- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Divne, ze chteji vyrabet elektroauta i pro cinu nebo USA, vzdyt podle mouder tady v diskuzi jsou elektroauta vynalezem evropske komise, a jine na svete o nich nikdo ani pomely neslysel, natoz aby je tam prodaval....
Nejvíc taxíků na baterky jezdí v Číně a v USA jsou státy jako Kalifornie, které rozdávají kupujícím peníze svých občanů. Musk žije jen z toho.
Jemi to uprimne jeno. Hyundai jsem v planu nemel, ale i tak me zarazi, jak masivni investice se planuji do aut, ktera nikdo nekupuje.
Jestlize se u nas proda 1% eut, tak se (napr.) Hyundai dobrovolne vzdava trzniho podilu. Coz mi nedava smysl.
No oni investují dle toho co očekávají že se bude prodávat za 5, 10, 20 let, ne dle toho co se prodává teď
Nový auto a už má škrklý dveře
Jak jsem několikrát deklaroval, půjdu do Hondy Clarity.
Dokud někdo nevymyslí baterii, která bude mít alespoň trochu srovnatelnou energetickou hustotu jako nádrž benzínu jsou elektromobily nesmysl a pouze vlhký sen od života odstřžených úředníků z Bruselu a pár zelených komunistů typu Bursíka, Bartoše a Stropnického ml.
To nikdo nevymyslí. Z principu to nejde. Uhlovodíky představují jedinečně bohatou a pohodlnou formu uložení energie. Důvodem je nízká molární hmotnost prvků v nich obsažených, a také značné množství valenčních elektronů, kterými disponuje uhlík. Rovněž jsou to při běžné teplotě kapaliny s poměrně vysokou hustotou. Navíc v nádrži jsou ve stavu, kdy není snadné je zapálit, ježto k tomu je potřeba vzdušný kyslík. A teď si představte baterii. Ta, aby byla výkonná, potřebuje velmi reaktivní složky, které jsou umístěny těsně vedle sebe a musí být odděleny elektrolytem (což je hmotnost navíc) a - především - baterie sebou musí nést "okysličovadlo", tedy látku schopnou se redukovat, což u spalováku zajišťuje vzdušný kyslík, který by jinak představoval zhruba trojnásobnou hmotnost oproti uhlovodíkovému palivu nesenému v nádrži.
Neomezí výrobu ale vývoj. Co si zákazník bude kupovat a tzn. Co nakonec budou vyrábět je jiná věc
"...má v plánu do roku 2025 prodávat ročně milion elektromobilů. Na trhu s nimi chce do té doby mít desetiprocentní podíl."
Plánovači Hyundai opět odbyli domácí úkoly, nevytáhli paty z kanclu a nerozhlédli se okolo. A nebo nejsou v počtech nejostřejší tužky v penálu
velkohubost je jim vlastní, to není nic nového, mění se jen obsah
Kdyby pravda byla první 4 slova nadpisu a ruku v ruce s tím šlo zpřísnění autoškol a závěrečných zkoušek, bylo by na silnicích bezpečněji.
Ony by se ani nemusely zpřísňovat Daleko lepší by byl přísnější dohled nad autoškolami. Protože parodie, co se za autoškolu mnohdy vydávají, by měly nenávratně zmizet. Co je to za autoškolu, která ani nemá učebnu? A výuka probíhá na osobním vozidle pana "majitele", který se o něj bojí, a tudíž se neprocvičí všechny problémové úkony.
dobre ten svet tahnete do velkeho otvoru...
Ja radsi budu jezdit do posledniho trabanta v normalnim aute nez bych sedl do elektrickyho kramu a takovych nas bude dost.
Jo. A každý okolo kterého projedeš si bude zacpávat nos a uši.
Tak zřejmé je jedno. Jako skončily motory spalující olovnatý benzín (násilně) až na pár veteránů, stejně skončí motory spalující bezolovnatý benzín.(násilně). Z nabídky Hundayie bych si vybral Hundayi Nexo, ale nemám rád SUV. Takže můj budoucí vůz bude Honda Clarity.
a já zas mám SUV rád a po roce a čtvrt (a 78000km) s e-tronem bych neměnil