Autofotka týdne: Šlapací moskvič hvězdou maďarské tuningové scény

aktualizováno 
Toužili po něm páni kluci i holky, frajerský kabriolet byl před třiceti lety hit. A dnes je to taky tak. Zachovalé kousky se prodávají i za 15 až 20 tisíc. Tento unikát je nečekanou ozdobou maďarské tuningové scény. Vzhledem ke stále přísnějším kontrolám na STK možná časem nezbude tunerům než přesedlat na šlapací pohon.

Escape6 Prague Car Festival 2018 | foto: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz

Legendární moskviče na dětský pohon se dnes vyvažují zlatem. Tátové je shánějí pro své děti a labužníci, kteří se kvůli svým tělesným proporcím do moskviče už nevejdou, jim věnují všechnu píli a dělají z nich sběratelské kousky. Nadšenecké renovace jsou často podobně náročné a nákladné jako servis skutečného auta.

Escape6 Prague Car Festival 2018

A objevili jsme i kousek, který si vzali do parády nadšenci z Maďarska. Vzduchový podvozek ovládaný přes mobilní aplikaci ve smartphonu, do detailu zrenovovaná mechanika pohonu a na míru vyrobená kolečka, fajnová sedačka i volant z něj dělají jedinečný kus.

Fotogalerie

Nejslavnější plechové šlapací auto našich končin vyráběla stejná fabrika, ze které vyjížděl jeho dospělý vzor - Moskvič 412. Jezdil v něm vážený doktor Sova do nemocnice na kraji města a upravený závodní speciál se objevil i v rallye. V moskevské AZLK (automobilce s velmi pestrou historií - čtěte zde) vyráběli originály i jejich malé kopie. Ty na šlapací pohon od roku 1974 celých dvacet let. Ročně jich vyjelo 100 až 120 tisíc.

Na nabídky prodeje šlapacího moskviče z někdejšího SSSR v inzerátech narazíte jen výjimečně. A když už, tak se ceny obvykle vyrovnávají moderním vozítkům s elektrickým pohonem. Ovšem plechová sovětská legenda dětských garáží už začíná být hlavně designová záležitost. Servisní rady k údržbě šlapacího moskviče najdete ZDE

Od 10. 9. do 22. 9. probíhá ve Frankfurtu nad Mohanem Mezinárodní automobilová výstava (IAA). Žhavým tématem je samozřemě i elektromobilita.

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Mazda bude dobíjet elektromobil Wankelem. Prototyp jezdí hladce

Prototyp elektromobilu Mazdy postavený na základech modelu CX-30

Mazda naskakuje do elektrického rychlíku se zpožděním a stojí to za to. Rozvoj elektrické infrastruktury vázne, rvačka...

První škodovka na elektřinu startuje na 430 tisících korunách

Elektromobil Škoda Citigo-e iV při natáčení v centru Prahy

Malý elektrický Citigo bez stokoruny za 430 tisíc a hybridní Superb iV s cenou začínající na 876 900 korunách. Škoda na...

„Čínské tesly“ přijely do Evropy po svých, zahajují autosalon ve Frankfurtu

Aiways U5

Čínský start-up Aiways chce být čínskou Teslou. Prototypy prémiového elektrického SUV dojely po vlastní ose ze Si-anu...

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

Další z rubriky

KOMENTÁŘ: Z autosalonu ve Frankfurtu zbyla jen ohlodaná kost

Na otevření autosalonu pro veřejnost dorazila také politická reprezentace. Před...

Zlaté časy autosalonů jsou dávno pryč. Ten letošní se ve Frankfurtu v tradiční podobě koná naposledy, myslí si...

Avia oslaví století koncem naftových náklaďáků, přejde na elektropohon

Avia D120 EURO 5

Avia Motors končí na podzim se sériovou výrobou nákladních aut se spalovacími motory. V Přelouči se chtějí do budoucna...

Nová Dieselgate. Německá média tvrdí, že VW stále švindluje s emisemi TDI

Turbodieselový motor řady EA 288

Koncern Volkswagen podle německé televizní a rozhlasové stanice SWR zřejmě manipuloval s měřením emisí také u novějších...

Najdete na iDNES.cz