Peugeot 208 má odvážný design. Budete ho milovat, nebo nenávidět

Je dramatický, zvenčí i uvnitř. Všechno na něm vypadá jinak, takže vám musí padnout do oka. Každému se však nová 208 líbit nebude.
Peugeot 208

Peugeot 208 | foto: Peugeot

Tak schválně: koupili byste si ho? Nebo je to už na vás moc? A nemluvíme jen o výrazu „šavlozubého lva“, ale i o jedinečném kokpitu s 3D displejem a malým volantíkem, který držíte v klíně. Nějak si nedovedeme představit, jak si takové auto kupuje usedlý šedesátník – a mezi nimi se v českých reáliích rekrutuje nejvíc kupců malých vozů.

Peugeot riskuje, sází na mládí, neotřelé postupy a nevídaná řešení. Uvidíme, jak bude úspěšný, zvlášť když cena nebude nízká. Zdražují všichni, a bude hůř – nástup elektromobilů skokově zvýší ceny i klasických aut.

Takže zatímco základ současné generace se prodává za 270 tisíc korun, novinku šacujeme na startu těsně pod hranicí 300 tisíc, diesel někde u 360 tisíc. Ano, slyšíte dobře. Diesel.

Nová 208 je jednou z mála výjimek, z nichž se nafta nevytrácí. A nová platforma je stavěná i pro využití baterií a elektromotoru. Také s e-208 jsme se na prvních jízdách v Portugalsku svezli – byť jen krátce a jen s prototypy.

Poprvé ve 3D

Nutno říct, že zdražení bude lehčeji skousnutelné hlavně kvůli tomu, že 208 působí nesrovnatelně prémiověji než dosavadní model. Zachována zůstala jen koncepce palubní desky, která stále rozděluje tábor řidičů na fandy a odpůrce. Řadím se k těm prvním – tachometr odsunutý co nejdál a volant co nejblíž se mi líbí a nemám problém najít optimální polohu. Ale každý to má jinak – až si půjdete nějakého peugeota vyzkoušet, uvidíte sami.

Nová generace má úplně jiný přístrojový štít, plně digitální – a poprvé 3D. Něco takového jsme neviděli ani v mnohem dražších autech: některé informace palubního počítače prostě „plavou“ blíž k vám, vše je plastické. Vypadá to parádně. Hologramově. Jen na fotkách to nevyzní.

V kabině nechybí ani moderní peugeotí i-cockpit po vzoru ostatních modelů, s klaviaturou ovládání nejdůležitějších prvků a velkým 10“ tabletem. Vtipné je řešení odkládacího šuplíku na mobilní telefon – dá se krásně položit na vyklopenou plošku, aby byla vidět třeba navigace, a nikam přitom v zatáčkách necestuje. Nebo si ho odložíte na nabíjecí podložku.

Peugeot má také fantastická sedadla, s nejdelším sedákem ve své třídě. Prostoru je v kabině tak akorát. Kufr premiantem není, 250 litrů je možné zvětšit o 40, když se zbavíte rezervy a nahradíte ji lepicí sadou. I tak bude pořád menší než třeba u fabie.

Jako velké auto

Dvěstěosmička jízdně připomíná ze všeho nejvíc nedávno testované prémiové DS3. Není divu, stojí na stejném základu. Také má tuhou karoserii i podvozek, který je však pořád dostatečně komfortní. Se slabším tříválcem (75 kW) a šestistupňovým manuálem jsme jeli „pilu“ v serpentinách a byli nadšeni, jak motor s autem cvičí.

V závodním tempu se při razantním brzdění docela dost noří příď, ale gumy drží stopu výborně, zvládly i krizové vybočení. Auto ochotně zatáčí, řízení je dostatečně přesné i komunikativní. Spotřeba při takové jízdě je kolem třinácti litrů, ale to je extrém, jinak jsme se pohybovali kolem šesti.

Peugeot 208

Silnější benzin, stále tříválec 1.2 PureTech, ale s 96 kW, jede naprosto báječně, jen je povinně spřažený s osmistupňovým automatem, který auto jistě prodraží. Jinak nic proti němu, řadí skvěle a třeba při předjíždění na dálnici si klidně odřadí o tři stupně dolů.

Designový kousek

Nejparádnější disciplínou 208 je design. Ve světě malých aut nemá obdoby. Dravý, dynamický, ostře řezaný peugeot se o 180 stupňů odvrací od přátelsky boubelatého předchůdce. Náramně mu to sluší, zvlášť v zářivých barvách – jezdili jsme s modrým, žlutým i červeným kouskem, který vypadal ještě nejusedleji.

Malá 208 se vůbec i na autostrádě chová jako velké auto, je nádherně stabilní a tichá. Průměrně jezdí za 6,5 litru, což je velmi solidní. Nemůže se ovšem vůbec rovnat dieselu. Jedenapůllitrový čtyřválec je tichý, kultivovaný, solidně táhne, nepůsobí letargickým dojmem jako mnohé konkurenční motory, utlumené kvůli plnění emisní normy Euro 6d Temp. Prostě vyhoví ve všech jízdních režimech a má sympatickou spotřebu – v kombinaci dálnice a divočení v kopcích jsme skončili se skvělými 4,6 litru.

Vyzkoušeli jsme i elektriku. Jízdně je velmi příjemná, opět se potvrdilo, že je třeba dost hlídat rychlost, protože za okamžik jedete rychleji, než smíte, a nevarují vás žádné zvuky. S dojezdem to bude horší. Na startu ukazoval 320 kilometrů, ale po ujetí 30 kilometrů ubylo z baterií celých 80 kilometrů. Spotřeba totiž byla nemalých 17,3 kWh / 100 km. Reálných tak bude kolem 250 km, což by po městě a okolí mohlo stačit.

Peugeot 208

Nejčtenější

Novodobí zelení komunisté nám chtějí vzít auta, varoval Turek na srazu

Exkluzivně

V království miliardáře Richarda Chlada ve středočeských Všenorech se konalo další setkání Smažák & Káry. Na sraz aut, ve kterém byla hlavními hvězdami garáž Chladových skvostů, dorazil také...

Seat vznikl před 75 lety. Byli jsme na oslavě španělských krasavců

Barcelona (od zpravodaje iDNES.cz) Seat oslavil devátého května půlkulaté výročí, tehdy v roce 1950 stavěla španělská automobilka Pyrenejský poloostrov na kola. Dodnes uvedla na trh 77 modelů a vyrobila 20 590 594 vozů, dva z nich i v...

Prezident zná cestu do Lán nejlíp. Závod harleyářů vyhrál na motorce z Číny

Pátý ročník charitativního závodu Harley-Davidson Praha pro Nedoklubko Challenge 2025 startoval z Prahy a už po třetí končil na Lánech. Nejkratší možná trasa měřila 150 km. Závod se totiž nejede na...

Přes jezero a Alpy až na Riviéru. Podívejte se na automobilové perly z Česka

Poklidné páteční ráno 2. května se na Letné rozzářilo nejen jarním sluníčkem, ale i plechy veteránů a vyladěnými outfity jejich posádek. Slavnostní start třetího ročníku Czech Oldtimer Express před...

Naučte se řídit raketoplán z Brna. Nový zetor má 54 rychlostí vpřed a 27 vzad

Exkluzivně

Michal Novotný doslova učil jezdit nový traktor slavného brněnského výrobce. Zkušební technik Zetoru exkluzivně pro iDNES.cz vysvětluje, jak se takový moderní stroj řídí. Zcela nový traktor se bude...

Brusel chtěl zakázat karbon v autech, pak si to rozmyslel. Prozatím

Seznam materiálů, které nesmí být v evropských automobilech přítomny, se měl rozrůst o uhlíková vlákna. Nová směrnice je klasifikuje coby škodlivý materiál. Což překvapuje. Jsou asi bezpečnější než...

22. května 2025

Nový forester dělá z polňačky asfaltku. A kromě Kuřátek si veze i kolibříky

Subaru Forester šesté generace přiváží tradicionalismus v modernějším pojetí. Vypadá sice trochu jinak, ale je jako dobře padnoucí boty, které si po čase opět obujete, a hned se v nich cítíte pevní v...

22. května 2025

Sezona kabrioletů začíná. Nečekaný šampion mezi ojetinami stojí od 100 tisíc

Ještě nedávno patřil do slušné nabídky i „obyčejných“ značek kabriolet, dnes se krčí v koutě nabídky jen prémiovek, a tam mají namále. Kabriolety jsou možná iracionální, ale rozhodně prímové. A...

22. května 2025

Renault a Stellantis: zachraňte malá auta, předpisy je zbytečně zdražují

Vztah mezi automobilkou Renault a koncernem Stellantis je komplikovaný, společnosti jsou si na evropském trhu konkurenty. Přesto šéfmanažeři obou skupin umí dospět k vzájemné shodě. To když kritizují...

21. května 2025

Senzor Volva vám usmaží foťák v mobilu. Lidským očím prý neškodí

Že vyfotit auto, které nevlastníte, může být zdrojem problémů, možná tušíte. Nemusí jít jen o klasické záseky při pořizování snímků mimo veřejná místa, bez souhlasu majitele, anebo dokumentaci špatně...

21. května 2025

Naučte se řídit raketoplán z Brna. Nový zetor má 54 rychlostí vpřed a 27 vzad

Exkluzivně

Michal Novotný doslova učil jezdit nový traktor slavného brněnského výrobce. Zkušební technik Zetoru exkluzivně pro iDNES.cz vysvětluje, jak se takový moderní stroj řídí. Zcela nový traktor se bude...

21. května 2025

ANALÝZA: Maroko je rájem výrobců aut. Německá honorace spěje k záhubě

Premium

Proč domácí výroba automobilů v Německu upadá? Důvodem není jen všeobecný propad trhu, tlak čínských automobilek nebo celní smrště amerického prezidenta Trumpa. Tím nejsilnějším argumentem je výše...

20. května 2025

Prozkoumejte elektrickou Cupru Raval. Španělé z ní postaví i Škodu

Barcelona (od zpravodaje iDNES.cz) Cupra chystá na rok 2026 premiéru nového malého elektromobilu. Malý bateriový hatchback dostane dvojčata pod značkami VW a Škoda, vyvíjejí a vyrobí ho ve Španělsku pod dohledem Seatu. Osvalený Raval...

20. května 2025,  aktualizováno  12:25

Hledá se šampion autobazarů. Ojeté auto roku volí zákazníci

Octavia, nebo Peugeot 308? Golf, či Astra? Trojkové BMW, nebo VW Passat? Aures Holdings ve spolupráci s Asociací obchodu s ojetými automobily vyhlásil netradiční anketu, hledá se ojeté auto roku. V...

20. května 2025

Novodobí zelení komunisté nám chtějí vzít auta, varoval Turek na srazu

Exkluzivně

V království miliardáře Richarda Chlada ve středočeských Všenorech se konalo další setkání Smažák & Káry. Na sraz aut, ve kterém byla hlavními hvězdami garáž Chladových skvostů, dorazil také...

19. května 2025  8:07

Palačinky, popcorn nebo zmrzka? Otestujte si parádní retro pomocníky
Palačinky, popcorn nebo zmrzka? Otestujte si parádní retro pomocníky

Chystáte narozeninovou oslavu, dětskou party nebo si třeba jen chcete ozvláštnit víkend? Ve spolupráci se značkou Ariete jsme si pro vás připravili...

Rollse z bazaru se nebojte, jen pokud jste milionáři. Servis stojí majlant

Premium

Jsou luxusní auta, a pak je Rolls-Royce. Ikonická britská automobilka funguje velmi úspěšně pod křídly BMW a díky poměrně velké autonomii, co do vývoje a konstrukce vozů, si zachovává vlastní...

19. května 2025

KVÍZ: Jaký nový motocykl má Petr Pavel a ve kterém autě najdete žraloka?

V dubnu jsme pro vás v rubrice Auto přichystali opět řadu zajímavých článků o automobilech, motocyklech a všem okolo nich. V našem kvízu pozorného čtenáře si můžete vyzkoušet, jak pozorně jste je...

vydáno 19. května 2025
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.