Potvrdilo se očekávané: letošní ročník se nese v duchu automatizovaného řízení – mluví se o digitální transformaci celého odvětví. Na vrcholu zájmu jsou i alternativní pohonné jednotky, které už nacházejí u užitkových vozidel a autobusů uplatnění i v běžném provozu, klíčovými jsou pak hybridní pohony a zemní plyn.
Prakticky byly odhaleny pouze dvě velké světové novinky. Nový kamion od švédské Scanie a model Crafter od Volkswagenu. V zákulisí se mluvilo o větším počtu světových premiér, to už se stává.
Zajímavé byly různé koncepty. Mercedes-Benz si pro letošní IAA v Hannoveru připravil ukázku budoucnosti. Tahače s autonomním systémem řízení, například elektrický Urban eTruck, ale také dodávku Vision Van, která má dokonce na střeše drony a řidič jen ovládá joystick a dotykovou obrazovku.
S elektrickým pohonem si hraje také Volkswagen, který elektrifikoval svůj nový model Crafter.
Elektrický bus nakonec ukázal i český výrobce SOR. Iveco zase vidí budoucnost užitkových vozidel v CNG a LNG. Demonstruje to na konceptu tahače pro dálkovou dopravu Z Truck. Nejnovější projekt této značky sází na zkapalněný biometan (Bio-LNG).
A Hyundai zde ukázalo svůj koncept dodávky H350 Fuel Cell. Na rozdíl od konvenčních elektromobilů, které vyžadují několik hodin k nabití akumulátorů, může být nádrž auta na 175 litrů vodíku naplněna za necelé čtyři minuty – podobnou dobu zabere načerpání benzinu nebo nafty do nádrže vozidla s tradičním spalovacím motorem.
Ve Švédsku kamiony napojili na troleje:
23. června 2016 |