Renault prodal v květnu ruskému státu svůj většinový podíl v automobilce Avtovaz, podle médií zřejmě za jeden rubl, ale s šestiletou opcí, že jej může znovu odkoupit. Moskevský závod, nyní přejmenovaný na Moskevský automobilový závod Moskvič, Renault prodal za další rubl.
Moskviče se tedy budou vyrábět opět na stejném místě, ovšem v úplně jiném, moderním závodě. „První vozy Moskvič sjedou z výrobní linky v prosinci 2022,“ uvedl Kamaz. „Prvním modelem bude Moskvič 3,“ cituje ze sdělení automobilky agentura Reuters.
Letos se má v závodě vyrobit jen 600 vozů. Obnovení výroby tak pravděpodobně nezmění chmurné vyhlídky celého odvětví. Roční prodej aut v Rusku by měl v letošním roce poprvé v novodobé historii činit méně než jeden milion.
Cílem je zvýšit výrobu v závodě na 100 000 aut ročně, některé automobily by měly být elektrické. Uvedený počet je však hluboko pod průměrem výroby v odvětví, které se pohybuje mezi 200 000 až 300 000 vozy ročně. Například americká automobilka Tesla ve svém závodě v Šanghaji vyrobí zhruba 22 000 vozů týdně.
Agentura Reuters s odvoláním na své zdroje uvedla, že k výrobě obnoveného Moskviče bude využita designová, inženýrská a výrobní platforma čínské automobilky JAC.
Západní sankce uvalené na Moskvu po invazi ruských vojsk na Ukrajinu zkomplikovaly zemi přístup k součástkám vyrobeným v zahraničí. Řada zahraničních výrobců aut pak z Ruska odešla. Kamaz a vláda vytvořily nové dodavatelské řetězce, ale podrobnosti nezveřejnily.
Zatímco poslední auto Moskvič byl sedan nebo hatchback, model Moskvič 3 je crossover hatchback s benzinovým motorem, automatickou nebo manuální převodovkou, koly z lehkých slitin, LED světlomety a velkým centrálním dotykovým displejem.
Podle ruského listu Komsomolskaja Pravda bude výchozím modelem čínský model JAC JS4. Kompaktní crossover moderního vzezření s délkou 4,41 metru a benzinovým motorem 1,6 litru s výkonem 110 koní a 150 newtonmetry spárovaný s šestistupňovou manuální převodovkou. K mání má být i přeplňovaná patnáctistovka se 150 koňmi a 210 Nm s variátorovým automatem. K mání by měla být podle listu i plně elektrická verze s udávaným dojezdem 410 km.
Značka Moskvič byla založena kolem roku 1930 a fungovala až do roku 2001, kdy vyrobila 810 aut.
Vše o moskvičíchLeninovy saně, ruská „amerika“, moskal... vozy z Automobilových Závodů Leninského Komsomolu dostávaly různá jména. Auto s nezaměnitelnou a velmi stylovou karoserií se stalo terčem mnoha vtipů a legend. Přitom v šedesátých letech patřila k nejprogresivnějším automobilkám Sovětského svazu. Jezdil v něm vážený doktor Sova do nemocnice na kraj města, nechyběl ani v rallye, chtěl do Formule 1. Po 76 letech automobilka vyhlásila bankrot. Čtěte více ZDE |
Moskevský arbitrážní soud vyhlásil bankrot legendární ruské automobilky v roce 2006.
Moskvič má kořeny ve vozech považovaných za jedny z prvních sovětských automobilů z 20. a 30. let minulého století. Po druhé světové válce se auta začala vyrábět pod názvem Moskvič, což znamená Moskvan neboli obyvatel Moskvy. Podle analytické agentury Autostat je nyní v Rusku stále registrováno přibližně 200 000 moskvičů.
24. září 2020 |