Nejdivočejší Ford Mustang přichází na rozloučenou. Shelby GT má 540 koní

aktualizováno 
Než se do prodejen dostane nový mustang, ten starý se rozloučí svou nejsilnější verzí Shelby GT500. Výkon dosahuje 540 koní. K tomu pořádně agresivní vzhled a jméno po legendárním Carollu Shelbym.

Ford Mustang Shelby GT500 | foto: Ford

Mustang je americká klasika. Po několika spíš průměrných modelech z let devadesátých přišel v roce 2004 na trh agresivní model odkazující na legendární předchůdce ze začátku let šedesátých. Retro styl u zákazníků zabral a mustang se vrátil na vrchol popularity. Jenže úspěchu si všimla konkurence a s nástupem camara od Chevroletu a challengeru od Dodge musel svůj kabátek poupravit i mustang.

Ford Mustang Shelby GT500

Loni na podzim proto Ford na autosalonu v Los Angeles představil inovovaný model s označením Mustang 2010. Označení roku je ale trochu zavádějící, novinka se začne prodávat již letos. Na první pohled se může zdát, že se jedná jen o drobný facelift, změn je ale docela dost. Při podrobném prozkoumání vynikne agresivnější a přikrčenější maska, nižší kapota a pozměněná zadní část vozu, které dominují diodová světla.

Ford Mustang Shelby GT500

Design nového modelu má podle výrobce evokovat mustangy z konce šedesátých a začátku sedmdesátých let. Nyní tak populární retro design tak zůstal zachován, jen se poněkud inovoval a posunul směrem k současnosti. Ale jak již bylo uvedeno, modely si jsou docela podobné a je dost možné, že laik bude na první pohled a bez možnosti porovnání obě modelové verze jen obtížně rozeznávat. Asi nejsnazším rozlišovacím prvkem budou všechna přední světla, která mají jiné rozmístění.

Ford Mustang Shelby GT500

Ač se zpočátku budou dodávat dva současné motory, později výrobce uvede i nová srdce s vyšším výkonem. Popravdě, základní čtyřlitrový šestiválec s 155 kW (210 koní) bychom si jistě dokázali představit i s vyšším výkonem. Nástupce se ale pravděpodobně dočká i osmiválce s objemem 4,6 litru a výkonem 230 kW (315 koní). Tento druhý motor použil Ford do jubilejního modelu Bullit, který odkazuje na slavný film Bullitův případ se Stevem McQueenem.

Ford Mustang Shelby GT500

Ovšem než si nový mustang odvezou první zájemci, Ford uvede na trh vrcholnou variantu současné verze s označením Shelby GT500. Premiéru si na veřejnosti novinka odbude na nadcházejícím detroitském autosalonu.

Ford Mustang Shelby GT500

Vše podstatné o vrcholné verzi mustangu řekne již její název. Označení GT prostě správné sportovní auto musí mít, 500 odkazuje na výkon motoru v koních a jméno Shelby vzruší každého příznivce amerických sportovních aut.

Caroll Shelby je severoamerická závodnická legenda, která se vedle vítězství na nejrůznějších závodních tratích proslavila i svými auty. V první řadě se Shelby v šedesátých letech podílel na speciálních variantách tehdejšího mustangu, a tak není divu, že s ním Ford spolupracuje dodnes.

Ford Mustang Shelby GT500

Top model Shelby GT500 má agresivnější přední masku, přední a zadní spojlery, funkční nasávání vzduchu na vrcholu kapoty a také znáček Cobry - značky Carolla Shelbyho. Výrobce si pohrál i s designem interiéru, ve kterém upoutají pozornost efektní dvoubarevné potahy sedaček. Elegantní litá kola mají v případě kupé rozměr 19 palců, u otevřené verze jsou o palec menší.

Ford Mustang 2010

Ford Mustang 2010

Bestii pohání osmiválec twin-cam o objemu 5,4 litru s přeplňováním a šestistupňovou převodovkou. Technikům u Fordu se z něj podařilo vydolovat 540 koní, což je necelých 370 kW. Díky točivému momentu 690 Nm při 4 500 otáčkách za minutu se poměrně těžký mustang (1 770 kg) daří slušně rozhýbat, ale výrobce přesné údaje neuvádí. O zastavení se pak starají brzdy Brembo a brutální pneumatiky Goodyear F1 s rozměry 255/40 vpředu a 285/25 vzadu. Jako správné gétéčko má mustang Shelby GT500 vypínatelné ESP.

Ford Mustang 2010

Ford Mustang 2010

I v době ekonomické krize, kdy se Američané stále častěji odvrací od svých velkých aut se silnými motory, má mustang kariéru zajištěnou. Velký zájem Ford zaznamenává, ať už se jedná o tuto speciální edici na rozloučenou, nebo o inovovaný model 2010. Konkurence na tom není také špatně, na camaro, které se právě začíná prodávat, má Chevrolet již 10 000 objednávek.

Autoři:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

Další z rubriky

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Japonci v autech z půjčovny nejezdí. Spí v nich, pracují i obědvají

Nové taxi pro Japonsko od Toyoty se jmenuje JPN Taxi.

Průzkumy v japonských autopůjčovnách ukázaly, že každý osmý zákazník vozidlo nepoužije k tomu, aby se dopravil z...

Na červenou se na přejezd nejezdí. Závory jdou v nouzi prorazit

Závory u přejezdu ve středočeském Pavlově ovládá...

Osobní auto má i s posádkou hmotnost obvykle od 1 500 kilogramů do dvou a půl tuny. Obyčejná malá lokálka má desetkrát...

Najdete na iDNES.cz