Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Británie zakáže kamionům a autobusům jízdu na starých gumách

Velká Británie plánuje úplný zákaz používání starších pneumatik na vybraných motorových vozidlech. Počítá s tím novela silničního zákona, která se zaměřuje na bezpečnost provozu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Brexit = konec Bruselskému diktátu. Nastane daleko lepší diktát. Budou se evidovat kromě výrobních čísel pneu i data výroby, popř. montáže. :-)))) Kdo měnil pneu u ATS ví, že výrobní čísla pneu se evidují už dlouho při každé výměně. Takže, jen další zbytečná evidence.

0 0
možnosti
AL

Jakže to říkali? Že tam po brexitu nastane ráj na zemi? Že skončí nesmyslné diktáty? :-))))

1 1
možnosti
JK

J74o43s28e48f 65K54r95a78l

3. 12. 2020 17:11

5 minut googla. Pozadí toho zákona se odkazuje na analýzu ministerstva dopravy. V dokumentu zkraje jsou dvě záležitosti - smrt 8 lidí při dopravní nehodě kde staré pneu hrálo roli v 2012, a BYZNYS S PROTEKTORY (obnovení běhounu pneu), který se možná vymkl kontrole a stát proto utahuje šrouby.

2 0
možnosti

Když vidím ty odtrhané protektory od koster podél silnic, tak bych neměl problém s regulací jejich používání.

2 0
možnosti
LK

Nechápu, proč se to má měřit zrovna od data namontování ....... je sice pravda, že guma stářím výrazně degraduje, ale je úplně jedno, jestli tu dobu leží někde ve skladu, nebo je namontovaná na autě.....

0 0
možnosti
JM

J16a28n 61M27a58r30t67i51n

3. 12. 2020 19:23

jedno to nie je. Pneu je od vyroby osetrena nastrekom pripravku ktory spomaluje degradaciu. Pneu 5 rokov na slnku, mraze je uplne nieco ine ako ked lezi bez pristupu slnka

2 0
možnosti
TM

10 let, tak na to nejezdí snad ani veteránisti. A pokud má někdo na autě deset let staré pneu, tak snad jen nějaký děda, který se svým autem jezdí tak někam za roh do penny a zpátky. Jestli to má fungovat tak jak je psáno v článku, tak je to naprosto zbytečný zákon.

1 1
možnosti

M91a84r42e23k 86Š86o30t74t

4. 12. 2020 11:00

Račte si přečíst i to pod titulkem. Nejedná se o vozidla důchodců, ale o autobusy a nákladní vozidla.

1 0
možnosti
MK

Zbytečný zákon. Auta, která opravdu jezdí, sjedou pneumatiky mnohem dříve. A auta, která moc nejezdí, zase nepůsobí podstatné ohrožení.

2 1
možnosti
PP

Takovej kamion za rok najede 100 tisíc km a často i mnohemi víc. Tak nevím, jak by mu mohly vydržet pneumatiky 10 a více let.

4 0
možnosti
MK

No tomu, ktery najede 100 000 opravdu nevydrzi....

0 0
možnosti
MM

Tak já nevím - buď jsem ten článek špatně pobral a nebo je to nějaký blud. Nedokáži si představit, že by na kamionu a nebo autobusu pneumatiky vydržely deset let provozu. Další věcí je to, že počítat "přípustnost" pneumatiky od data montáže je poněkud zvláštní - vždyť není nic neobvyklého, že se na vozidlo naroubují pneumatiky, které nejsou nové (jsou ojeté, nicméně ještě pořád použitelné). Navíc nasmolit nějaký datum na nějaký štítek dokáže kdekdo (a případně to datum občas přepsat). To by asi musela být vedena nějaká databáze kde by byla registrována každá pneumatika, ve které by bylo možné dohledat kým, kdy a na jaké vozidlo byla montáž pneumatiky provedena, eventuálně kdy byla montáž té konkrétní pneumatiky provedena poprvé.

0 0
možnosti
PP

Když o tom tak přemýšlím, tak mě napadá akorát armáda nebo hasiči, že by mohli mít staré pneu. Jinak takový kamion v dálkové přepravě musí měnit gumy i víckrát v roce.

0 0
možnosti
RM

Takže tam můžou být klidně 60 let staré, když budou namontované včera a musí tam být razítko nejlíp za 10 tisíc. Tomu se u nás říká buzerace a ne bezpečnost;-)

0 0
možnosti
JM

J46a85n 78M47a66c31h64á81č

3. 12. 2020 9:59

To je novinařina....na autech máme ,,gumy" a ze zbraní střílejí ,,kulky".....

3 2
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!