Diskuse k článku

OBRAZEM: Podívejte se na nové lady, vypadají parádně

Lada se pod křídly Renaultu s Nissanem mění v moderní značku. Na autosalonu v Moskvě se ruská automobilka pochlubila dvěma koncepty, které se do dvou let dostanou do výroby. Sedan vesta a SUV XRAY začínají novou éru automobilky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T33o63m30á51š 59J14u42r84e36č51k49a 3723282969663

Naleštěná ruská bída.

0/0
8.9.2014 12:18

K26a98r97e51l 86F16a73i85t 1118623368562

Vypadá 100x líp než yeti, roomster i fabie dohromady. A myslím že s tou kvalitou to taky nebude tak hrozný, žiguly vyráběli rusáci daleko kvalitnější už v době, kdy tady vymysleli embéčko. Já měl 15ku žigula 12let, před tím 12ku. Bezkonkurenční auto. Venku mohlo být 25 pod nulou a auto šlapalo jak hodinky. Za to škodovky a fiati se křísili jak šaman mrtvého.

+1/−1
3.9.2014 8:26

J78a91n 93D25l10o97u53h59ý 8856130253340

pořád to byl fiat z počátku šedesátých let upravený na polní cesty a ruský kolchozy :-/

+1/0
3.9.2014 12:12

P29e55t21r 96M91i86c98h90a47l 2320354151942

Ruské auto s francouzskou technologií? Tak to přeju šťastnou cestu ... ;-D

+3/−1
30.8.2014 2:42

A81d87a51m 58K77ř29i88v33s57k62ý 1923414360493

Stejně mě to vždycky fasciovalo. Země co poslala prvního člověka do vesmíru, země co umí postavit špičková letadla neumí vyrobit pořádný auto...

0/0
29.8.2014 23:00

P73e74t46r 80M23i82c73h31a40l 2940754921232

Nebýt koncem války ukořistěné německé technologie, tak by Gagarin letěl možná v důchodu (a nebýt W. von Brauna v USA, tak Glenn možná chvilku před důchodem). S těmi letadly máš víceméně pravdu, jen pořád trochu pokulhávají s elektronikou. Auta neumí, protože je to civilní výroba a tam se hůř kopíruje (jsou na to zákony).

0/0
30.8.2014 2:30

L63u44d18v56í66k 88G30a27j19d11o10š17í83k 2365113714912

Auto je trochu jiná problematika. Tam se řeší velmi silně ekonomika výroby. Vyrobit levně, ale aby to bylo funkční, spolehlivé a ještě to vypadalo dobře je daleko obtížnější, než když máte neomezený rozpočet a podstatná je jedině funkčnost.

0/0
30.8.2014 11:35

O28l65a65f 46F34r26a11n50t21i31š31e60k 5570560825843

Co je ruský to je třeba přejet tankem, zrovna tak jako tyhle dva nalíčený plecháče.

0/−4
29.8.2014 21:05

I15v35a87n 49P15o35k52o15r32n64ý 7729455728

Rodiče měli žigula vylepšenou 2101 s 13stovkou motorem (21011?), Brežněv sice dostal pár nadávek, ale jinak spokojenost. "Zastaralý" italský licenční auto (snad přepracován motor - v rozvodech OHV / OHC) plně obsazené dávalo na dálnici na frak novým, "moderním" 120kám obsazenými jen šoférem, o pohodlí ve srovnání s mladoboleslavskými konstitřasy ani nemluvě. I v mrazech to saunově topilo po pár metrech jízdy, bez ventilátoru, Škodovka ani v cíli cesty s ventilárem na plný céres. Už tenkrát byly škodofky out a žiguláři patřili (vyjma tuzexových aut) ke špičce na našich silnicích. Netvrdím to z důvodu, že ho měli rodiče, ale protože oproti škodovkám byli opravdu mnohem lepší, a to i přes ten relativně zastaralý původ ve Fiatu. Škodovky byly dokonce dražší, až nějakou dobu před převratem Žigulíky zdražili, protože kdo měl 64 tisíc a mohl si vybrat, tak samozřejmě do Škodovky nešel. Když se sem začali žigulíci dovážet, bylo jich habaděj, postupem času s rostoucí oblibou začaly být nedostatkové a pořadníky na Samaru spolu s nedostačujícími dovozy tomu daly korunu.

Náhradní díly nebyly v každé Mototechně, ale většina dílů se dala zaměnit z Fiata. Táta si na něm ledascos udělal sám a jezdil s ním ještě nějakou dobu po převratu, teprve škodováckej Favorit mu začal, možná sa 30tiletým historickým odstupem, konečně šlapat na paty. Na silnicích nebyla nouze potkat vyvařené škodovky, to se u žigulů nestávalo. Jeden díl výfuku tam rusáci dokonce dávali z nějakého nerezu, protože když táta vezl auto po vlastní ose do šrotu, tak furt tam byl ten originální díl. Na motoru bez jakékoliv opravy natočil přes 400 tisíc km. Plechařina taky OK, akorát spodek po koupi ošetřen Tlumexem a gumoasfaltem. A na celý zbytek život auta pokoj. Čepy, brzdy - běžný servis.

Tak jako Dacia (zejména Duster boduje i na vyspělých trzích) začala dávat s renaultovskou technikou na frak jiným, dražším značkám, tak by Lada mohla dát nafrak našim nabubřelým škodofkářům, kteří si myslí, kdo ví co nemaj.

+3/−2
29.8.2014 20:54

I39v56a71n 59P48o76k20o36r76n38ý 7289175168

Ještě jsem zapoměl - v té samé době vyráběný Fiat polski 125p se nedal srovnat se stejným licenčním žigulíkem 2103 (1500 motor). Ten polák byl takový těžkopádný, hlučný, neohrabaný, k tomu méně kvalitní, tomu pšenka u nás nekvetla.

+1/0
29.8.2014 20:57

J54i66ř97í 66S61c54h27w32a78c11h 8238324868916

VAZ 2101 byla licence Fiatu 124, takže už ten měl OHC motor...;-)

0/0
29.8.2014 21:23

M22a59r24t69i52n 64K76o81v74á58ř 2101190789716

Vyšší prodej Dacií Duster je daný hlavně dobře trefenou užitnou hodnotou za co nejnižší cenu. Kvalita, kterou by to mohlo dávat na frak dražším značkám, tam není (za tu cenu ani být nemůže) a ani žádné vyšší ambice tam nikdy nebyly. Dacii Renault koupil na produkci lowcost aut pro východní trhy. Prodejní úspěchy i v západní Evropě svědčí o tom, že tenhle záměr se Renaultu nad očekávání povedl.

+5/0
29.8.2014 21:19

L57u37d95v68í41k 98G80a84j17d64o13š27í28k 2505593544582

O čem píšete? Že za bolševika byl Žigul králem jednooký mezi slepými?

Krom toho jste jaksi pozapomněl, že díky RVHP nikdo tehdy ve východním bloku nesměl vyrábět nic lepšího než Rusáci i kdyby to uměl.

+2/−2
30.8.2014 11:41

M36i60r84o96s75l62a68v 75R52y38š71a91v49ý 9651522746550

nesměl vyrábět ... nebo neuměl vyrobit?

Že by nemohli jinde vyrobit něco lepšího bych chápal v případě, že by měli potíže s dobytem. Jenže oni odbytové problémy neměli, co se vyrobilo, to se prodalo a ještě byla poptávka neuspokojena.

I ČSSR vyvážela do tehdejšího SSSR mnoho věcí, a nikdo nediktoval, že musí mít lepší / horší vlastnosti. Škoda jen, že polistopadoví vlastizrádci obchodní vazby zpřetrhali, ostatní antikomunistické státy nás rády nahradily. Pak jsme se 20 let pokoušeli obchodní vazby obnovit a nyní je opět v rámci embarga ztratíme. Jak efektivní, hlavně pro úřady práce, že

0/0
30.8.2014 22:59

J73a50n 14D53l89o86u20h37ý 8526580663340

Nevíš, co píšeš. Proč škodovka nemohla dělat větší motory, než 1300? Proč se musela task dlouho držet motoru vzadu, atp. Výroba aut (a nejen aut) byla stanovena z Kremlu. :-/

0/0
3.9.2014 12:16

J45a35n 31B29u10r72i57a93n 5739807747374

to je snůška kravin ;-D

0/0
31.8.2014 20:03

P92e88t70r 18B91á66č98a 8595526725765

Tak na to, ze je to Lada nevypada vubec zle, sice bych si ji v zivote nekoupil, ale divat se na to da :-)

+1/0
29.8.2014 15:53

M19i50r14o46s73l73a69v 32Š13i12m50k16o 7125493722485

Jestli bude mít Lada techniku Nissanu, tak proč ne. Jestli Renaultu, tak v těch ruských podmínkách asi moc  neuspěje...

+2/−1
29.8.2014 10:14

J91a93n 80D80l91o75u76h60ý 8106250113440

Ještě otázka, jak to uspěje na ruských silnicích ;-D

0/0
3.9.2014 12:18

V84á59c16l81a72v 58M22a77i94x36n82e29r 7145570705351

Vypada pekne !!

+1/−1
29.8.2014 9:21

P51a82v68e67l 29R27y16b64e70c90k83y 8424733539460

...a měli by je vyrábět s prosklenou střechou......aby bylo vidět na ty pitomce co si takové auto koupí....

+3/−5
29.8.2014 7:48

L57u71k34á46š 53K95o68p42č52a 1375934532657

Je ubohy nadavat na vyrobky a obcany statu jen kvuli jeho vedeni at to jsou rusove nebo americani nebo na jakekoliv jine obcany nejakeho statu. Lidi jsou vsude stejni, resi stejne problemy jako vy. Jen maj politicke vedeni se kterym vy zrovna nesouhlasite. Nenavist k obcanum jineho statu vede jen jednim smerem a to velmi spatnym smerem.

+5/−1
28.8.2014 23:29

V21l60a75d43i14s50l19a26v 56N43o24h67e52j50l 7208807738791

to jste vedle, nejde o nenavist, ale o obezretnost podlozenou dlouholetou zkusenosti (at osobni ci predanou)

+3/−6
29.8.2014 1:51

V14l51a88d34i56s79l20a27v 39N82o50h25e40j35l 7738507538191

ja bych se bal, ze kdyz si to koupim a postavim do garaze, tak Putin tu garaz prohlasi za svoje uzemi Rv

+3/−8
28.8.2014 22:50

R25a49d37o32s44l30a11v 38K19l78a10u54d57a 5604778574882

Garáž a kolem jí okruh o průměru 200 km:-P

+2/−1
28.8.2014 23:18

M12a76r86t14i94n 32S86v21o35b74o41d12a 7879927122955

prodej bude stejný jako v Rusku. Jedna velká nula.

+2/−3
28.8.2014 22:19

P10e65t34r 51N81e17s68v33a27d69b41a 2264835356899

Rusové přetáhli Designera korejcům ;-D. To aby se H/K začali bát.

0/0
28.8.2014 21:09

P46e82t46r 71M73a66r15e30č27e50k 1203181549688

Měl jste a mysli severní korejce ?! :-)

0/−1
29.8.2014 8:52

V36á30c85l96a58v 56P94c53h15á16l94e17k 8626852351902

Nemělo by v titulku článku být velké "L"? - Lada  je snad název/značka, ne?

+3/0
28.8.2014 20:31

O69l37i10v84e94r 28N51e31u38m39a94n45n 3160116709

to je ta ceska kapitalizace. Je to ale spravne.

Obvykle se pouziva tento vzor. "Automobil Skoda Fabia, ale jezdi skodovkou."  

Tedy potom. "Automobil Lada Niva, ale jezdi ladou (diva se na ladu)."

+1/0
28.8.2014 20:56

M97í23r63a 90K48r54a28t35o77c94h91v76í39l 8756659134294

Je to rychle jedoucí favorit. Nedávno jsem viděl Volgu, poslední typ. Jiné kafe, skoro pecka. Co můžete od kosočtverce se šikmejma očima. Něco jako úsvit.;-D

+3/0
28.8.2014 19:22

T93o35m79á82š 17K69u73c18h78a63ř 3687281618581

Nemám rád auta, kde není poznat, kde je předek a kde zadek. Viz Vesta..

0/−1
28.8.2014 18:10
Foto

V47l14a45d95a 93V98a94n85e45k 9513126324898

Já už nekoupim  ani  benzin od ruského  Lukoilu Rv:-P Blokujte  Lukoil !!

+7/−10
28.8.2014 17:44

R12a50d22e54k 72H36o74l50e80c30e87k 3896530898821

Lukoil koupili Maďaři.

+5/0
28.8.2014 20:00
Foto

M90i59r16o26s45l54a72v 93S79t70e14i34n18e88r 4380802840786

Dobře jim tak!

0/0
29.8.2014 20:30

O70l66d66ř18i94c91h 85G18l65i82t56z15n50e18r 2222250545

Všichni co tu dnes ohrnujete rypáky jste asi zapomněli, jak vy, nebo vaši rodiče jste spali týdny, možná i měsíce před Mototechnou a podepisovali denně pořadník na LADY-ŽIGULI ? Prodavači Mototechny měli žně na úplatcích, ředitelé podniků, řezníci, zelináři a další se předháněli s obálkami. Rv

+6/−13
28.8.2014 16:43

J90a94n 16M54a57t77o28u74š11e31k 6506417900914

Podle sebe soudím tebe. Nám nic ruskýho nesmělo přes práh nikdy.

+9/−4
28.8.2014 16:49

A17n15t73o28n25í13n 81H64o24s39t36i87n88s46k73ý 6301941225924

Jestli u vás jste pucovali bustu Brežneva a jezdili v žigulu tvoje věc ale u nás to nesmělo do baráku stejně jako dneska!

+9/−4
28.8.2014 16:51

M44i46l84a78n 34P23o87k47o43r92a 6699452764732

já nevím, já na nový auto za komančů neměl, natož na úplatky ... Ale ti co tu frontu stáli, tak zase taky neměli moc na výběr, že? proto nad ladou klidně dneska ohrnu rypák ;-D

+1/−1
28.8.2014 17:09
Foto

J90o49s10e75f 88P95l22é71h35a 8801762277689

To je možná tím, že Sovětské vedení nařídilo, aby Lady byly nej auta z RVHP. Ostatním státům zakazovali vývoj a vylepšování svých značek. Takže například Škoda nemohla dokončit vývoj a spustit výrobu svého modelu Super Sport http://cs.wikipedia.org/wiki/Up%C3%ADr_z_Feratu#mediaviewer/Soubor:Skoda_Ferat.jpg

který si zahrál ve filmu Upír z Feratu. A na tu dobu šlo o automobil srovnatelný s japonskými či americkými vozy. Ale přišel zákaz.....

+1/−3
28.8.2014 17:13

R88o80m10a80n 36K38r48a56t54o32c35h48v15í37l 6646487706534

To je ale historie.

0/0
28.8.2014 18:30

D92a58v23i96d 96H73o53l15m25a79n 7715215143129

Máte na mysli licenčně vyráběný FIAT 124 ?

+1/0
28.8.2014 21:17

L17u53d98v66í42k 22G42a17j37d27o45š27í73k 2375833684562

Jenže za to nemohla úžasná kvalita Žigulů, ale bolševický režim který nic lepšího nenabízel a navíc auto se jen tak koupit nedalo.

+1/0
30.8.2014 12:09
Foto

F32i64l36i82p 67K54a90š83t36á36n30e22k 2679836434272

Drive vyrabeli v Rusku italska auta. Samotny italsky auto je slusne nabehnuti  na vidle. A s ruskym knowhow to ma korunu...

A ted renault vyrobeny v rusku... To bude zradlo. S nissanem to nemá nic spolecneho. To spis nissan knuci nad pritomnosti rencka.

A navíc myslim, ze rusaci ted budou spise potrebovat vyrábět tanky a dela. Valka na krku nevesti nic dobrého nejen pro rusy, ale i pro zbytek světa... Snad to brzy skonci.

+4/−5
28.8.2014 16:34

J33o41s60e37f 97V15a57l21a 9850313953613

Lada 2101 byla licence FIATu 124. To byl na svoji dobu sice neprilis inovativni, ale slusne auto celkem s vydrzi. Proto si licenci koupilo take nekolik zaharnicnich firem, Sovetsky svaz, Spanelsko, Jizni Kore, Indie. a takouvou F 124 Coupe bych si pral mit doma v garazi - Luxus. A o F124 Sport Spider vubec nemluvim

+3/−3
28.8.2014 16:55

M78a10r26t31i56n 33K49o55v76á28ř 2481980179816

Fiat 124 byl vůz roku 1967, takže na svoji dobu víc než slušné auto...

+3/0
28.8.2014 18:42

V16á84c22l93a69v 43D12o98h49n95a32l 3402588271168

jenže něco jinýho je originál a něco jinýho je krám od východního divocha

+2/−6
28.8.2014 22:50

M25a95r46t58i39n 14K36o20v98á65ř 2441440869506

Žiguli byl samozřejmě upravený na nekvalitní ruské silnice a taky omezené technologické možnosti výroby v "CCCP".

0/0
29.8.2014 20:55

R14a92d61i30m 25K98a71l97a91s 2600616592791

Přiznám se, že spíše na mě působí solidněji rumunská (francouzská) Dacia než ruská a rovněž francouzská Lada. Ani ten design mě nechytil. Možná jde o zvyk, ale s ruskými výrobky mám špatné zkušenosti... Asi mi někdo namítne, proč tedy jásat nad Rumuny? Ale Rumuni jsou tzv. dvojí, ti kteří jsou podobní nám a ti, kteří jsou podobní naší významné menšině. A co tak vím, tak ti první nechtějí být s těmi druhými spojováni.

+2/−3
28.8.2014 16:19

J59a29n 97F25r74o31l49í61k 6316110505774

Jen si ji dobře prohlédněte. Bude to jediné Putinem povolené auto ke koupi, tedy kromě ještě nějakých asijských.;-D

+2/−3
28.8.2014 16:38

Premium

Pokrok po švédsku: mizející pisoáry a genderově neutrální sport

Severská země přichází s revolučními nápady, kterým aplaudují pokrokoví liberálové z celého světa. Mizí pánské pisoáry,...

Krampol o Belmondovi: Když on točil Zvíře, já hrál traktoristu

Přes třicet let promlouvá na české diváky božský Bébel, jak Jean-Paul Belmondovi v rodné Francii přezdívají, hlasem...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

Najdete na iDNES.cz