Mercedes-AMG GT v České republice

Mercedes-AMG GT v České republice | foto: Mercedes-Benz Cars Česká republika

Autofotka týdne: Čtyřdveřový supersport Mercedes-AMG GT je v Česku

  • 36
Do České republiky dorazily první exempláře Mercedesu-AMG GT. Nejslavnější okruh světa, německý Nürburgring, neobjede žádné čtyřsedadlové auto rychleji.

Uhrančivý mercedes v provedení 63 S 4MATIC+ obkrouží necelých 21 kilometrů Nürburgringu za 7:25:41 minuty. Za volantem při rekordní jízdě osmiválcového čtyřdveřového kupé seděl vývojář AMG a bývalý závodní jezdec Demian Schaffert, sériové provedení vozu včetně za příplatek běžně dostupných pneumatik Michelin Pilot Sport Cup2 bylo na místě překontrolováno notářem.

Mercedes-AMG GT v České republice

Prodej čtyřdveřového supersportu doplňujícího dvoudveřovou variantu odstartoval v České republice v sobotu 1. prosince. „O novinku v nabídce stuttgartské značky je mezi znalci rychlých vozů enormní zájem, první čeští zákazníci již složili zálohy a objednávali automobil, aniž by ho fyzicky viděli,“ uvádí české zastoupení značky.

V závislosti na výbavě může být vzadu lavice pro tři cestující, nebo dvě separátní sportovně tvarovaná křesla, právě takové provedení si mohlo připsat rekord na Nürburgringu.

Cena výjimečného vozu začíná na částce 2 432 100 korun. Základní provedení má šestiválec, vrcholné osmiválec, v obou případech jsou k mání dvě výkonové varianty těchto přeplňovaných motorů.

Řadový šestiválec 3,0 litru s turbodmychadlem a elektricky poháněným dmychadlem má výkony 270 kW (367 k) nebo 320 kW (435 k) a maximální točivý moment 500, respektive 520 Nm. Generátor EQ-Boost s funkcí spouštěče poskytuje navíc 16 kW (22 k) a 250 Nm. Elektrická síť vozu pracuje se 48 V.

Mercedes-AMG GT v České republice
Mercedes-AMG GT v České republice
Mercedes-AMG GT v České republice

Čtyřlitrový osmiválec Biturbo může mít 430 kW (585 k) nebo 470 kW (639 k) a maximální točivý moment 800 Nm nebo 900 Nm. Výroba vidlicového osmiválce probíhá v Affalterbachu manufakturním způsobem „One Man ‑ One Engine“, jeden technik skládá celý motor vždy sám a ten pak nese plaketu s jeho podpisem.

Nejvyšší rychlost se podle zvolené pohonné jednotky pohybuje mezi 270 a 315 km/h, zrychlení z nuly na stovku pak mezi 3,2 až 4,9 sekundami.

Ve všech případech pohání vpředu podélně uložený motor všechna kola přes devítistupňovou planetovou převodovkou, u šestiválce s kapalinovým měničem momentu, u osmiválce s lamelovou spojkou v olejové lázni. Verze s vidlicovým osmiválcem mají navíc systém aktivního řízení zadních kol a tachometr ocejchvaný do 360kilometrové rychlosti, ten je virtuální, protože kapličku přístrojů vyplňuje velký displej. 

Ten může mít za příplatek i šestiválcové provedení, základní verze má klasické „mechanické“ budíky, v prvním případě je nejvyšší hodnota rychloměru 330 km/h, u nejzákladnějšího provedení pak o deset kilometrů nižší.

Kapota motoru a přední blatníky jsou z hliníku. Zadní stěna interiéru a prohlubeň pro náhradní kolo v zavazadlovém prostoru z uhlíkového kompozitu.

Šestiválcové verze Mercedesu-AMG GT jsou standardně vybaveny podvozkem s ocelovými pružinami a adaptivními tlumiči. Podvozek osmiválcových variant disponuje vícekomorovým vzduchovým odpružením, rovněž v kombinaci s adaptivními tlumiči. Výběr kol začíná u 19“ a končí u 21palcových kovaných ráfků.


Den otevřených dveří letiště Náměšť

Ve středu 1. května se na letišti Náměšť poprvé veřejnosti představí nové vrtulníky AH-1Z Viper a UH-1Y Venom. K vidění bude další letecká i pozemní technika.

Mohlo by se hodit