Diskuse k článku

Šéf VW ztratil nervy. Varuje před elektromobily a ohrožením autoprůmyslu

Šéf VW Diess se bouří proti WLTP a emisním limitům EU. Hřímá, že válečné tažení proti automobilům ohrozí existenci celého automobilového průmyslu. Zřejmě vůbec poprvé také lídr německého koncernu vystoupil proti elektromobilům. A pěkně zostra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V35a86š78e41k 58Ř22í72h35a 2973253238532

No pokud má pocit že je třeba být závislý na ropě, která je zejména pro Evropu relativně nedostatková, pak by měl začít měnit výrobní program na armádní auta.

Ono nejde jen o emise, ale o druh energie jako takové.

S tím jak je elektřina více lokálním zdrojem ( vítr, fotovoltaika, voda a mnoho dalších)

Dává větší svobodu státům bez ropných nalezišť.

Podobně by fungoval i vodík. ( Nebo s humorem návrat k parnímu stroji :D)

Nicméně politické situace nás samotné donutí k neustálému hledání jiných zdrojů a kdokoli kdo má pocit, že tyto vývoje nejsou třeba, pozná sám jak se staví trh. Pro něj se obávám, že prozření může přijít pozdě.

23.10.2018 21:42

L54u39c70i97a27n 77P29a58p67a82z30i53a68n 5524117651825

To, že nahlas řekne pravdu, neznamená, že ztrácí nervy, naopak je hrdinou, že není ovcí, co kývá a pokyvuje na vše, kravina nekravina.

23.10.2018 10:41

Z36d37e86n88ě88k 94M83o88r65á60v67e28k 5277338838193

Tak to by bylo fajn, kdyby to pravda byla. Když už i Daimler mluví jinak, tak to asi úplně tak jednoduché nebude.

23.10.2018 13:08

M81a83r43t80i88n 22K38a64r25á39s81e85k 9238573328848

Ono hlavne kdyz si clovek precte clanek, tak Diess nerika nic dramatickeho, a rozhodne se nijak nevymezuje proti elektromobilum, ze by mely zpusobit nejakou katastrofu....

23.10.2018 15:45

E85m46i19l 29N39o63v87á77k 1125793100534

1) Se slovíčkařením jste začal Vy tím, že to není blábol, ale předpověď, která určitě nevyjde. Já se teď jen snažím přijít na kloub tomu, jaký je v tom rozdíl.

2) Pokud se Vám v tom výroku nelíbí lithium, dosaďte si tam třeba ropu, ta dojde? A pokud ano, je ten výrok blábol?

3) Odpovědi ohledně té přímé úměry a toho pokřiveného údaje už se asi nedočkám, takže to beru tak, že v prvním případě jste si uvědomil omyl, a ve druhém případě jste nakonec žádný pokřivený údaj nenašel.

22.10.2018 13:23
Foto

P45e48t84r 97M85o72o79s 6402715117

Já si myslím, že se ještě pan Diess docela krotil. Je třeba už konečně říci členům náboženské sekty globálního oteplování jasné NE a to NE podepřít jasnými argumenty. Například proč se nesmyslně bojuje proti CO2 - to mi připadá, jako by chtěl kojenec bojovat s vlastní mámou. CO2 je plyn, který je životně důležitý pro zelené rostliny a problém jeho nedostatečného vstřebávání je způsoben právě nedostatkem zelených rostlin. No a za ten zase mohou developeři utržení z řetězu, kteří namísto využívání brownfieldů staví v místech, kde byly zelené plochy. A také úplatní radní, kteří jim to (za obálku, či krabici s vínem) ochotně a rádi povolí.

Co se týče oteplovací hysterie, obsese elektromobilismem a městského cykloterorismu - jsem přesvědčen, že všech třech případech se nitky sbíhají ke stále stejným lidem, kteří tyto nesmysly financují a nutí Evropskou komisi, aby tomu dala podobu závazné direktivy pro všechny členské státy EU. Kdo za tím stojí a jaký je jeho/jejich hlavní plán zatím pouze tuším (ačkoliv modří už asi vědí):-/RvEU

22.10.2018 12:57

M67a95r54t11i75n 40K72a97r13á29s51e47k 9878623448158

No nevim, cetls jste clanek?8-o mozna to zkuste, tam pisou, co je podle diesse hrozba pro evropsky prumysl, a prekvapive to nejsou ani elektroauta ani co2.... (aspon podle clanku)...

23.10.2018 12:48

M17i12l82o89š 44A49d36á40m77e52k 5584510236226

Jasně že jsou v ohrožení. A sami si za to můžou.

VW nemá nic z nových technologií a pomalu začíná panikařit.

Tragické mi připadá, že místo aby začali makat jen šíří v zemích kde má fabriky fakenews.

Je legrační, jakým blábolům jsiu tu lidé ochotní věřit.

- Problematická recyklace baterii

- Málo el. energie

- Slabá distribuční síť

- Autonomní vozy nejsou, nebo jsou přiliš nebezpečné

VW a tím pádem i Škoda skončí jako Nokia. Za 5 let tu nejspíš nebudou.

21.10.2018 8:35

E88m35i40l 83N70o77v55á40k 1595683360634

Je skutečně legrační, jakým blábolům jsou lidé ochotní věřit. Jeden příklad za všechny:

"VW a tím pádem i Škoda skončí jako Nokia. Za 5 let tu nejspíš nebudou. "

21.10.2018 9:09

Z90d46e18n39ě41k 82M25o95r37á40v13e41k 5327258468123

To nebyl bláíbol, ale předpověď, která může a nemusí vyjít.

21.10.2018 10:40

E86m63i51l 47N67o28v58á72k 1915573120754

Aha, a problematická recyklace baterií, slabá distribuční síť a málo el. energie, to není předpověď, která může a nemusí vyjít?

21.10.2018 11:56

Z77d52e20n45ě80k 14M18o52r24á81v24e28k 5477808888733

Neodbočujte, bavíme se o výroku, který napsal Adámek a vy jste prohlásil, že je to blábol. Já říkám, že to je předpověď, nic víc, nic míň.

21.10.2018 13:04

E87m37i95l 17N36o18v71á40k 1205633710424

Já se s Vámi nepřu, že je to předpověď, jen nevím proč by předpověď nemohla být zároveň blábol.

A ptám se, jestli ty ostatní výroky tedy jsou nebo nejsou předpovědi.

21.10.2018 13:32

Z43d42e61n87ě71k 78M24o32r31á59v26e49k 5107288638153

Protože mi nepřijde úplně nesmyslná, tak jako vám. Pět let to určitě nebude a přece jen má VW dost prachů na to, aby neskončil, ale s tímhle přístupem, jaký předvedl DIess, bude mít VW určitě problémy.

Když jsem odcházel z předchozí firmy (jako řadový zaměstnanec) bylo to proto, že jsem si myslel, že ji management vede do záhuby. Říkal jsem to i nahlas. Byla to firma o 400 zaměstnancích, hodně lidí si mohlo myslet, že to co říkám, je blábol. No a za pět let se firma rozpadla, dnes o ní v oboru ani nikdo neví. Takže to blábol nebyl.

21.10.2018 14:24

E73m76i59l 39N32o51v45á83k 1845703640234

Takže předpověď nemůže být blábol, protože Vám nepřijde úplně nesmyslná. Zároveň za 5 let, jak tvrdí předpověď (nikoliv blábol), to podle Vás určitě nebude. Shrnul jsem to správně?;-D

21.10.2018 14:30

Z80d76e12n48ě52k 29M80o45r67á90v95e86k 5637488728683

Jo, to je skoro definice, že když to není úplný nesmysl, tak to není blábol. A můj názor je, že pět let je moc krátká doba a důsledky nebudou tak hrozné.

21.10.2018 19:52

E73m89i42l 59N57o42v18á68k 1285873570714

Za tu definici "neblábolu" Vám děkuji.

A teď ještě jedna otázka k té větě "VW a tím pádem i Škoda skončí jako Nokia. Za 5 let tu nejspíš nebudou." Ta tedy podle Vás určitě není pravdivá, ale zároveň to není blábol. Chápu to z Vašich předchozích příspěvků správně?;-D

21.10.2018 20:15

Z76d47e17n93ě76k 75M79o12r78á80v81e19k 5317758508343

Ne, fakt si se slovíčky hrát nebudu. Pokud si myslím, že předpověď nevyjde tak rychle, tak to neznamená, že nevyjde vůbec a že je to blábol. Končím.

21.10.2018 20:43

E14m89i65l 41N18o85v35á52k 1615953940914

Výborně, pak už se tedy chci jen ujistit v následujícím:

Když napíšu, že do konce roku dojdou veškeré zásoby lithia a nebude z čeho vyrábět baterie. To taky pochopitelně není blábol, ale předpověď, která může a nemusí vyjít, resp. vyjde určitě, jen nevyjde tak rychle. Rozumím tomu dobře?;-D

21.10.2018 21:29

Z29d39e70n15ě21k 85M68o91r20á93v18e82k 5667638478963

Že do konce roku dojdou všechny zásoby lithia? To je ne nereálné, ale nemnožné. Z více důvodů. Takže blábol. Že skončí automobilka? To už se stalo.

21.10.2018 22:16

E49m18i54l 67N75o76v60á42k 1615143190804

No tak počkejte, v čem je tedy rozdíl? Vždyť jste říkal toto:

"Pokud si myslím, že předpověď nevyjde tak rychle, tak to neznamená, že nevyjde vůbec a že je to blábol"

Vy si tedy myslíte, že lithium nikdy nedojde?

21.10.2018 22:23

Z51d24e73n46ě14k 74M89o91r22á89v97e36k 5677678668493

Popravdě - ano, myslím si že nikdy nedojde, přesněji nebude ho potřeba tolik, kolik ho na Zemi je. A že by došlo do konce roku, to je technicky nemožné.

22.10.2018 9:05

E51m68i91l 10N40o67v76á84k 1455623390244

No ale to přeci není podstatné, jestli dojde nebo nedojde do konce roku. Může přeci dojít později, to jste sám psal. A např. u ropy si také myslíte, že nikdy nedojde?

A ještě prosím, abyste se mi vyjádřil k té Vaší dedukci ohledně přímé úměry mezi procentem nabití ve veřejných nabíječkách a jejich nedostatkem. To by mě skutečně velmi zajímalo.

A dále mi stále dlužíte ten údaj, u kterého jsem udělal pokřivený výklad a vydával ho za důkaz.

22.10.2018 9:16

Z29d89e62n95ě21k 31M86o45r14á25v69e76k 5647208398803

No ale to jste napsal: "Když napíšu, že do konce roku dojdou veškeré zásoby lithia ...", tak na to odpovídám.

A už toho nechte, hraní se slovíčky mne fakt nebaví.

22.10.2018 11:24

E50m14i25l 17N84o59v11á93k 1375343450884

1) Se slovíčkařením jste začal Vy tím, že to není blábol, ale předpověď, která určitě nevyjde. Já se teď jen snažím přijít na kloub tomu, jaký je v tom rozdíl.

2) Pokud se Vám v tom výroku nelíbí lithium, dosaďte si tam třeba ropu, ta dojde? A pokud ano, je ten výrok blábol?

3) Odpovědi ohledně té přímé úměry a toho pokřiveného údaje už se asi nedočkám, takže to beru tak, že v prvním případě jste si uvědomil omyl, a ve druhém případě jste nakonec žádný pokřivený údaj nenašel.

Pro redakci: omylem jsem původně zařadil do nového vlákna, původní příspěvek je možné smazat.

22.10.2018 14:41

Z84d59e26n24ě21k 92M79o90r12á61v32e51k 5977898848413

Máte pravdu, já to začal, tak to končím. Tečka.

22.10.2018 14:42

E39m20i58l 35N51o68v98á84k 1605453850944

Výborně, takže bod 3), to byly skutečně výstřely do tmy, jak jsem si od začátku myslel;-D

22.10.2018 14:44

Z54d73e21n61ě14k 72M34o20r44á78v73e12k 5867868828593

Vůbec vám nemohu bránit, abyste si cokoli myslel, i kdyby to byly sebevětší bláboly.

22.10.2018 14:47

E29m83i76l 74N10o75v51á67k 1355593370484

Nebo předpovědi, které určitě nevyjdou;-D

22.10.2018 14:48

J72i31ř69í 46J80e28l85í39n37e22k 5165286263819

..a co je za blábol v tom,že recyklace li-on akumulátorů je problematická? Předpokládám, že o dané problematice nevíte zhola nic, takže blábolíte Vy..

A že je v mnoha místech slabá distribuční síť bude čistě logicky rovněž pravda, viděno optikou stavby spousty rychlonabíječek, které by měly nahradit "tankovací" kapacity části benzínových pump.

21.10.2018 14:14

J53a51r37o98m15í67r 91V34r83b84a 7926287689934

Dvě věci 1.zatížení sítě při nabíjení a nabíjecí čas (sídliště) 2.ekologická likvidace baterek (životnost zhruba 5 let)

20.10.2018 21:24

Z46d71e88n81ě12k 86M38o26r91á43v74e74k 5797638438473

To ani nejsou informace ale odhady a naprosto mylné. Tesla dává záruku na baterie 8 let (u Modelu S a X bez omezení ujetých kilometrů), Toyota dává i deset let. Recyklace baterií dělá i Tesla sama, likvidace by bylo mrhání surovinama. Než jdou na recyklaci, dají se používat v jiných aplikacích, jako záložní zdroje a dočasná úložiště.

https://www.teslamagazin.sk/tesla-model-3-zaruka/

http://www.hybrid.cz/tesla-model-s-po-400-000-km-pokles-kapacity-baterie-7

https://fdrive.cz/clanky/jak-dlouho-vydrzi-baterie-v-hybridnich-autech-klidne-i-pres-10-let-rika-toyota-2689

https://www.svetmobilne.cz/baterie-tesla-prekvapuji-svou-zivotnosti-tvrdi-statistika/6296

https://vtm.zive.cz/bleskovky/vedci-ve-spolupraci-steslou-prodlouzili-vydrz-li-ion-baterii-na-20-let-cilem-je-dostat-se-na-nekolik-desetileti/sc-871-a-187693/default.aspx

20.10.2018 22:33

J39i35ř46í 11J69e82l75í11n75e51k 5555546623759

A ten pokles kapacity udává kdo? Měřil snad někdo skutečnou kapacitu na nezávislém testovacím zařízení? Nebo že by palubní počítač? Ten klidně lze naprogramovat,aby udávaná kapacita v čase rostla :-) ...problém je, že pokles kapacity v čase není lineární,jak si zde asi každý myslí a data za reálný provoz třeba po deseti letech jaksi nejsou k dispozici. Akumulátory v bateriích jsou sice pokud možno provozovány v optimálních podmínkách pro dosažení co největší životnosti - tj. např. nejsou nabíjeny na maximální napětí, jsou klimatizovány atd., ale ke konci životnosti to bude strmý pád..

Fakt netuším, jaké aku by Tesla měla recyklovat, když jejich životnost je přeci (jak tvrdíte) delší než aktuální existence Tesly jako takové - máte ve svých výmyslech logickou chybu ;-)

No a ten pán z Norska,co najel 400 000km, tak ten měl baterii čtyři měsíce v servisu, tak jen bůh a Tesla ví, zda mu čistě náhodou nedali novou :-)

21.10.2018 17:50

Z10d18e38n13ě36k 49M82o88r36á81v16e78k 5707738648673

Jo, palubní počítač může udávat optimistické údaje. Jenže to by se pak řidič divil, proč auto nejede, když udává dojezd ještě 200 km. Nebo proč od posledního nabíjení ujel jen 150 km když dříve to bylo 300. Takže asi tak jak píšete, to nebude.

Tesla vyráběla pře Modelem S ještě Roadster, na kterém si technologie ověřovala, je dost možné, že i na těchto bateriích si ověřovali postupy recyklace. Netuším, ale někde jsem viděl článek, jak zkoušeli různé postupy separace materiálů z baterií.

Píšete, že v "mých výmyslech je logická chyba". Tak se zeptám - pro ten strmý pád ke konci životnosti máte nějaké podklady, nebo je to jen váš výmysl?.

21.10.2018 20:03

J38i65ř86í 81J25e19l51í67n27e94k 5265446293369

...většinou přesně z těchto důvodů palubní počítač udává ze začátku optimistické, s blížící se prázdné nádrži (baterie) naopak pesimistické odhady.. Jednoduchá psychologie - pokud vidím,že se blížím k limitu, začnu jet defenzivně a třeba na posledních 10% energie najedu víc než deset procent celkové ujeté vzdálenosti :-) Tím chci říct,že abych posoudil pokles kapacity aku, musel bych exaktně změřit kapacitu baterie a ne se spoléhat na údaj palubního počítače..

Netvrdím,že nelze li-on aku recyklovat,ale že je to dost problematické.. Vaši logickou chybu vidím v tom,že nelze tvrdit, že aku v vozidle Tesla vydrži 10+ roků a současně že Tesla továrna aku recykluje - samozřejmě myšleno ve velkém, ne co by experiment... Prostě buď nemají co recyklovat nebo se aku kazí podstatně dříve.

Co se týče konce životnosti, tak samozřejmě záleží především na stylu použití akumulátoru,ale i při minimálním počtu cyklů časem nevyhnutelně dochází k chemické degradaci článků. Pokud zachováte stejné energetické potřeby (tj. např. nájezd vozidla) , tak při nižší aktuální kapacitě se pochopitelně zvýší počet nabíjecích cyklů, častěji "ždímáte" aku do nuly atd. což opět vede k snížení kapacity..no a ke konci je to začarovaný kruh stále častějšího nabíjení.. Jste to s mobilem nebo noťasem nezažil?

21.10.2018 23:49

Z86d30e87n88ě16k 34M91o89r37á60v40e60k 5637718458113

A nemyslíte si, že uživatelé elektromobilů udávají své zkušenosti podle skutečně ujeté vzdálenosti? Právě kvůli zkušenostem s kecajícími palubními počítači? Třeba já, když někde píšu o spotřebě svého auta, tak nepíšu údaje počítače, ale skutečnost spočítanou podle dotankování do plné nádrže.

Ohledně recyklace - zajímám se o to, někde jsem na tuto problematiku narazil a přečetl jsem si to. Nebyl to výmysl. Co se týče vaší teorie o strmém konci kapacity, tak to zatím na výmysl vypadá.

Noťas nebo mobil je dost radikální rozdíl oproti baterii v elektromobilu. Něco si o tom přečtěte.

22.10.2018 9:13

J54i20ř23í 93J36e45l12í93n57e15k 5915936823109

...vycházel jsem z tvrzení citovaného Nora, o kolik se mu snížil dojezd, můžeme se přít, zda ho udával dle PC nebo si zapisoval skutečně ujeté km a porovnával to s zbytkem kapacity v aku :-)

Bohužel p. Morávek,je mi líto,ale argument, že jste že někde na něco narazil není pro mě dostatečně validní ;-)

Nevím,kde se ve Vás bere představa,že baterie v noťasu je radikálně něco jiného než aku v noťasu.. Mohou tam být (skoro) stejné články, podstatný rozdíl je zejména v tom, jak jsou provozovány.. V noťasu jsou "ždímány" na maximální uložení energie, nejsou teplotně ošetřeny, ale technologie jejich výroby (těch článků) je obdobná. Já bych si rozhodně např. e-auto s osmiletou baterií nekoupil, ať by kdokoliv tvrdil cokoliv. Osmiletý spalovák bez problémů.. A děkuji za radu, v problematice se docela orientuji, pár BMS (pravda ne pro pohonnou baterii do e-auta) jsem v rámci své obživy navrhl ;-)

22.10.2018 22:54

Z62d62e11n46ě75k 80M86o80r46á14v37e77k 5127248458233

Tipoval bych, že taxikář si kilometry píše, je to součást jeho práce, ale je to jen tip.

Chápu, že neberete údaj, že jsem někde něco četl, ale hledat se mi to už fakt nechce, přesvědčovat vás mi za ten čas nestojí.

Není li-ion jako li-ion, jednak Tesla má svůj vlastní vývoj a složení se dost změnilo (i mezi Model S a Model 3), zadruhé jsou to režimy práce toho noťasu. Buď permanentně v nabíječce nebo práce do úplného vybití. Žádné chlazení nebo ohřívání podle potřeb baterie. To je oč tu běží. Fakt není baterie v noťasu stejná jako v elektromobilu.

Vůbec vás nehodlám přesvědčovat, abyste si elektromobil kupoval, ať už nový nebo použitý. Tohle vlákno začalo jako má reakce na výkřik člověka, která o bateriích elektromobilů evidentně ví houby a napsal nesmysl. Vy se chcete jen dohadovat.

22.10.2018 23:03

J64i41ř53í 33J68e79l41í34n77e81k 5385936153169

Ale my se přece nedohadujeme, doufám,že diskutujeme :-)

Možná v Tesle provádějí nějaké modifikace chemie aku, ale hlavně jim to (myslím) dělá Panasonic a to je jiná liga v li-on technologii (ovšem i cenově) ,ale prostě nevěřte tomu, že se nějakou modifikací zázračně změní parametry o desítky či stovky procent. Když se hlouběji zamyslíte, tak Vámi popsaný způsob využití aku v noťasu vůbec není odlišný od toho v e-autě. Tam ho přeci taky dobíjíte doplna a za den ho vybijete směrem k nule,ne? A to že v noťasu není chlazení a topení je jaksi samozřejmé, protože sám noťas se obvykle nachází v +/- klimatizovaném prostředí,takže to nepotřebuje - rozhodně nepracuje od -30 do +50 jako auto. Navíc jsou proudy nabíjení i vybíjení vůči kapacitě malé, takže nedochází k samohřevu jako u automobilů.. A nenapsal jsem,že jsou ty baterie stejné, jen že se až tak neliší po stránce technologie vlastních článků.. A já vůbec nejsem proti elektromobilitě jako takové, jen vidím budoucí úskalí při současném řešení zdroje energie - tj. akumulátorů.

23.10.2018 3:18

Z71d38e88n89ě83k 58M72o82r35á41v73e75k 5177978578223

Je to společný podnik Panasonicu a Tesly, nepodařilo se mi dohledat podíly, takže bych rozhodně netvrdil že "jim to dělá Panasonic". Tady je Panasonic zmíněn jako jeden z dodavatelů.

https://www.businessinsider.com/tesla-stock-price-giga-factory-nevada-elon-musk-2017-9

O žádných konkrétních parametrech jsem nepsal, takže nevím, jakou zázračnou změnu máte na myslí. Ale pokud byste se mě zeptal, tak jeden parametr bych zmínil - životnost. Tedy tu věc, která vám leží v žaludku. Na tom totiž pro Teslu (ne Panasonic) pracuje Jeff Dahn, jeden ze spoluautorů li-ion baterií.

http://www.hybrid.cz/tesla-vice-nez-zdvojnasobila-zivotnost-svych-baterii

Jistě, opět můžete pochybovat, ale pak bych byl rád, kdybyste předložil něco, na čem se vaše pochybnosti zakládají. Já předkládám pořád a pokud to má být diskuze, jak píšete, tak by měla být vyvážená.

23.10.2018 13:01

Z80d70e50n34ě45k 21M61o58r31á80v33e17k 5417698198573

Recyklace, vrtalo mi to hlavou, tak jsem trochu pohledal. Ten první odkaz, to se ještě netýká baterií z elektromobilů, ale tužkovek, z mobilů a noťasů. 73% recyklace ve Švýcarsku v roce 2012 je super, lidi jsou uvědomělí a nevyhazujou baterky do koše. Až to budou baterky z aut, tak to bude jednodušší - jsou velké, těžko je někdo vyhodí do koše.

https://en.wikipedia.org/wiki/Battery_recycling

https://auto.howstuffworks.com/can-electric-car-batteries-be-recycled.htm

No a tady tohle byste si měl prozkoumat. Mimo recyklace se tam rozebírá, že baterie z elektromobilů jsou dále využívány jako záložní zdroje (třeba pro solární panely), takže se baterie tak honem k recyklaci nedostanou. To dělá z vaší teze o strmém pádu na konci životnosti holý výmysl, protože podle vás by baterie už neměly být použitelné. Třeba člověk od BYDu (jeden z největších výrobců elektromobilů) tam říká, že baterie po vymontování mají ještě 50-70% kapacity.

https://www.bloomberg.com/news/features/2018-06-27/where-3-million-electric-vehicle-batteries-will-go-when-they-retire

23.10.2018 0:58

J91i55ř29í 77J14e29l88í14n48e87k 5335546743559

Oceňuji, že si sháníte informace a že mi je předestíráte.. O recyklaci tužkovek se nebavíme, podle mých informací se z li-on "těží" hlavně ty dražsí kovy - typicky kobalt a nikl, tolik skloňované lithium se pálí v plazmových pecích, tak takhle si recyklaci nepředstavuji.. Zato si představuji jak se ročně vyrobí třeba 20M elektoaut a v každém bude 4-8tisic článků.. Tak jsem zvědav, kdo tohle kvantum bude recyklovat.. Moje teze o strmém pádu se (pokud jste dobře četl) týkala využití v elektromobilu, kde to půjde časem rychle do kopru- řekneme si to za deset let.. Nikde jsem ale neřekl, že ty aku nejdou nějak využít v aplikacích, kde není na překážku snížení kapacity a současně zvýšení vnitřního odporu článků - tj. už nedávají takový maximální proud.. To vadí v autě při rozjezdu,ale v záložním zdroji nemusí.. Však klasický akumulátor co už nenastartuje může úspěšně sloužit jako zdroj pro TV na chatě..

23.10.2018 3:31

Z98d69e83n53ě45k 26M41o56r83á89v15e80k 5577248498253

Tak přesně tento typ reakce jsem očekával - zpochybňování a žádné údaje. Na to totiž nemusíte vyvinout žádné úsilí, prostě tomu nevěříte a i kdyby vám někdo donesl důkazy na stříbrném podnosu, tak ani neuznáte omyl a rovnou vytáhnete další nesmysl.

23.10.2018 9:12

J89i78ř21í 95J71e86l19í52n72e91k 5465946583899

Údaje? Myslím,že jsem řadu informací napsal, to že jim nerozumíte je už Vaše věc..třeba to bude tím,že vše co o tom víte jste si dvě minuty předem našel na googlu..možná je načase se stát třeba mozkovým chirurgem, pokud je tak snadné stát se odborníkem.. :-) Ale jsem si jistý,že to myslíte dobře, něco jako ta paní co tvrdila,že to zvládnou a všichni kteří měli skeptické názory byli za vyvrhele.. A čas ukázal a hlavně ještě ukáže..Co mě ale štve je,že za takové experimenty nakonec není nikdo zodpovědný..

23.10.2018 17:09

Z21d90e73n77ě45k 16M75o84r84á28v52e20k 5977148388883

VY JSTE NAPSAL ŘADU INFORMACÍ? KDE?????

To co jste napsal jsou jenom dohady a pochybnosti. Údaje? Nic!

NIC!!!!

23.10.2018 18:22

J38i19ř92í 52J26e46l45í31n81e16k 5335876933559

...moc věříte všemu co si kde vygooglíte...zkuste někdy používat vlastní rozum..nevím čím se živíte, že by nějaký humanista či státní správa? Já na rozdíl od Vás pracuji s li-on články dnes a denně.. A víte,že jsem ještě nepotkal nikoho z branže, kdo by nevyjádřil pochybnosti nad reálnosti masové elektromobility, přestože uznávají, že se na ní dají vydělat peníze? Možná jste ve svém rozhorlení pozapomněl, že tato diskuze se vede pod článkem,kde "nějaké" ty pochybnosti vyjádřil šéf světové jedničky/dvojky ve výrobě automobilů.. Zřejmě ani on nemá relevantní informace, prostě všichni jsou voli, jen Z.Morávek ví vše nejlíp :-))

23.10.2018 22:04

Z15d50e81n16ě54k 97M15o72r39á30v72e79k 5807168668823

Neodbočujte. Citujte mi z tohoto vlákna, jaké údaje jste uvedl!

Neuvedl jste nic a to je podle vás diskuze?

23.10.2018 22:05

Z57d98e59n30ě75k 10M59o36r17á15v67e85k 5827898118353

Nevím vše nejlíp, ale vy, podle toho co píšete (přesněji nepíšete), nevíte vůbec nic.

NIC!

Umíte jen pochybovat, to jediné vám jde.

23.10.2018 22:13

J13i78ř72í 54S15e34h74n17a25l 6585388852846

Dnes jsem videl komickou situaci. U Globusu nedavno postavili nabijecku. U stojanu jsou dve mista na nabijeni, jasne oznaceny, asfalt dokonce natrenej nazeleno, nejde to prehlidnout. Dnes na jednom z nich parkovalo normalni auto se spalovkakem, na dryhym stal sice e-golf, ale nenabijel, zadnej drat z nej nevedl. Zrejme to pochopil jako ze tam ma vyhrazeny parkovaci misto. Takze nejenze ty nabijecky temer neexistujou, ale kdyz konecne nejaka je, dopadne to takhle. Stejne si u ni nenabijete.

20.10.2018 16:00

Z42d87e46n71ě61k 39M32o38r66á47v10e81k 5957328648953

To chce čas, než to lidi pochopí. A párkát nasadit botičku.

20.10.2018 22:35

Najdete na iDNES.cz