První monacká automobilka nabízí sporťák s retromotorem z rolls-royce

aktualizováno 
Všeobecně téměř neznámá monacká automobilka Montecarlo Automobile letos slaví 30 let existence. K výročí si nadělila roadster se zajímavou motorizací. Auto pohání dvanáctiválec Rolls-Royce z roku 1998 upravený na pohon LPG v kombinaci s vodíkem.

Montecarlo Automobile Rascasse | foto: Quattroruote.it

Novinka se jmenuje Rascasse podle jedné ze zatáček městského okruhu v Monaku, kde se každoročně jede jedna z nejzajímavějších velkých cen formule 1. Montecarlo Automobile je malosériový výrobce, kterého založil v roce 1983 Fulvio Maria Ballabio a všeobecně si velkou slávu nedobyl. Jeden z dřívějších prototypů dostal od firmy i monacký kníže Rainier III. Dnes je však z Monaka rozhodně známější značka Venturi.

Fotogalerie

Montecarlo Automobile Rascasse je designově docela povedený roadster, který se ovšem nemůže měřit s nejnovější produkcí Ferrari nebo Lamborghini, tedy extraligou v daném segmentu. Design auta spíš patří do konce minulého století, řešením přídě nápadně připomíná špičkové Ferrari F50 z roku 1995.

Podle potřeb si majitel může na auto nasadit pevnou střechu, ale složenou si ji neodveze, musí ji nechat doma v garáži. Auto je dvoumístné, motor je uložen před zadní nápravou a poháněna jsou zadní kola. Detailní parametry firma neuvádí, pravděpodobně nejsou až tak podstatné. Zákazníci mají především ocenit špičkové jízdní vlastnosti a také luxusní interiér, který však neoplývá žádnou extra výbavou.

Montecarlo Automobile Rascasse

Spíš zaujme zpracováním. Kokpit připomíná luxusní jachty, což je v Monaku docela logické. Nikde v Evropě asi větší koncentraci luxusních jachet a lodí nenajdeme. Interiéru vládne kůže a všudypřítomné dřevěné dekory. Přístrojový štít nese poněkud nezvyklé budíky, opět v lodním stylu. Naopak v interiéru nenajdeme žádný multimediální displej a vlastně ani autorádio a dokonce ani klimatizaci.

Na modelu Rascasse je nejzajímavější pohonná jednotka. Výrobce si ji vypůjčil poněkud netradičně z Rolls-Royce Silver Seraph z roku 1998. Původ dvanáctiválcové jednotky je samozřejmě u BMW, pod které Rolls-Royce nyní patří. Původně měl motor výkon 240 kW, u Montecarlo Automobile se ho podařilo poměrně výrazně zvýšit na 368 kW.

Zajímavé je také palivo, které motor spaluje. Vedle obvyklého benzinu si motor poradí i s LPG sycené vodíkem. Jak již bylo uvedeno, značka se nechlubí ani zrychlením a ani maximální rychlostí. Je však jasné, že obojí bude víc než dobré. Firma plánuje vyrobit limitovanou sérii 15 vozů. Cena by se měla pohybovat okolo částky 13 milionů korun. V bohatém Monaku by u Montecarlo Automobile neměli mít potíže se získáním solventních zájemců.

Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Zafira je teď francouzská dodávka, po dvaceti letech až devítimístná

Opel Zafira Life

Zafira je zavedené jméno, po dvaceti letech ovšem mění disciplínu. Z klasického MPV je teď osobní dodávka. Zafira Life...

Další z rubriky

Na koloběžce vás kolona nezdrží. Dvoukolový seat má i tempomat

Elektrokoloběžka SEAT KickScooter

Tradiční značky už s nabídkou obyčejných aut nevystačí. Moderní doba žádá poskytnout zákazníkům něco navíc, trendem je...

Kladivo na chybějící filtry: Praha nakoupí přístroje na kontroly emisí

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Deset procent aut jezdících po Praze má poškozený nebo odmontovaný filtr pevných částic. Tato auta do vzduchu vypustí...

VIDEO: Škoda učí jezdit novou Octavii na nejslavnějším okruhu světa

Nová Škoda Octavia na Nürburgringu

Vývoj Octavie čtvrté generace jde do finiše. Škoda novou generaci svého stěžejního modelu představí koncem letoška, v...

Najdete na iDNES.cz