Úterý 10. prosince 2019, svátek má Julie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 10. prosince 2019 Julie

Autofotka týdne: Noc v továrně Maserati jako smuteční oslava za ikonu

aktualizováno 
Kar znají všichni křížovkáři, znamená to smuteční oslavu. Italové jsou mistři světa patosu a velkých gest. Na počest konce modelu, který se ještě za aktivní kariéry stal legendou, tak museli uspořádat něco výjimečného.

Noc v továrně Maserati v Modeně | foto: Maserati

Maserati, zhmotnění italské automobilové mondénnosti, čekají velké změny. Nová éra koncernu FCA, kam čtyřkolová aristokracie z Modeny patří a který se spojuje s francouzským PSA (výrobce citroënů a peugeotů), má italskému trojzubci udělit roli prémiové značky konkurující Mercedesu a BMW. O spojení dvou koncernů čtěte zde

V továrně v modenské ulici Ciri Menotti, kde Maserati sídlí osmdesát let, vyrobili poslední kus ikonického kupé Maserati GranTurismo. Prototyp italského GT, který ani za dvanáct let výroby nepozbyl ani špetku svého řidičského charismatu, uzavřel také kapitolu samotné továrny, která teď projde rekonstrukcí.

Noc v továrně Maserati v Modeně
Noc v továrně Maserati v Modeně

Jen Maserati z toho umí udělat akci plnou emocí okořeněnou exkluzivním zážitkem. Ten automobilka připravila pro pár vybraných šťastlivců, kterým uspořádala „noc v továrně“. Ta neopakovatelná noční směna měla úplně exkluzivní program. Hlavní roli v něm hrál Ermanno Cozza, legenda automobilky, která je s ní spjatá přes šedesát let. Má v hlavě její archiv, zažil její hvězdné doby i pády. O tom všem hostům vyprávěl u večeře a pak dlouho do noci.

O tom, jak vznikají maserati dneška, pověděla Rossella Guasco, která v designstudiu zodpovídá za výběr materiálů interiéru a barev (nabídka barev, materiálů a doplňků dává pro kupé na výběr ze 400 tisíc kombinací) a Federico Landini, inženýr zodpovědný za vývoj nového supersportovního maserati o kterém se zatím neví vlastně nic.

Po historkách na dobrou noc přespali hosté ve speciálně zařízených prosklených kontejnerech přímo na lince.

Hlídku drželo Maserati GranTurismo Zéda, poslední vyrobený kus ve speciálním dvoubarevném provedení. Příští rok ho v nabídce značky nahradí nástupce, který dorazí také v elektrické verzi. Ty ovšem bude automobilka vyrábět v Grugliasku, nedaleko italského hlavního města aut, Turína.

Maserati GranTurismo Zéda

Domácí továrna sevřená mezi modenskými činžáky (za rohem je futuristické muzeum Enza Ferrariho navržené českým architektem Janem Kaplickým) má vyrábět nový chystaný supersport, teď ještě přibude nová lakovna. 

Zéda je modenská výslovnost písmena „Z“, poslední litery abecedy, odkazuje na to, že modrošedě lakovaný unikát je poslední vůz modelové řady GranTurismo a GranCabrio.

Fotogalerie

Čtyřmístné kupé se představilo už v roce 2007. V napruženém těle vymodelovaném studiem Pininfarina se ukrývá atmosfericky plněný osmiválec s úžasným zvukem a charakterem, který ve 4,7 litrech objemu ukrývá 460 koní a 520 Nm. Do posledních chvil neztratilo nic ze své šťavnatosti. Jak jezdí, čtěte zde

Design se odvolává na veleslavné Maserati A6 1500 z roku 1947. V roce 2009 dorazila otevřená verze GranCabrio, jejíž design je dílem slovenského designéra Braňa Maukše, který tehdy působil u Pininfariny, dnes vede designstudio Aufeer Design sídlící v Mladé Boleslavi.

Za dvanáct let vyrobilo Maserati 40 tisíc kusů, z toho 28 805 kupé GranTurismo a 11 715 GranCabrií.

  • Nejčtenější

Deset chyb, které by se čeští řidiči měli konečně odnaučit

Říkáte si, že je to neustálé opakování toho samého? Z jízdy na českých silnicích se však nezdá, že by se něco zlepšilo....

Kabaň je zpátky v koncernu VW, bude malovat golfy a passaty

Při rošádě na vedoucích designérských místech se koncernu Volkswagen vrací slovenská hvězda Jozef Kabaň. Po dvouleté...

Dělníci šikanovali agenturní kolegy. Dali jim projímadlo, zavřeli do bedny

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto dala výpověď pěti zaměstnancům, kteří šikanovali své kolegy najaté přes...

Náhrada za TDI pro manažerský superb. První kilometry s hybridní škodou

Škody míří k zásuvce. V roce 2025 má být čtvrtina prodávaných aut české značky elektrifikovaná. První dvě škodovky...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Rozbalit, vyčistit a odblokovat. Nové auto je třeba probudit

Týdny od koupě nového auta utekly a prodejce vám volá, kdy si budete chtít auto převzít. Servis ho musí ještě...

Premium

Cítím hořkost. Bývalý šéf mordparty poprvé promluvil o svém odchodu

Nejznámější český kriminalista Josef Mareš sloužil u policie téměř třicet let, stál za objasněním řady vražd a...

Premium

Zalepili matce prsa, aby nemohla kojit. Při příbězích z Osvětimi pláče i průvodce

Lukáš Lev provází v koncentračních táborech a popisuje nacistická zvěrstva. Jeho babička si však stála za tím, že za...

Premium

Hořký čaj? Nesmysl! Pediatr v knize vyvrací mýty o domácím léčení dětí

Hradecký dětský lékař Ladislav Hanousek vydal knihu Maminko, není mi dobře, která má rodičům pomoci s léčbou i výchovou...

  • Další z rubriky

Kabaň je zpátky v koncernu VW, bude malovat golfy a passaty

Při rošádě na vedoucích designérských místech se koncernu Volkswagen vrací slovenská hvězda Jozef Kabaň. Po dvouleté...

Premium

Nejstarší osmiválec v aktivní službě. Bentley ho používá už šedesát let

Už šedesát let aktivní kariéry za sebou má motor řady L-series, který původně vznikl pro značky Rolls-Royce a Bentley....

Škoda svolá do servisu 90 tisíc superbů druhé generace kvůli směrovkám

Škoda Auto bude na začátku příštího roku svolávat do servisu devadesát tisíc vozů Superb druhé generace. U...

Dělníci šikanovali agenturní kolegy. Dali jim projímadlo, zavřeli do bedny

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto dala výpověď pěti zaměstnancům, kteří šikanovali své kolegy najaté přes...

Najdete na iDNES.cz