Středa 29. ledna 2020, svátek má Zdislava
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 29. ledna 2020 Zdislava

Autofotka týdne: Noc v továrně Maserati jako smuteční oslava za ikonu

aktualizováno 
Kar znají všichni křížovkáři, znamená to smuteční oslavu. Italové jsou mistři světa patosu a velkých gest. Na počest konce modelu, který se ještě za aktivní kariéry stal legendou, tak museli uspořádat něco výjimečného.

Noc v továrně Maserati v Modeně | foto: Maserati

Maserati, zhmotnění italské automobilové mondénnosti, čekají velké změny. Nová éra koncernu FCA, kam čtyřkolová aristokracie z Modeny patří a který se spojuje s francouzským PSA (výrobce citroënů a peugeotů), má italskému trojzubci udělit roli prémiové značky konkurující Mercedesu a BMW. O spojení dvou koncernů čtěte zde

V továrně v modenské ulici Ciri Menotti, kde Maserati sídlí osmdesát let, vyrobili poslední kus ikonického kupé Maserati GranTurismo. Prototyp italského GT, který ani za dvanáct let výroby nepozbyl ani špetku svého řidičského charismatu, uzavřel také kapitolu samotné továrny, která teď projde rekonstrukcí.

Noc v továrně Maserati v Modeně
Noc v továrně Maserati v Modeně

Jen Maserati z toho umí udělat akci plnou emocí okořeněnou exkluzivním zážitkem. Ten automobilka připravila pro pár vybraných šťastlivců, kterým uspořádala „noc v továrně“. Ta neopakovatelná noční směna měla úplně exkluzivní program. Hlavní roli v něm hrál Ermanno Cozza, legenda automobilky, která je s ní spjatá přes šedesát let. Má v hlavě její archiv, zažil její hvězdné doby i pády. O tom všem hostům vyprávěl u večeře a pak dlouho do noci.

O tom, jak vznikají maserati dneška, pověděla Rossella Guasco, která v designstudiu zodpovídá za výběr materiálů interiéru a barev (nabídka barev, materiálů a doplňků dává pro kupé na výběr ze 400 tisíc kombinací) a Federico Landini, inženýr zodpovědný za vývoj nového supersportovního maserati o kterém se zatím neví vlastně nic.

Po historkách na dobrou noc přespali hosté ve speciálně zařízených prosklených kontejnerech přímo na lince.

Hlídku drželo Maserati GranTurismo Zéda, poslední vyrobený kus ve speciálním dvoubarevném provedení. Příští rok ho v nabídce značky nahradí nástupce, který dorazí také v elektrické verzi. Ty ovšem bude automobilka vyrábět v Grugliasku, nedaleko italského hlavního města aut, Turína.

Maserati GranTurismo Zéda

Domácí továrna sevřená mezi modenskými činžáky (za rohem je futuristické muzeum Enza Ferrariho navržené českým architektem Janem Kaplickým) má vyrábět nový chystaný supersport, teď ještě přibude nová lakovna. 

Zéda je modenská výslovnost písmena „Z“, poslední litery abecedy, odkazuje na to, že modrošedě lakovaný unikát je poslední vůz modelové řady GranTurismo a GranCabrio.

Fotogalerie

Čtyřmístné kupé se představilo už v roce 2007. V napruženém těle vymodelovaném studiem Pininfarina se ukrývá atmosfericky plněný osmiválec s úžasným zvukem a charakterem, který ve 4,7 litrech objemu ukrývá 460 koní a 520 Nm. Do posledních chvil neztratilo nic ze své šťavnatosti. Jak jezdí, čtěte zde

Design se odvolává na veleslavné Maserati A6 1500 z roku 1947. V roce 2009 dorazila otevřená verze GranCabrio, jejíž design je dílem slovenského designéra Braňa Maukše, který tehdy působil u Pininfariny, dnes vede designstudio Aufeer Design sídlící v Mladé Boleslavi.

Za dvanáct let vyrobilo Maserati 40 tisíc kusů, z toho 28 805 kupé GranTurismo a 11 715 GranCabrií.

  • Nejčtenější

VIDEO: Moderní auta ostrým bílým světlem oslepují řidiče

Halogenům odzvonilo, motoristé si v moderních vozech chválí, jak xenonové, častěji LEDkové i laserové světlomety...

Tři pokusy na řidičák. Ministerstvo chystá změny v autoškolách

Žadatelé o řidičský průkaz možná budou mít omezený počet pokusů na jeho získání. Po třech neúspěšných zkouškách jízdy...

Premium

KOMENTÁŘ: Hysterie jménem elektroauta. Budoucnost to není

Český člověk zase vyzrál na zákony. Stačí si udělat registrační značku na přání – a máte elektromobil i z naftového...

Tesla postaví německou továrnu bleskově. Překážejí voda, stromy a bomby

Z nečekané strany dostal úder výrobce elektromobilů Tesla, modla ekologických aktivistů. Proti jeho plánům postavit u...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Česko je v přípravě na elektromobilitu páté nejhorší v Evropě

O elektromobilitě se mluví, automobilky letos chystají doslova invazi nových modelů, ale Česko v této oblasti zaostává....

Premium

Velký test palubních kamer: některé umí i ochránit před nehodou

Porovnali jsme šestnáct oblíbených autokamer podle kvality záznamu, parametrů a funkcí, které nabízí. Cenové rozpětí...

Premium

Léčil jsem lidi homeopatií. Pak jsem zjistil, že funguje jinak, než mi říkali

Homeopatie je přes dvě stě let stará medicína. Znamená to, že patří do starého železa, nebo má stále co nabídnout?...

Premium

Do dvou let se ukáže neudržitelnost elektroaut, říká bývalý šéf Škoda Auto

Vadili jsme hlavně značce Volkswagen, když jsme postavili Octavii proti Golfu, říká v rozhovoru pro LN Vratislav...

  • Další z rubriky

Po českých silnicích jezdí téměř šest milionů aut. Jejich počet roste

Na českých silnicích to v loňském roce opět zhoustlo. Jezdí po nich už 5,99 milionu osobních aut, jejich počet se...

Premium

Morseovka nebo mapa na přihrádce. Hledali jsme skryté symboly na autech

Mnoho automobilek věnuje obrovskou pozornost detailům – a to i těm, které nemají žádný vliv na celkové fungování auta....

Sdílené auto máte po ruce kdykoliv. Zkusili jsme minutovou autopůjčovnu

Vyjít před dům, rozhlédnout se po nejbližším autě, skočit za volat a vyrazit na cestu? Tento pocit dosud znali jen...

Auta, která formovala dekádu: laciné SUV, elektromobily, zázraky pod kapotou

Jaká auta podle nás nejlépe charakterizují uplynulých deset let? Vybrali jsme desítku těch, o nichž si myslíme, že se...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz