Nový Peugeot 208 s dieselem i jako elektromobil. Viděli jsme ho v předstihu

Exkluzivně   4:00aktualizováno  4:00
Nová generace malé „osmičky“ přiváží asistenty donedávna používané jen u luxusních vozů. Za týden bude hvězdou stánku Peugeot na ženevském autosalonu, my jsme mohli důkladně prozkoumat v předstihu.

Peugeot 208 | foto: Peugeot

Peugeot se svou novinkou pochlubil v předstihu před členy poroty volící evropský Vůz roku (Car of the Year).

Překvapující zpráva přišla hned na začátek. Peugeot 208 se představí v elektrifikovaném provedení, bude ovšem k dispozici také s běžnými zážehovými a nečekaně i vznětovými motory. Jean-Philippe Imparato, výkonný ředitel Peugeotu, potvrdil, že v PSA s diesely počítají i v dalších letech. Naftové motory z nižších kategorií aut v posledních letech ustoupily kvůli drahým technologiím, které musí dostávat, aby dostály emisním požadavkům, spotřeba malooobjemových benzinových přeplňovaných motorů navíc klesla natolik, že se přiblížila právě dieselům. Na druhou stranu byla Francie ještě donedávna „dieselovou“ zemí a naftové motory PSA jsou vyhlášené.

Nový Peugeot 208

Silueta 208 se mezigeneračně příliš nezměnila, zvláště pak v oblasti zadních sloupků novinka jasně odkazuje na svého předchůdce. Z profilu vyniknou plastové obklady blatníků (měly by být jen u elektromobilů) a elegantní spoiler nad zadním oknem, dveřní kliky jsou hodně mohutné a zdůrazňují velmi krátké zadní dveře. 

Porovnejte si ceny povinného ručení a najděte to nejvýhodnější.

Naživo celkově působí P208 dojmem většího automobilu a nese řadu stylistických prvků odkazujících na větší řadu Peugeot 508. Jde zejména o vysoké šikmé segmenty denního svícení vpředu a černá tělesa zadních svítilen opticky propojených vodorovným leskle černým prvkem.

Po usednutí za volant příjemně překvapí sedadla, jež svými rozměry a komfortem patří k naprosté špičce segmentu B. Místa je zde dostatek, což platí rovněž o druhé řadě: i člověk mírně nadprůměrného vzrůstu si bez jakéhokoli omezení pohodlně sedne „za sebe“. Pracoviště řidiče jako by bylo zkrátka přešité z typu 508. Samozřejmostí je tedy i-Cockpit s malým volantem a výhledem na přístrojový štít nikoli skrz, ale nad volantem. Z řad 508 a 3008 byly převzaty „namačkávací“ volič převodovky i přepínače elektrické ruční brzdy a volby provozních režimů za ním. Potěšila nás kvalita použitých čalounických a obkladových materiálů, jež znamená významný posun oproti stávající generaci P208.

Nový Peugeot 208

Dotykový monitor nad středovou konzolí bude standardem a k dispozici s úhlopříčkou 5,7 nebo 10 palců (na snímcích). Zde se ovládá prakticky vše od nastavení ventilace přes audiosoustavu až po navigaci, ale pochválit je třeba „klaviaturu“ se zkratkovými klávesami pro rychlý přístup do potřebného menu.

Digitální je i přístrojový štít, jenž opět připomíná řešení 508/3008, ovšem je menší a má jednodušší grafiku. Z fotografií zřejmě nebude dobře patrný jeden originální prvek: rychlost se promítá do předsunuté plochy, takže vytváří působivý efekt v prostoru se vznášejícího čísla.

Peugeot 208 je zcela novou konstrukcí, jež vychází z koncernové modulární platformy CMP (debutovala v DS 3 Crossback). Měla by přinést vyšší úroveň komfortu, lepší odhlučnění a zhruba o 30 kg nižší hmotnost. 

Elektrické provedení e-208 dostane motor s výkonem 100 kW (136 k) a točivým momentem 260 N.m, baterie 50 kWh budou pod podlahou a na jedno nabití umožní dojezd 340 km (podle WLTP). Rychlonabíječka 100 kW dobije akumulátory na 80 % za půl hodiny, při použití „wall boxu“ to bude trvat 5 hodin a 15 minut (11 kW, tří fáze) nebo 8 hodin (7,4 kW). Z běžné domácí zásuvky si na nabití počkáte 16 hodin. Výrobce slibuje záruku na baterie na 8 let/160 000 km, ovšem jen na kapacitu 70 %.

Dodávány budou zážehové tříválce PureTech 1,2 litru s výkony 55, 73 a 96 kW (75/100/130 k) a čtyřválcový diesel BlueHDi 1,5 litru o výkonu 73 kW (100 k). Převodovky jsou manuální pěti a šestistupňové, případně osmistupňová samočinná Aisin s poctivým kapalinovým měničem momentu. 

Fotogalerie

V sestavě asistenčních systémů nechybí prakticky nic, co umí nabídnout P508 (tedy, snad až na noční vidění). Adaptivní tempomat umožní zastavit a rozjet se a v kombinaci s vedením v jízdním pruhu jde o působivý předobraz skutečné autonomní jízdy mimo město. Plně automatický parkovací asistent po stisku tlačítka točí volantem, řadí, zrychluje i zpomaluje (jen se samočinnou převodovkou).

Varování před překážkou a nouzové brzdění nyní sleduje nejen okolní automobily, ale i chodce a cyklisty ve dne i za tmy, a to v rychlostech 5 až 140 km/h. Počítat lze i s projekcí dopravních značek do přístrojového štítu, přepínáním potkávacího a dálkového svícení, detekcí únavy či sledováním mrtvých úhlů zrcátek včetně korekce směru. 

Premiéra nového typu 208 proběhne za týden na autosalonu v Ženevě, výroba bude opět svěřena slovenské Trnavě a na trh se první vozy dostanou během letošního podzimu.

Autoři:


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

První supernabíječka pro elektromobily v Česku otevře v září u Berouna

Nabíjecí stanice IONITY u čerpací stanice OMV na dálnici D5 u Berouna

Rozvoj infrastruktury pro nabíjení prozatím v Česku pokulhává. Pražský magistrát chce nabíjet auta...

Elektromobilem do Itálie od zásuvky k zásuvce: nejdražší byla zmrzlina

Hyundai Kona Electric na slavné Via Chiantigiana skrze srdce Toskánska.

VIDEO V dojezdu na „jednu plnou“ se elektromobily nemohou s vozy poháněnými spalovacími motory rovnat....

Přetahovaná o Teslu. Podíl ve výrobci elektroaut by rád koupil Volkswagen

Tesla

VIDEO Šéf německého Volkswagenu Herbert Diess se zajímá o koupi podílu ve výrobci elektromobilů Tesla....

První mrtvý řidič tesly v Evropě. Záchranáři se pak báli elektromobilu

Záchranáři nemohli vytáhnout muže z Tesly, auto bylo pod proudem

VIDEO První smrtelná nehoda elektromobilu tesla v Evropě se stala v nizozemském městečku Baarn. Řidič byl...

Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným,...

Nové partnerství: BMW bude na dobu elektrickou zbrojit s Jaguarem

Elektrický pohon Jaguaru

Automobilky BMW a Jaguar Land Rover se dohodly na spolupráci při vývoji elektrických pohonů....

Kolik lze za 24 hodin ujet elektromobilem? Česko-norský tým zajel rekord

Tesla Model 3 Long Range AWD u nabíječky Ionity během závodu.

Německá dálnice s neomezeným rychlostním limitem, superrychlá nabíjecí stanice Ionity, elektromobil...

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Auta zdraží, ale ne hned. Až nové lepší modely, říká šéf české Toyoty

Ředitel Toyoty vČesku Martin Peleška

Auto pozná, kdo z rodiny s ním zrovna jede, a podle toho mu nabídne hudbu či navigaci cestou do práce. Prostě si...

Další z rubriky

Škoda chystá na indický trh SUV za 260 tisíc korun, představí ho v únoru

Indickému vkusu lépe vyhovuje současný model Rapid, který se v provedení pro...

Šéf automobilky Škoda Auto Bernhard Maier během autosalonu IAA ve Frankfurtu prozradil, že firma plánuje v Indii...

Česko podpoří vodíkovou dopravu, zainvestuje do plniček

Elektromobil Hyundai Nexo na vodíkové čerpací stanici v Neratovicích

Česko chce vedle čisté elektromobility do budoucna podpořit i rozvoj vodíkové technologie v dopravě. „Podpora by měla...

Auto budoucnosti samo nastaví sedadla a otevře dveře, v oknech má displeje

Německý specialista Brose představil auto budoucnosti, které si samo nastaví...

Přicházíte k autu a jeho interiér se začne přenastavovat. Sedadla vpředu i vzadu se uspořádají tak, aby se na ně snadno...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Advantage Consulting, s.r.o.
JAVA DEVELOPER PRO BACK-END

Advantage Consulting, s.r.o.
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 55 000 - 65 000 Kč

Najdete na iDNES.cz