Kalašnikov namířený na Muska. Moskvič se vrací jako elektromobil

aktualizováno 
Sekta teslistů možná dostane nové protivníky. Věčnému americkému start-upu, který drží nad vodou hlavně vůle a charisma Elona Muska, se postaví ruská legenda, nikdo menší než Kalašnikov.

Apríl je daleko, konzumaci vodky u obyvatelstva se snaží úřady omezit, i tak se z hloubi Ruska vynořuje nový neuvěřitelný projekt, o jehož vážnosti však nelze pochybovat. Ruský výrobce zbraní a nově i motorek Kalašnikov odhalil koncept elektromobilu, který má podle slov firmy konkurovat americké Tesle.

Kalašnikov pro svůj koncept zvolil nudné označení CV-1, představil ho na mezinárodním fóru Armija-2018 poblíž Moskvy. Realita je ovšem neuvěřitelně bizarní.

„Chceme přímo konkurovat právě Tesle, protože je v současné době úspěšným projektem elektrického vozidla. Očekáváme, že s ní budeme držet krok,“ uvedla mluvčí firmy Sofia Ivanovová pro web RBK. Mluvčí prý ovšem nebyla schopna jmenovat žádné konkrétní výhody, které má mít CV-1 nad teslou.

Ruský elektromobil Kalašnikov CV-1
Ruský elektromobil Kalašnikov CV-1

Nelícující díly karoserie a spáry proměnlivé tloušťky, které bleděmodrý koncept na prvních fotkách ukazuje, naznačují, že Kalašnikov se chce inspirovat Teslou i v otázce výrobních standardů. Kvalita výroby u Tesly je totiž otřesná, hlavně ve světle zacílení modelů a ceny, za které je nabízí.

Design je ovšem v ruském podání mnohem šťavnatější. Je to retro jasně odhalující, že jako základ tvůrci použili vůz dnes už neexistujícího   Automobilového závodu Leninského Komsomolu (AZLK) vyrábějícího moskviče. Kalašnikov uvádí, že jako základ posloužil Iz-21252, vyráběný v Iževsku, hlavním městě Udmurtské republiky do roku 1997. To je donekonečna - ale velmi zlehka - modernizovaný Moskvič 412, který konstrukčně spadá do první poloviny 50. let, protože vychází z původního Moskviče 402, představeného v roce 1956.

Původní fabrika vyrábějící moskviče pod značkou Iž patřila koncernu Kalašnikov do loňska, teď ji vlastní AvroVAZ vyrábějící lady a patřící do aliance Renault-Nissan.

Původ karoserie prozrazuje CV-1 nejen liniemi boků, ale také parádními chromovými klikami, které jsou snad ještě původní, i když ke konci kariéry měl Moskvič (Iž) 412 už kliky zapuštěné. 

Jestli chtějí tvůrci naznačit, že postavit elektromobil není žádná věda, nebo zda z nedostatku prostředků, nebo času využili skelet zapomenutý v temném koutě skladu, se nedozvíme.

Ruský elektromobil Kalašnikov CV-1

Kapotu a boky poznají ti, kdo mají stará auta nakoukaná okamžitě. Příď seskládaná z horizontálních linek tvořících masku a do ní vetknutých LED světel je odkazem na modernu. Záď pojatá v duchu liftbacků sedmdesátých let s vysokánskou hranou zavazadlového prostoru svým sklonem zas připomene třeba Zastavu, tato partie se určitě ještě dočká přepracování.

Fotogalerie

Tesly jsou zakulaceně ladné, aby měly skvělou aerodynamiku, právě tím se dá ušetřit spousta energie. Rusové raději některé věci řeší silou: elektromobil má tedy motor o výkonu 220 kilowattů a akumulátor s vcelku velkou kapacitou 90 kWh, který má vozu zajistit akční rádius až 350 kilometrů. Se zrychlením z nuly na stovku za šest sekund to je podle všeho nejrychlejší moskvič.

Ruský zbrojařský koncern podle svého sdělení vyvinul celou řadu vlastních složitých systémů. Patří mezi ně například palubní ovládání, které umožní řidiči sledovat stav motoru nebo unikátní měnič napětí.

Zda je uvnitř speciální držák na nejznámější výrobek Kalašnikova, útočnou pušku AK – 47, se z fotek ani sporých informací nedozvíme. Vzhledem k tomu, že Musk nabízí plamenomety (že to není vtip čtěte zde), by se to hodilo.


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

V závodech aut do zásuvky se osvědčil hybrid, elektroauta málem nedojela

Czech New Energies Rallye

Osmý ročník závodu Czech New Energies Rallye, kde nejde o rychlost, ale přesnost, přilákal desítky...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

VIDEO Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě...

Autohádanka: poznejte automobilovou perlu

Přípravy motoristické slavnosti Legendy

VIDEO Automobilová slavnost Legendy o tomto víkendu zaplnila holešovické Výstaviště. V pavilonu těch...

První mrtvý řidič tesly v Evropě. Záchranáři se pak báli elektromobilu

Záchranáři nemohli vytáhnout muže z Tesly, auto bylo pod proudem

VIDEO První smrtelná nehoda elektromobilu tesla v Evropě se stala v nizozemském městečku Baarn. Řidič byl...

Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným,...

O speciální značku pro elektromobily za první měsíc zažádalo 788 řidičů

ČEZ aktuálně nabízí pět modelů elektromobilů od tří značek: Volkswagen (na...

O novou registrační značku pro ekologická vozidla v prvním měsíci jejich vydávání zažádalo v celé...

Tuning z Prahy prodlouží dojezd elektroaut. Do Tesly se zatím nedostali

BMW i8 Everyn má po úpravě čtyři sta sedm koní

Zlepšování, ladění a úpravy výkonu i spotřeby aut patří dnes k běžným úkonům. Tovární nastavení...

Nejčtenější

Mezi Výrovkou a Luční boudou je až deset metrů sněhu, fréza razí naslepo

Většinu sněhu odhrnuly rolby, fréza odstraňuje poslední metry.

Travers mezi Výrovkou a Luční boudou v Krkonoších prorážela sněžná fréza. Stroj se musel prokousat zhruba třímetrovou...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Test litých kol na octavii: Některá se doslova rozpadla na kusy

Test litých kol pro Škodu Octavia

Kola dělají auto, říká se. Na designových osmnáctkách zkrátka vypadá o poznání lépe než na plechových zimních...

Ropu nahradí odpadky. Umíme z nich vyrobit naftu i plyn

Recyklační jednotka OMV ReOil ve vídeňské rafinérii vyrábí syntetickou ropu z...

Z přibližně sta kilogramů použitých plastů je speciální zařízení ve vídeňské rafinérii schopno během hodiny vyrobit asi...

Zastavení řidiče na základě údaje z tachometru bylo podle policie přiměřené

Policista v civilu zastavil muže na dálnici kvůli rychlé jízdě

Dohru v kázeňském řízení má netradiční policejní kontrola, která se odehrála v březnu na dálnici D46. Její videozáznam...

Další z rubriky

Francouzi by chtěli Jaguar s Land Roverem, Indové prodej odmítají

Range Rover Velar

Carlos Tavares, šéf koncernu PSA, pod který spadají značky Peugeot, Citroen, DS a Opel/Vauxhall, veřejně prohlásil, že...

Autohádanka: poznejte automobilovou perlu

Přípravy motoristické slavnosti Legendy

Automobilová slavnost Legendy o tomto víkendu zaplnila holešovické Výstaviště. V pavilonu těch největších perel je...

VIDEOKURZ: Číňané školí české řidiče. Ukazují, jak správně zipovat

Skoro dokonalé použití pravidla zipu

Pravidlo, které řidičům předepisuje, že se mají sjíždět do jednoho pruhu na přeskáčku, platí v Česku skoro dvacet let....

Najdete na iDNES.cz