Lotus vyvíjí dvoutakt na biopalivo

aktualizováno 
Ve spolupráci s několika partnery vyvíjí společnost Lotus Engineering speciální spalovací motor, který bude optimalizovaný pro použití biopaliv. Cílem je zvýšit efektivitu spalování biopaliv a naplno tak využít jejich potenciál a snížit jejich spotřebu.

Lotus připravuje speciální motor pro biopaliva. | foto: Lotus Engineering

Vývojářská divize společnosti Group Lotus pracuje na novém motoru, který bude optimalizovaný pro spalování biolihu. Toto palivo má totiž lepší vlastnosti hoření než benzin, a tak není v současných motorech jeho potenciál využit naplno.

Vývojáři Lotusu tak společně s partnery, Queen's University of Belfast a Jaguar Cars, pracují na motoru, který bude mít při spalování biolihu vyšší termodynamickou účinnost než současné motory spalující stejné palivo nebo automobilový benzin.

Experimentální motor s názvem OMNIVORE disponuje několika technickými řešeními, která pomohou zvýšit účinnost při režimu spalování biolihu, zároveň si však motor ponechá možnost spalování benzinu nebo jakékoli směsi obou paliv. Při spalování benzinu bude účinnost motoru minimálně shodná s dnešními motory, dají se však předpokládat zlepšení.

Motor OMNIVORE bude pracovat v dvoutaktním cyklu a jeho nejsložitější součástí bude systém proměnného kompresního poměru. Právě díky němu bude motor dosahovat vyšších účinností než současné spalovací motory. Jednotka se také bude schopna přizpůsobit aktuálně používanému palivu a vždy bude pracovat v režimu co neoptimálnější účinnosti pro dané palivo. O dopravu paliva do spalovacího prostoru se ve všech případech postará přímé vstřikování.

Stavbu jednoválcového experimentálního motoru OMNIVORE by měl Lotus dokončit v lednu příštího roku a poté se rozběhne testování. Belfastská univerzita bude zodpovědná za řadu simulací a Jaguar hraje v celém projektu roli konzultanta. Projekt je financován z grantů Ministerstva pro životní prostředí a zemědělství a Ministerstva životního prostředí Severního Irska.

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

ANALÝZA: Konec levných časů, auta už budou jen zdražovat

Ilustrační snímek

Za poslední dva roky nová auta podražila, mnohá dost výrazně. A zvyšování cen bude pokračovat, lépe už nebude. Srovnali...

Další z rubriky

OBRAZEM: Škodu Kamiq zachytili v lehkém maskování při testech v provozu

Maskovaný prototyp Škody Kamiq

Třetí auto na zvýšeném podvozku v podání Škody se představí na autosalonu v Ženevě začátkem března. Nejmenší crossover...

VIDEO: Groteska z letiště ve Stockholmu. Traktůrky bojují s kalamitou

Kuriózní dopravní zácpa na letišti

Traktůrky tahající vozíky se zavazadly na stockholmském letišti sehrály před očima cestujících skvělé divadlo. Postupně...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Najdete na iDNES.cz