Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Bláznivý řecký supersport dokáže jezdit i přes skály

Na silnici pojede jako střela, ale když silnice skončí, dokáže se prokousat překvapivě náročným terénem. Netradiční auto z dílem řecké konstrukční kanceláře Korres je rozhodně originální.

Korres Project 4 | foto: AutoBlog.gr

Pod kapotou Korresu Project 4 tluče oblíbený motor malosériových výrobců: sedmilitrový atmosférický osmiválec z Chevroletu Corvette Z06. Výkon je víc než dostatečný, americký agregát poskytuje 505 koní. K tomu se přidává relativně nízká hmotnost 1,6 tuny, takže auto zrychlí na stovku za 3,8 sekundy a maximální rychlost se blíží hranici 300 kilometrů za hodinu.

Ale to není to nejzajímavější, podobné parametry má mnoho aut na světě, tuctovějších i malosériových. Řecký prototyp konstruktéra Dimitrese Koresse má poněkud odlišné ambice. Ano, dokáže velmi rychle jezdit na silnici, ale poradí si i s pořádným terénem.

Korres Project 4

I proto je Project 4 velmi kompaktní auto. Na délku měří necelé čtyři metry, tedy asi jako Škoda Fabia. Rozvor má hodnotu 2,56 metru a auto je poměrně široké (1,96 metru) a nízké (1,25 metru). Jenže výška je v tomto případě pojem relativní. Udávaná hodnota platí pro silniční provoz, kdy je Project 4 opravdu přikrčený sporťák. Pro jízdu v terénu se však světlá výška auta může zvýšit až o 40 centimetrů.

A to je právě ta hlavní zvláštnost řeckého konceptu. Korres Project 4 si totiž poradí i s velmi náročným terénem. Spíš než sporťák pak připomíná trialový speciál nebo upravený Jeep. V terénu pak samozřejmě nepracuje výkon motoru pro rychlost, ale spíš pro schopnost vyšplhat se téměř kamkoliv. K tomu slouží poměrně složitá konstrukce podvozku, která s klasickým supersportem nemá mnoho společného. A do terénu se hodí i kompaktní rozměry auta s malými převisy karoserie.

Design auta je netradiční, současným supersportům se rozhodně nepodobá. Trochu připomíná malé sporťáky ze sedmdesátých a osmdesátých let. K dispozici je však jen pár fotografií.

Nutno dodat, že celý projekt Korresu je poněkud nejasný. Firma se neprezentuje na webu, k dispozici jsou jen zprávy řeckých motoristických novinářů. Přitom Korres nejsou žádné rychlokvašky, vývojem automobilů se firma zabývá už mnoho let a dříve se pochlubila i malým městským speciálem pro invalidy.

Podle dostupných videí vychází současný Project 4 z vývoje minimálně kapotované buginy, kterou pohání stejný motor, má uvedený podvozek, ale je víc specializovaný pro jízdu v terénu. K jízdě v terénu se hodí ještě kratší karoserie, která na délku měří jen 3,5 metru a má téměř nulové převisy.

V současné chvíli nejsou známé žádné další podrobnosti. Firma by měla finální verzi nového modelu představit do konce června. O případné ceně, respektive o zahájení alespoň malosériové výroby není nic známo. Je pravděpodobné, že firma bude mít zájem udat zajímavé technické řešení podvozku některé velké automobilce.

Autor:
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...