označí za soudruha a to, že mi přitom vyká si může strčit do....

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

E35m38i48l 80N15o16v79á67k

4. 1. 2019

ad 1) Protože průměrné roční koncentrace NOx jsou skutečně velmi blízké nule, takže z pohledu tohoto testu jsou opravdu zanedbatelné. Viz např. mapa pro Zlínský kraj: http://www.eazk.cz/ksei/mapy/Stav/MapaS_prkNOxRC.gif

Z ní je vidět, že na naprosté většině území je ta hodnota pod 10 mikrogramů, ani v extrémních případech nepřesahuje 26 mikrogramů. Takže ji skutečně můžete zanedbat, resp. pokud byste odečetl tu maximální roční koncentraci 26 mikrogramů, můžete říct, že svíčka nezpůsobí překročení povolené koncentrace 5×, ale jen 4,35× (platí pro Zlínský kraj - opět první který jsem našel, nevybral jsem si jej záměrně).

ad 2) A jak tedy víte, že je to právě NOx, a co ten Váš čichový experiment přesně dokazuje?

ad 3) Snažíte se hezky, ale každý soudný člověk si dovede představit obyčejnou místnost, ve které hoří adventní svíčky. Venku není 1000 mikrogramů na m3 NOx, ale z pohledu tohoto testu naprosto zanedbatelná hodnota, která při zavřených oknech tento test nedokáže významně ovlivnit. Ve výsledku je úplně jedno, jestli výsledná koncentrace bude 200 mikrogramů, 150 mikrogramů, nebo 250 mikrogramů. Podstatné je, že je ta hodnota násobně překročena.

ad 4) Ne, to se jen Vy snažíte naprosto jednoduchou situaci co nejvíce zkomplikovat. Pro zdravotní účinky je totiž naprosto nepodstatné, jaký zdroj po jakou dobu produkuje kolik mikrogramů, ale právě jen a pouze ta koncentrace. Na tu jsou také stanovené limity.

Za samozřejmost to považujete možná Vy. Zde, v jiných diskusích a nejen v diskusích, si běžně cizí lidé vykají, je to elementární znak slušnosti a úcty k druhému. Je smutné, že jste si toho ve Vašem věku ještě nevšiml. Stačí si projít příspěvky např. v této diskusi a udělat si statistiku. Tím si zároveň i vyvrátíte to Vaše tvrzení, že se většinově ve zdejších diskusích tyká.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J86i54ř85í 67S80c56h64w23a16c85h

4. 1. 2019

ad 1) V tom vašem "průměrování" je taky solidní porce demagogie. Už z té mapky je jasně vidět, že i v tom "zapadákově" (oproti velkým německým aglomeracím) existují místa, mezi kterými je rozdíl v průměrných hodnotách více jak desetinásobný. A průměr v daném exponovaném místě neříká nic o tom, že třeba přes den po nějakou špičku může být naměřeno několikanásobek toho, co je naměřeno v noci. V případě emisí z aut to může ovlivnit poloha. Pokud je měřící místo vzdáleno třeba jen 100 metrů od frekventované silnice, tak klidně naměří řádově nižší hodnotu než je skutečnost 10 metrů od silnice, o vlivu směru větru ani nemluvě....

Průměr pak víceméně dost "lže" a skutečnost může měření, které se koná v KONKRÉTNÍ dobu na KONKRÉTNÍM místě, značně ovlivnit.

Kdyby se vaší "teorií průměru" někdo řídil, tak by si mohl přečíst, že průměrná teplota v ČR je 5-10°C a na tuto teplotu by se stále oblékal ať je -25 nebo +35°C s tím, že jeho zdraví to přece v průměru nijak nemůže ovlivnit.

ad 2) Protože z benzínového motoru tento typ smrádku vůbec nevychází.

ad 3) Každý soudný člověk ví, že venku nejsou průměrné ale konkrétní koncentrace a ty klidně mohou na konkrétním místě v konkrétní dobu dosáhnout klidně hodnot přes 100 mikrogramů, takže přes 50% výsledné hodnoty.

ad 4) Takže není důležitý zdroj? Není důležitá doba? Ano souhlasím. Takže kdyby do stejného prostoru místo svíček zavřeli nastartované dieselové auto, tak během minuty jim nebude stačit stupnice na tom měřícím přístroji! A to je přece nejdůležitější. To by byl teprve dobře napsaný článek! ;-D

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

E56m77i34l 50N35o78v85á60k

4. 1. 2019

ad 1) Pochopitelně, že pokud strčíte měřicí zařízení k nejrušnější silnici v Mnichově, dostanete se klidně na desetinásobonou průměrnou hodnotu, než je průměrná hodnota ve Zlínském kraji. Ta koncentrace ale se vzdáleností od zdroje poměrně rychle klesá. Názorný příklad si můžete udělat např. zde: https://www.umweltbundesamt.de/sites/default/files/medien/421/publikationen/180213_uba_hg_luftqualitaet_engl_bf.pdf

Dále stojí za povšimnutí, že koncentrace NOx se v Německu od roku 1990 snížily na méně než polovinu a dále klesají, a zákazy vjezdů ani elektromobilita na to nemají nejmenší vliv.

Nezapomínejte ale, že stále řešíme koncentraci NOx v běžné místnosti, a ta zcela jistě nestojí uprostřed nejrušnější komunikace v Mnichově. Takže v tomto testu je pochopitelně průměr zcela namístě.

ad 2) Tím chcete říct, že benzínový motor vůbec neprodukuje emise NOx?

ad 3) To klidně mohou, ale ten test zcela jistě neprobíhal zrovna v čase a místě, kde jsou takto extrémní hodnoty. To je snad každému soudnému člověku jasné. Proto jsou průměrné hodnoty namístě.

ad 4) Kdybyste zavřel do obýváku nastartované dieselové auto, tak ano. Problém je jen v tom, že do obýváku nikdo nastartované dieselové auto nezavírá. Zato zapálené svíčky zcela běžně. Opravdu žasnu, co také dokážete vyplodit za myšlenky. To už si můžete rovnou do obýváku zavřít vývod komína uhelné elektrárny.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J73i51ř34í 50S19c91h37w31a79c84h

4. 1. 2019

ad 1) Na klesající koncentrace NOx elektromobilita vliv mít zatím nemůže, jelikož v podstatě neexistuje. A všeobecný tlak těch "ekofašistů" na to také nemá žádný vliv? Ta koncentrace klesá jen tak sama od sebe? ;-)

ad 2) ne to říci rozhodně nehodlám, ale produkuje jich oproti dieselu násobně méně. Důkazem budiž to, že i když měl už od Euro 3 mnohem přísnější emisní limity než diesel, tak nepotřebuje žádné speciální prostředky jako jsou SW-podvody nebo SCR k jejich dodržování.

ad 3) A kde tedy ten test probíhal?

ad 4) A já žasnu nad tím, že stále nechápete, co jsem tím chtěl naznačit!

Takže po lopatě: tím extrémem jsem chtěl naznačit, že vaše tvrzení "nezáleží na velikosti zdroje a době působení toho zdroje na výslednou koncentraci", je nesmysl.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

E87m69i55l 38N60o70v90á43k

4. 1. 2019

ad 1) Že by ekofašisté stanovovali normy Euro, o tom slyším poprvé. Ty normy tu jsou možná déle než ekofašisté. Já měl ale na mysli spíš jejich poslední aktivitu směřující k zákazům vjezdu do center měst.

ad 2) Super, takže když necítíte NOx u benzínových motorů, tak pak Vám jistě nebudou vadit ani diesely Euro 6 (možná i Euro 5), protože ty mají emise NOx naprosto srovnatelné s benzínem. Pak tedy stačí neházet této technologii klacky pod nohy, a přirozenou obnovou vozového parku se problém vyřeší sám. Na rozdíl od případu, kdy se budou silou tlačit nové drahé (elektro)vozy, takže majitelé budou raději provozovat ty své staré.

ad 3) Pochopte už konečně, že na tom vůbec nezáleží. I kdyby ten test dělali na Karl-Marx-Straße uprostřed Berlína, tak v tom domě bude průměrná koncentrace NOx kolem 30 mikrogramů (viz odkaz, který jsem Vám dával v předchozím příspěvku). Zapálením 4 svíček stoupne na 200 mikrogramů. Pokud stejný test uděláte třeba uprostřed Sibiře, kde dejme tomu nebude ani gram NOx, nebude výsledek méně než 170 mikrogramů, a tedy nebude limit překročen 5×, ale jen 4,5×. Už svítá?

ad 4) Pokud jste tím chtěl naznačit, že běžící dieselový motor má větší emise NOx než 4 zapálené svíčky, tak o tom se nikdo nepře. S článkem to navíc nemá žádnou souvislost.

ad 5) Na výsledek toho testu, tedy že 4 zapálené svíčky způsobí v místnosti několikanásobně vyšší koncentraci NOx, než kvůli které se zakazuje vjezd do center, to skutečně žádný vliv nemá. Jak jsem Vám ukázal u bodu 3, rozdíl bude pouze v tom, že to nebude 5×, ale jen 4,5×. Tak jednoduché to je, a tak jsem to také od začátku myslel.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P86e40t87r 91H19a92r27i66p17r90a54s84a12d 69H93a54j41i37č

4. 1. 2019

Ne. Co je to průměrný objem, co jsou to standardní svíčky? To nejsou žádné exaktní údaje. To jsou nesmysly.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

E42m45i44l 93N39o58v75á78k

4. 1. 2019

Průměrný objem není nesmysl, průměrný objem je statistický údaj. Jestli si nedovedete představit, jak vypadá standardní (obvyklá) adventní svíčka, tak to je Váš problém. Drtivá většina lidí to dokáže.

Ono je to ale víceméně jedno. Ty čtyři svíčky dokáží překročit tu koncentraci 40 mikrogramů na m3 pětinásobně. Takže dost těžko budete hledat svíčku, která by se alespoň vzdáleně dala považovat za adventní, a místnost, která by se alespoň vzdáleně dala považovat za průměrnou, aby popsaný pokus tu koncentraci nezvýšil nad povolenou hodnotu.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P35e45t40r 28H27a62r58i91p91r54a72s80a41d 41H33a52j84i46č

3. 1. 2019

Elektromobil je přechodný jev. Věřím v Diesel. ;-D

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M76i94c82h27a75l 11V95a32n37ě55k

3. 1. 2019

Husta demagogie... co by autor clanku dychal radeji? Vzduch pobliz adventniho vence nebo vzduch za vyfukem dieselu?

1 2
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

E97m91i11l 38N25o40v66á80k

3. 1. 2019

Opravdu je tak těžké pochopit, že článek je o tom, že adventní věnec vytvoří v místnosti vyšší koncentraci NOx, než je koncentrace NOx ve městech, ve kterých se kvůli tomu zakazuje vjezd do centra?

3 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

F35r87a73n91t35i20š76e48k 80P60á95p11a22y

3. 1. 2019

Ha, ha, ha, idioti automobilovej branže...

To chcú porovnávať neporovnateľné. Asi si koledujú o to, aby autá mohli jazdiť iba na Vianoce a aj to iba jeden kilometer.

0 2
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

K91a19r91e81l 80N95o17v69o39t31n93y

3. 1. 2019

Do budoucne se proste s individualni automobilovou dopravou pro 90 % beznych obcanu nepocita.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J34o13s92e98f 53Š44o64l11t73e51s

3. 1. 2019

Víte, mě fascinuje, že se tu řeší vypouštění oxidu uhličitého či znečišťování ovzduší, ale nikdo už neřeší, že si spotřebováváme to nejdražší co na zemi máme a poměrně dost důležité k životu a to kyslík. Auto za jízdy sežere neuvěřitelné množství kyslíku. To samé samozřejmě dělají všechny spalovací elektrárny a veškerá domácí topení na různá paliva, s různou mírou intenzity. S výjimkou tepelných čerpadel a přímotopů, pokud je ta elektřina třeba z jádra. PROČ UŽ SAKRA DÁVNO NESTOJÍ DALŠÍ TEMELÍN?

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

E27m95i71l 84N68o71v50á36k

3. 1. 2019

1) Ten kyslík se zase do oběhu vrací díky fotosyntéze, doprava není zdaleka nejvýznamnějším konzumentem kyslíku na Zemi. Spíš by se dalo říct, že její podíl je skoro zanedbatelný.

2) Další Temelín nestojí proto, protože nikdo tu nemá volných 300 - 400 miliard Kč, které by byl ochoten investovat s poměrně vysokou pravděpodobností, že se mu ta investice buď nevrátí, nebo v lepším případě vrátí v horizontu 60 let.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P29a45t36r36i42k 16L82u18k55e44š

3. 1. 2019

Jenže autor článku míc jablka a hrušky. Hodnota NOx v uzavřené místnosti ma 1 m2 po zapálení adventního věnce je něco jiného, než hodnota vypouštěná za 1km jízdy - když tím jedním autem pojedete 100 km - vypustíte 4.000 mikrogramů do volněho prostoru, když těch aut pojede 1000, už to jsou 4.000.000 mikrogramů - zatížení vnějšího prostředí auty se tak nedá srovnávat s koncentrací NOx v uzavřené místnosti po zapálení adventního věnce.

0 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

E44m59i21l 95N65o78v66á32k

3. 1. 2019

Tady nejde o srovnání toho, kolik oba zdroje vypustí, ale o to, že adventní věnec vytvoří v místnosti vyšší koncentraci NOx, než je koncentrace NOx ve městech, ve kterých se kvůli tomu zakazuje vjezd do centra. Často pochopitelně s nulovým nebo dokonce záporným účinkem.

3 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J27i76ř94í 46S94c93h36w69a74c22h

2. 1. 2019

a barák zapálený od zapáleného adventního věnce čoudí ještě víc (200 miliónů mikrogramů/m2 NOx), než ten etalon čoudu, adventní věnec, proč ho nezakážou? ;-)

0 2
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P29a96v22e33l 66S42o19b85o67t97k69a

2. 1. 2019

Bludy.

Adventní věnec není auto.

2 2
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M86i26r44o87s30l66a24v 40M30e39d

2. 1. 2019

Adventní věnec není auto? Máš skvělý postřeh!

3 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M41i69l88a58n 31V20o92l77e85k

2. 1. 2019

Další test na téma 'Jak jsme odolní proti manipulaci?' Letmý podhled do diskuse - opět nedostatečná.

Aspoň si zkuste představit měření těch mg plynu v kubickém metru u svíčky a u spalovacího motoru.

3 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J79i20ř68í 62S40c60h60w58a74c37h

2. 1. 2019

Bude to znít tvrdě, ale je to prostě fakt.

Stačí, aby naprostý nesmysl podporoval světonázor čmoudů, ti ztratí jakoukoliv soudnost, jejich "kritický pohled" se najednou rozplyne jak pára na hrncem a nadšeně hýkají nad "konečně dobře napsaným článkem". ;-(

1 3
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

D21a38n53i82e36l 78Ř75e78h92á11č36e45k

2. 1. 2019

Takže adventní motory se nebudou vyrábět?

6 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M36a96r95t54i55n 55L38e97p55k31a

2. 1. 2019

Tento článek by se mohl dostat do nějaké učebnice demagogie. Taková snůška manipulace, lží a zamlčování faktů se jen tak nevidí. Diesel je prostě překonaná technologie, jejíž užití bylo vhodné např. u tanků, protože osádka v boji umírala dříve, než u ní plně propukla rakovina, způsobená těmi "neškodnými" spalinami. Jinak by se každému dalo poradit, ať doma v kamnech nebo krbu topí rozhodně plasty, protože to je přece zcela neškodné. Stačí si dát do komína síto, vymočit se tam a máte tak nejen filtraci sazí, ale i redukci NOx a pak můžete každou hodinu spálit klidně cca 160 kusů velkých PET lahví, protože to by pak odpovídalo spotřebě jednoho jedoucího auta. Spalování nafty/ropy/plastů atd. prostě vždy bude produkovat velmi nebezpečné spaliny, to je naprostý fakt a přesto se najde mnoho hlupáků, kteří to budou bagatelizovat a obhajovat.

7 6
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P61e44t59r 81B58á81č24a

2. 1. 2019

to stejny je tady porad o elektru, autonomnim rizeni a dalsich nesmyslech a to vam nevadi.

1 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

F21i79l33i74p 13T87ř43e87b86a

2. 1. 2019

Abychom si rozuměli, já jsem všema deseti pro co nejrychlejší přechod na hybridy, vybudování potřebné infrastruktury a následný přechod většiny dopravy na elektřinu, a diesely nemám rád (jsou hlučné a smrdí).

Co ale EU sleduje tím, že se je snaží vytlačit, mi uniká. Nejdřív se nalijí miliardy a miliardy EUR do ekologičtějších aut. aby se ta následně zakázala. Ekologický výsledek zákazu deselů je přinejmenším pochybný, zato o ekonomickém snad nikdo nepochybuje. Německo to nejspíš přežije, tím pádem i EU, ostatně navzdory tomu všemu se automobilky nemají špatně.

Ale jak se říká, mít pár set miliard, a nemít pár set miliard...

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

K61a78r54e41l 98N76o58v43o83t70n65y

3. 1. 2019

Diesely nemam rad taky, ale koncept elektromobilu dobijenych z verejne site je slepa ulicka - naklady na vyburovani potrebne infrastruktury a dodatecnych elektraren by byly astronomicke. Navic, pokud by se rozsirily, musely by staty zacit kompenzovat vypadky verejneych financi (vetsinu ceny benzinu a nafty tvori spotrebni dan, ktera navic navysuje i DPH, ktera se pocita z koncove ceny), tudiz by se musela pomerne zasadnim zpusobem zdanit i elektrina, cimz by opet vyhodnost elektromobilu klesla.

Budoucnost je spis v tech hybridech.

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P84e15t15r 29S75p80a89t75z18i33e54r30e92r

2. 1. 2019

Nevěděl jsem že adventní věnec se ve stovkách tisíců zapaluje denně a to ještě několikrát a aby hořel prakticky celý den. To si zase jen ubohej pisálek potřeboval plivnout a tak vymyslel zcela irelevantní nesmysl.

3 8
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

E63m81i30l 13N70o33v19á61k

2. 1. 2019

Další, co evidentně vůbec nepochopil podstatu článku. Jde v něm o to, že pokud si doma zapálíte 4 svíčky na adventním kalendáři, dosáhnete většího překročení limitů oxidů dusíku, než je dosahováno ve městech, kde došlo k zákazu vjezdu některých aut s dieselovým motorem.

4 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M66a68r92t59i52n 24S32p83i84c25a97k

2. 1. 2019

já bych si docela rád občas z toho zamořeného vzduchu v bytě zašel ven takzvaně na čerstvej vzduch. Ideál čerstvosti toho vzduchu je 0 mikrogramů/m3.

2 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

E86m26i39l 16N74o14v98á31k

2. 1. 2019

Na čerstvý vzduch si zajít můžete, v tom Vám nikdo nebrání. Třeba do lesa. 0 mikrogramů/m3 je samozřejmě nesmysl i v tom lese.

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M96a67r78t62i17n 57S61p76i27c56a55k

2. 1. 2019

ne, chci jít třeba na zahradu nebo na balkon, nebo do parku v docházkové vzdálenosti. Nechápu proč mám tolerovat, aby v prostředí kde žiju, měly polétávat pevný částice, a celkově má bejt zamořenej vzduch oxidy dusíku a uhlíku. Bohužel je to tak že ani nepotřebuju citlivé měřidlo, prostě je to cítit.Rv

1 4
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

E72m60i60l 13N27o46v22á69k

2. 1. 2019

Tak to nevím kde bydlíte, já takto zamořený vzduch ve svém okolí nepociťuji. Jste si mimochodem vědom toho, že doprava není v ČR největším znečišťovatelem ovzduší? Např. pokud jde o pevné částice, nepodílí se na znečištění ani 10%.

Pokud jsou Vaše potíže s čistotou ovzduší tak intenzivní, možná bude nejjednodušší řešení se prostě přestěhovat. Nebyl byste první ani poslední.

5 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M32a66r67t90i33n 17S55p43i76c34a74k

2. 1. 2019

a teď se na to podívejte trošku z nadhledu. "nedá se tam dýchat? tak se odstěhuj" V Praze to platí třeba pro Magistrálu, Veletržní, Patočkovu, Vinohradskou, Vídeňskou, Plzeňskou, Evropskou atd....řekněme třeba 100 000 obyvatel... tzn, že se má zhuštěné město, kde jsou teda ty dopravní vzdálenosti jakš takš malé, decentralizovat (lidé se odstěhují za město). Pak ale zase narostou dopravní vzdálenosti = víc splodin. Tím se dostávám k tomu, že samoregulace tady nějak nefunguje.

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

E54m97i70l 11N22o93v87á15k

2. 1. 2019

Až na to, že ono se tam dýchat dá, i když samozřejmě ne tak komfortně jako někde v horách.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J84i11ř90í 47S15c37h39w52a46c35h

4. 1. 2019

"dýchat" se dá i v "opiovém doupěti", ve kterém nedohlédneš na druhou stranu místnosti "standardních rozměrů".;-)

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

E22m21i69l 62N44o75v64á39k

4. 1. 2019

Děkuji za potvrzení mých slov;-)

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J75o54s54e60f 23Š83o51l51t11e56s

3. 1. 2019

Doprava je největším znečišťovatelem ovzduší ve městech. To je v ČR neoddiskutovatelný fakt.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít