Úterý 20. dubna 2021, svátek má Marcela
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 20. dubna 2021 Marcela

Nový Peugeot 208 s dieselem i jako elektromobil. Viděli jsme ho v předstihu

Exkluzivně   4:00
Nová generace malé „osmičky“ přiváží asistenty donedávna používané jen u luxusních vozů. Za týden bude hvězdou stánku Peugeot na ženevském autosalonu, my jsme mohli důkladně prozkoumat v předstihu.

Peugeot 208 | foto: Peugeot

Peugeot se svou novinkou pochlubil v předstihu před členy poroty volící evropský Vůz roku (Car of the Year).

Překvapující zpráva přišla hned na začátek. Peugeot 208 se představí v elektrifikovaném provedení, bude ovšem k dispozici také s běžnými zážehovými a nečekaně i vznětovými motory. Jean-Philippe Imparato, výkonný ředitel Peugeotu, potvrdil, že v PSA s diesely počítají i v dalších letech. Naftové motory z nižších kategorií aut v posledních letech ustoupily kvůli drahým technologiím, které musí dostávat, aby dostály emisním požadavkům, spotřeba malooobjemových benzinových přeplňovaných motorů navíc klesla natolik, že se přiblížila právě dieselům. Na druhou stranu byla Francie ještě donedávna „dieselovou“ zemí a naftové motory PSA jsou vyhlášené.

Nový Peugeot 208

Silueta 208 se mezigeneračně příliš nezměnila, zvláště pak v oblasti zadních sloupků novinka jasně odkazuje na svého předchůdce. Z profilu vyniknou plastové obklady blatníků (měly by být jen u elektromobilů) a elegantní spoiler nad zadním oknem, dveřní kliky jsou hodně mohutné a zdůrazňují velmi krátké zadní dveře. 

Porovnejte si ceny povinného ručení a najděte to nejvýhodnější.

Naživo celkově působí P208 dojmem většího automobilu a nese řadu stylistických prvků odkazujících na větší řadu Peugeot 508. Jde zejména o vysoké šikmé segmenty denního svícení vpředu a černá tělesa zadních svítilen opticky propojených vodorovným leskle černým prvkem.

Po usednutí za volant příjemně překvapí sedadla, jež svými rozměry a komfortem patří k naprosté špičce segmentu B. Místa je zde dostatek, což platí rovněž o druhé řadě: i člověk mírně nadprůměrného vzrůstu si bez jakéhokoli omezení pohodlně sedne „za sebe“. Pracoviště řidiče jako by bylo zkrátka přešité z typu 508. Samozřejmostí je tedy i-Cockpit s malým volantem a výhledem na přístrojový štít nikoli skrz, ale nad volantem. Z řad 508 a 3008 byly převzaty „namačkávací“ volič převodovky i přepínače elektrické ruční brzdy a volby provozních režimů za ním. Potěšila nás kvalita použitých čalounických a obkladových materiálů, jež znamená významný posun oproti stávající generaci P208.

Nový Peugeot 208

Dotykový monitor nad středovou konzolí bude standardem a k dispozici s úhlopříčkou 5,7 nebo 10 palců (na snímcích). Zde se ovládá prakticky vše od nastavení ventilace přes audiosoustavu až po navigaci, ale pochválit je třeba „klaviaturu“ se zkratkovými klávesami pro rychlý přístup do potřebného menu.

Digitální je i přístrojový štít, jenž opět připomíná řešení 508/3008, ovšem je menší a má jednodušší grafiku. Z fotografií zřejmě nebude dobře patrný jeden originální prvek: rychlost se promítá do předsunuté plochy, takže vytváří působivý efekt v prostoru se vznášejícího čísla.

Peugeot 208 je zcela novou konstrukcí, jež vychází z koncernové modulární platformy CMP (debutovala v DS 3 Crossback). Měla by přinést vyšší úroveň komfortu, lepší odhlučnění a zhruba o 30 kg nižší hmotnost. 

Elektrické provedení e-208 dostane motor s výkonem 100 kW (136 k) a točivým momentem 260 N.m, baterie 50 kWh budou pod podlahou a na jedno nabití umožní dojezd 340 km (podle WLTP). Rychlonabíječka 100 kW dobije akumulátory na 80 % za půl hodiny, při použití „wall boxu“ to bude trvat 5 hodin a 15 minut (11 kW, tří fáze) nebo 8 hodin (7,4 kW). Z běžné domácí zásuvky si na nabití počkáte 16 hodin. Výrobce slibuje záruku na baterie na 8 let/160 000 km, ovšem jen na kapacitu 70 %.

Dodávány budou zážehové tříválce PureTech 1,2 litru s výkony 55, 73 a 96 kW (75/100/130 k) a čtyřválcový diesel BlueHDi 1,5 litru o výkonu 73 kW (100 k). Převodovky jsou manuální pěti a šestistupňové, případně osmistupňová samočinná Aisin s poctivým kapalinovým měničem momentu. 

Fotogalerie

V sestavě asistenčních systémů nechybí prakticky nic, co umí nabídnout P508 (tedy, snad až na noční vidění). Adaptivní tempomat umožní zastavit a rozjet se a v kombinaci s vedením v jízdním pruhu jde o působivý předobraz skutečné autonomní jízdy mimo město. Plně automatický parkovací asistent po stisku tlačítka točí volantem, řadí, zrychluje i zpomaluje (jen se samočinnou převodovkou).

Varování před překážkou a nouzové brzdění nyní sleduje nejen okolní automobily, ale i chodce a cyklisty ve dne i za tmy, a to v rychlostech 5 až 140 km/h. Počítat lze i s projekcí dopravních značek do přístrojového štítu, přepínáním potkávacího a dálkového svícení, detekcí únavy či sledováním mrtvých úhlů zrcátek včetně korekce směru. 

Premiéra nového typu 208 proběhne za týden na autosalonu v Ženevě, výroba bude opět svěřena slovenské Trnavě a na trh se první vozy dostanou během letošního podzimu.

Autoři:


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

Tajemná elektrická kia nastartuje novou éru. Zatím je ve stínu

KIa EV6

První elektromobil, který bude postaven na vyhrazené platformě Kia pro elektromobily (E-GMP) a bude...

Evropa není pro automobilky volným trhem, říká šéf Mazdy v Česku

Mazda MX-30

„Problém je v překotnosti, s jakou se zavádějí různá pravidla,“ říká šéf českého a slovenského...

Méně nabíjecích stanic pro elektroauta mají jen Slováci, Řekové a Poláci

Nabíjecí stanice IONITY u čerpací stanice OMV na dálnici D5 u Berouna

Můžeme si o elektromobilitě myslet, co chceme, ale pokud už řada výrobců vyhlásila, že chce vyrábět...

Krásný elektrohyundai má být přelomem. Nabije i všechno ostatní

Hyundai Ioniq 5

VIDEO Před dvěma roky uhranul frankfurtský autosalon fantastický koncept Hyundaie. Výrazná studie, která...

Elektromobilitu chtějí politici, auta ještě více podraží, říká Jahn ze Škody

Martin Jahn (2021)

Do vedení Škody Auto se po 12 letech vrací Martin Jahn, chce se zaměřit například na rozvoj aut na...

Autofotka týdne: Elektrické eso je parádní retro

Alpha Ace

VIDEO Ace, anglicky „eso“, je elektromobil jak z komiksu. Prďácké kupátko v retro stylu je dílem...

Hyundai Nexo je komfortní SUV, vodíkovým autům však chybí infrastruktura

Hyundai Nexo

K vodíkovým autům mnozí z nás upínají své naděje, že zbytek života neprostojíme ve frontách u...

  • Nejčtenější

Řidiči budou muset při předjíždění cyklistů dodržet vzdálenost 1,5 metru

Poslanci se přiklonili k větší ochraně cyklistů. Řidič bude muset při předjíždění míjet cyklistu nejméně ve vzdálenosti...

Parkování v Židlochovicích: maximálně jedno místo na rodinu a další sdílené

Přestože Češi mají v průměru dvě auta na domácnost, budou mít budoucí majitelé bytů v nové čtvrti Chytré Líchy v...

Škoda Kodiaq dostala novou příď, RSo vyměnilo TDI za benzin

Škoda Kodiaq, kterou zahájila česká automobilka v roce 2016 svou SUV ofenzivu, se dočkala designové i technické...

Pět hvězd pro bohaté. Crashtest dacie a elektrické škody vysvětluje rozdíly

Doba, kdy téměř každé nové auto skoro samozřejmě dosáhlo na pětihvězdičkové hodnocení v bezpečnostních testech Euro...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Autopowerbanky: políček energetickým šmejdům a flotily enyaqů místo Dukovan

Premium Mnohé nasvědčuje tomu, že za velkým tlakem na elektromobilitu v Evropě může stát i snaha udělat z elektromobilů jakési...

Války budoucnosti mohou probíhat v lidské mysli, říká bezpečnostní analytička

Premium Její znalosti sice využívají vojáci a jeden kolega ji prý s nadsázkou navrhl jmenovat čestnou generálkou britské...

Otevřeme školy, vše ostatní počká, říká ministr zdravotnictví Arenberger

Premium Ministr zdravotnictví Petr Arenberger po týdnu ve funkci poodhaluje další vývoj boje s pandemií, prioritou zůstává...

Bojím se, že papírové peníze v Česku skončí do pěti let, říká ekonom

Premium Mezinárodní měnový fond již před pár lety poukázal na to, že by papírové bankovky či kovové mince mohly z ekonomiky...

  • Další z rubriky

Češi levná auta nekupují, jsou ochotni připlácet, říká šéf Škody v ČR

Škoda představila inovovanou verzi svého SUV Kodiaq a chystá start prodeje elektrického modelu Enyaq iV. Jiří Maláček,...

Předjíždění cyklistů je stres pro všechny. Důležité je číst terén

Větší ochranu pro cyklisty přináší novela zákona o silničním provozu, kterou ve středu ve třetím čtení schválila...

Superaudi do zásuvky ukazuje, kde dává elektrifikace smysl

Audi konečně pochopilo, že cesta k prodeji elektromobilů není nabídnout auto, které bude za každou cenu jiné. Ale když...

Pět hvězd pro bohaté. Crashtest dacie a elektrické škody vysvětluje rozdíly

Doba, kdy téměř každé nové auto skoro samozřejmě dosáhlo na pětihvězdičkové hodnocení v bezpečnostních testech Euro...

Královna se rozloučila s Philipem bílými květinami a vlastnoručním vzkazem

Královna Alžběta II. se rozloučila s mužem, který stál po jejím boku celých 73 let. Posledními vzkazy pro prince...

Hráče vyloučili z turnaje, protože měl příliš vysoko nastavený jas obrazu

Známý streamer Tfue přišel o vítězství v turnaji o dvanáct tisíc dolarů kvůli tomu, že měl příliš vysoko nastavený jas...

Z Philipova pohřbu odcházeli bratři William a Harry v důvěrném hovoru

Na hradu Windsor byl v sobotu pohřben princ Philip, manžel královny Alžběty II. Velká pozornost se upírala také na...

Bojím se, že papírové peníze v Česku skončí do pěti let, říká ekonom

Premium Mezinárodní měnový fond již před pár lety poukázal na to, že by papírové bankovky či kovové mince mohly z ekonomiky...

Je to podraz, říká organizátor koncertů Cesta ze tmy. S projektem končí

Už za týden měl prostory pražské Lucerny rozeznít první koncert ze série Cesta ze tmy. Ministr zdravotnictví Petr...