Korres Project 4

Korres Project 4 | foto: AutoBlog.gr

Bláznivý řecký supersport dokáže jezdit i přes skály

  • 13
Na silnici pojede jako střela, ale když silnice skončí, dokáže se prokousat překvapivě náročným terénem. Netradiční auto z dílem řecké konstrukční kanceláře Korres je rozhodně originální.

Pod kapotou Korresu Project 4 tluče oblíbený motor malosériových výrobců: sedmilitrový atmosférický osmiválec z Chevroletu Corvette Z06. Výkon je víc než dostatečný, americký agregát poskytuje 505 koní. K tomu se přidává relativně nízká hmotnost 1,6 tuny, takže auto zrychlí na stovku za 3,8 sekundy a maximální rychlost se blíží hranici 300 kilometrů za hodinu.

Ale to není to nejzajímavější, podobné parametry má mnoho aut na světě, tuctovějších i malosériových. Řecký prototyp konstruktéra Dimitrese Koresse má poněkud odlišné ambice. Ano, dokáže velmi rychle jezdit na silnici, ale poradí si i s pořádným terénem.

Korres Project 4

I proto je Project 4 velmi kompaktní auto. Na délku měří necelé čtyři metry, tedy asi jako Škoda Fabia. Rozvor má hodnotu 2,56 metru a auto je poměrně široké (1,96 metru) a nízké (1,25 metru). Jenže výška je v tomto případě pojem relativní. Udávaná hodnota platí pro silniční provoz, kdy je Project 4 opravdu přikrčený sporťák. Pro jízdu v terénu se však světlá výška auta může zvýšit až o 40 centimetrů.

A to je právě ta hlavní zvláštnost řeckého konceptu. Korres Project 4 si totiž poradí i s velmi náročným terénem. Spíš než sporťák pak připomíná trialový speciál nebo upravený Jeep. V terénu pak samozřejmě nepracuje výkon motoru pro rychlost, ale spíš pro schopnost vyšplhat se téměř kamkoliv. K tomu slouží poměrně složitá konstrukce podvozku, která s klasickým supersportem nemá mnoho společného. A do terénu se hodí i kompaktní rozměry auta s malými převisy karoserie.

Design auta je netradiční, současným supersportům se rozhodně nepodobá. Trochu připomíná malé sporťáky ze sedmdesátých a osmdesátých let. K dispozici je však jen pár fotografií.

Nutno dodat, že celý projekt Korresu je poněkud nejasný. Firma se neprezentuje na webu, k dispozici jsou jen zprávy řeckých motoristických novinářů. Přitom Korres nejsou žádné rychlokvašky, vývojem automobilů se firma zabývá už mnoho let a dříve se pochlubila i malým městským speciálem pro invalidy.

Podle dostupných videí vychází současný Project 4 z vývoje minimálně kapotované buginy, kterou pohání stejný motor, má uvedený podvozek, ale je víc specializovaný pro jízdu v terénu. K jízdě v terénu se hodí ještě kratší karoserie, která na délku měří jen 3,5 metru a má téměř nulové převisy.

V současné chvíli nejsou známé žádné další podrobnosti. Firma by měla finální verzi nového modelu představit do konce června. O případné ceně, respektive o zahájení alespoň malosériové výroby není nic známo. Je pravděpodobné, že firma bude mít zájem udat zajímavé technické řešení podvozku některé velké automobilce.


Den otevřených dveří letiště Náměšť

Ve středu 1. května se na letišti Náměšť poprvé veřejnosti představí nové vrtulníky AH-1Z Viper a UH-1Y Venom. K vidění bude další letecká i pozemní technika.

Mohlo by se hodit