- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Celé je to postavené na hlavu. Měl jsem 9 let Citroen C1 a spotřebu jesem měl dlouhodobě kolem 5 litrů. Teď mám VW Golf 7 Variant a spotřeba je tak o litr vyšší. C1 plnila Euro 4, Golf myslím Euro 5. Sice plním TSI motorem vyšší emisní normu, ale na dojíždění po městě do práce prostě produkuju víc emisí. Při pojíždění po městě je ten rozdíl ve prospěch C1 ještě větší. Při vysokých rychlostech na dálnici je zase úspornější Golf, ale na dálnici je to přeci jedno. Fakt logika postavená na hlavu. Takže euroúředníci se poplácají po ramenech, ale z měst vymizí malé auta (protože s TSI motorem jsou neprodejná) a zůstanou auta produkující více emisí (ale za to s nálepkou lepší emisní třídy). Opravdu příspěvek životnímu prostědí ala eurologika.
Za mě je to jedině dobře, co myslíte? Takové Citigo je pro mě osobně holý nesmysl. Malé, designově otřesné a motorizace nestojí ani za zmíňku, co si o tom myslíte vy?
Nemyslím si, že to bude tak horké.
Tato miniauta mají stejný motor, jako malá auta, takže pokud by zdražilo kvůli EU nařízením Citigo o 90 000 Kč, musí podražit Fábie se stejnými novými technologiemi také o 90 000 Kč.
Navíc se v článku píše, že při stejné ceně zákazník sáhne raději po větším autě, to ale podporují samy automobilky. Já třeba nepotřebuji Fábii a za stejnou cenu bych klidně šel do lehčího a jednoduššího Citiga. Ale při téměř stejné šířce je Citigo pouze 4 místné, zatímco Fábia je 5ti místná, na Citigo není možné pořídit tažné zařízení, na Fábii ano. A souhrn takových maličkostí může mít velký vliv na rozhodování zákazníka. Pak ať se nediví, že je zákazník mnohdy tlačen do Fábie, i když ji třeba ani nepotřebuje a Citigo by bohatě stačilo. Výrobci by klidně mohli jednoduše udělat praktičtější miniauto, ale záměrně to nedělají...
Však to také podraží, ta cifra 3500 Euro se vztahuje k cílům 2030.
Jinak postoj automobilek je logický - segment minivozů stojí na okraji zájmu, prodeje jsou dlouhodobě mizivé resp. výrazně nižší než malé vozy. Technicky jde přitom o velmi podobná auta takže vzhledem k prodejním cenám z hlediska výrobce dost nerentabilní. To co popisujete vy se bude týkat skutečně naprosto extrémně malého vzorku zákazníků, jak citigo tak fabia jsou defacto nákupní tašky, u auta pro rozvoz pizzy a převoz člověka se šanonem je jaksi nepodstatné že není 5ti místné, natož že nemá tažné.
To je v .... Za chvíli, když si budete chtít koupit nákupní tašku, bude muset mít podle EU připojení k Wifi, senzor váhy, digitální rádio...atd.
Malá auta obvykle slouží jako nákupní tašky do Tesca, Kauflandu, nebo Bily. Max. na dojezd do práce do 10ti km. Takové auto nepotřebuje rádio, navigaci a spoustu nesmysl
Ale to auto vůbec rádio nemusí mít. Nebude žádná povinnost mít rádio. Ale pokud rádio mít bude, musí mít i digitální rozsah.
Tak porad mi prijde, ze zdrazeni maleho auta o 700 eur kvuli hybridizaci zustane vybornou volbou pro mnoho lidi. Dokonce by to bylo levnejsi auto, nez soucasne, protoze usetri vic penez na benzinu za nemnoho let provozu. Problem tedy neni, ze by tato auta nenasla zakazniky, ale ze automobilky radeji vyuziji vyrobni kapacitu na drazsi a vetsi vozy, protoze na nich vic vydelaji.
S ohledem na cílovou skupinu: "...má být startovacím autem mladých, druhým autem do rodiny v roli nákupní tašky nebo autem pro pár penzistů" Je pořizovací cena ve chvíli nákupu podstatnější, než úvaha o budoucí úspoře, která je navíc dost diskutabilní.
Jj neomarxisté usilují o omezení svobody pohybu. Čím dál víc budou tlačit na likvidaci produkce aut dostupných masám. A naopak budou usilovat o to aby lidé museli používat kolektivní transport. To vše povede ve svém důsledku k omezení svobody a zvýšení kontroly státu nad pohybem členů společnosti. Novodobá totalita jako vyšitá.
Všichni se bijí v prsa, jak si váží přírodu a svoje zdraví, ale stačí zmínka, že by za to měli něco zaplatit a už jsou tu žvásty o Bruselských neomarxistech... Nejradši byste z aut asi vymontoval i katalyzátor?
Už delší dobu poměrně jasná věc, a dalo by se říct že kruh se uzavřel - oživení třídy miniaut před pár lety bylo vyvolané především snahou kompenzovat flotilové emise, trh jako takový to nevyžadoval a prodeje tomu celou dobu odpovídají. Takže stejně jako to emise kdysi vyvolaly tak to v budoucnu uzavřou.
Miniauta přeci byly vždy... Fiat 500, 600, 126, Cinquecento, Panda... např.
Mediální masáž. Když se může prodávat výrazně pod 200 k Dacia Logan, tak Citigo určitě nemusí stát 230.
já si vždycky půjčuju pikanto při svých toulkách po řeckých ostrovech, Rhodos, Kos, Kréta atd, no, popravdě se nikomu ani nedivím, že takový auta nechce, někam na pláž s tím dojet jde, ale normální člověk si to dnes už nekoupí a proto se to asi taky už ani nebude vyrábět
Zkuste se netoulat jen po plážích. Pokaždé když jsem v Řecku je mojí volbou Suzuki Jimmny cabrio. Řecké ostrovy jsou kouzelné v tom, že můžete autem nebo na čtyřkolce komkoliv a ne jako u nás kdy je na každém vjezdu do lesa zákaz vjezdu. Netvrdím že je to špatně a proto si užívám řecko v off-roadu.