Neděle 5. dubna 2020, svátek má Miroslava
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 5. dubna 2020 Miroslava

Nová pouliční autopůjčovna přišla do Prahy. Pronajímá elektrické volkswageny

  17:53aktualizováno  17:53
V Praze nově jezdí 100 sdílených elektromobilů VW e-up! maďarské carsharingové služby GreenGo. Do tří měsíců by měl počet provozovaných aut vzrůst na dvojnásobek. Zaměstnávat chce zhruba 20 lidí.

V Praze začalo jezdit sto elektrických volkswagenů autopůjčovny GreenGo. | foto: GreenGo

„Nechceme konkurovat MHD, ale jsou příležitosti, kdy se auto hodí. Může jít o různé schůzky, převoz více lidí ve větším pohodlí, objemnější nákupy či o rychlé spojení mezi hůře dostupnými částmi Prahy. GreenGo auta jsou tichá a jezdí čistě na elektřinu, tedy bez zbytečné produkce CO2 a dalších zplodin. Nastavením našich cen si přejeme, aby si zákazníci nemuseli připlácet za ekologicky šetrnou dopravu,“ vysvětluje Šimon Čapek, výkonný ředitel pražské pobočky.

„Celý proces registrace, půjčování, vracení, nabíjení, mytí i servisu jsme si ověřovali ve dvouměsíčním uzavřeném testování, které jsme spustili již před koncem roku 2019,“ říká Čapek.

Fotogalerie

GreenGo používá výlučně elektroauta VW eUP“. Malý, 3,6 metru dlouhý elektromobil s výkonem 60 kW nabízí dojezd 130 km. Maximální rychlost je 130 km/hod. K dobíjení flotily elektromobilů bude firma v Praze používat veřejnou nabíjecí síť i vlastní nabíjecí body s DC nabíječkami Siemens. Nabití trvá v průměru 35 minut (DC nabíječka).

Pronájem aut probíhá přes aplikaci v mobilním telefonu. Auta je nyní možné si půjčit v tzv. servisní zóně, která v současnosti pokrývá Prahu 1 a 2 a vnitřní části obvodů Prahy 3 až 10. Celkem má zóna 35 kilometrů čtverečních a uživatelé se pak do ní musí opět vrátit.

Na rozdíl od klasických autopůjčoven nemá služba centrální místo, odkud je vozy možno půjčovat a poté vracet. Zájemci o pronájem v aplikaci vidí, kde se nachází volné vozy, jaký je stav jejich baterie a tedy i dojezd. V případě měsíčního předplatného 99 Kč zákazník jezdí za šest Kč za minutu, jinak jezdí za 7,8 Kč za minutu. Parkování v rámci pronájmu vyjde na 50 haléřů až 1,50 Kč za minutu.

GreenGo vstoupila na český trh s tříletou zkušeností z Budapešti, kde provozuje 300 aut a její služby využívá několik desítek tisíc pravidelných klientů.

Sdílení elektrických dopravních prostředků v Praze nabízí i společnost re.volt, která se zaměřuje na elektrické koloběžky a skútry, ale nabízí i elektromobily. Cestou hybridních toyot pak šla společnost Anytime, která v metropoli působí od loňského roku (test služby čtěte zde). Celkem je v Česku přes tisíc sdílených aut. Vozy nabízejí i další firmy jako Car4Way, Autonapůl nebo Ajo.cz.

Škoda Auto loni na podzim oznámila, že letos plánuje spolu s mateřskou automobilkou Volkswagenem nabízet v Praze sdílení elektromobilů pod značkou WeShare. V nabídce by měl být první elektrický model Škody Citigo iV. Službu WeShare už Volkswagen spustil v Berlíně, kde využívá elektrický model Golf.

„Mezinárodní výzkumy potvrzují, že jedno sdílené auto dokáže nahradit pět až jedenáct aut v osobním vlastnictví. Klasická osobní auta totiž tráví až 96 % celkového času parkováním. Lidé si uvědomí, že vlastnit třeba druhé auto v Praze je nevýhodná investice a budou si je více půjčovat. Tím pádem se tak, zatím teoreticky vzato, uvolní už tak ucpané město a jeho přeplněná parkovací místa,“ doplňuje Šimon Čapek, šéf české pobočky GreenGo.

Autoři: ,


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

V Číně vyrostla největší továrna na roušky, postavili ji za dva týdny

Čínský výrobce elektromobilů smartphonů a baterií nově vyrábí roušky

VIDEO Čínská společnost BYD spustila v uplynulých dnech největší světovou továrnu na roušky. Ušít jich...

Boj za nižší emise CO2 je zatím fiasko. Elektrifikace nezabírá

Měření emisí v reálném provozu

VIDEO Je to zdánlivý paradox. Automobilky se předhánějí v uvádění elektrifikovaných vozů a mají nad sebou...

První elektromobily v Česku vyrábí Hyundai. Kony do zásuvky právě vyjely

Hyundai Kona Electric

VIDEO Automobilka Hyundai v závodě v Nošovicích na Frýdecko-Místecku zahájila oficiálně sériovou výrobu...

Elektromobily sázejí na jednoduchost, stačí jim jednostupňová převodovka

Jednostupňová převodovka pro elektromobily Volkswagen

VIDEO Elektromobily jsou z mnoha hledisek mechanicky jednodušší než klasická auta se spalovacím motorem....

Diesely budou osobní auta pohánět ještě dlouho, říká šéf Mercedesu

Před rokem uvedený Mercedes-Benz GLE 400d s novým řadovým šestiválcovým...

VIDEO Největší problém automobilek v Evropě? Pokuty za emise a stále příliš malý podíl elektromobilů,...

Na vlastní kůži. Jak se žije a jezdí s elektromobilem, nejen v zimě

Renault ZOE ZE40

VIDEO Jaké je každodenní soužití s elektromobilem v roli jediného vozu v rodině v České republice? Je to...

Jak zrychlit nabíjení elektromobilů? Nabití z klasické zásuvky trvá i den

Nabíjení elektromobilu

U elektromobilů trvá dobíjení z běžné zásuvky pro ujetí smysluplné vzdálenosti příliš dlouho. Běžná...

  • Nejčtenější

Mýdlová opera německých koncernů. Posel elektromobility táhne VW k debaklu

Ještě nedávno rozhodovaly o převaze ve světě aut hlavně tradiční disciplíny; třeba rychlost, výkon, možná rozměry....

V německém autoprůmyslu hrozí rozsáhlé propouštění, Česko to pocítí také

V německém automobilovém průmyslu hrozí kvůli koronavirové krizi zánik více než 100 000 pracovních míst. Uvedl to podle...

Letních gum může být nedostatek. Obutí podražilo, motoristé začínají šetřit

Přezouvání na letní pneumatiky se kvůli epidemii koronaviru zpozdilo. I když povinnost mít zimní obutí v úterý...

Škoda Auto prodloužila odstávku, výroba nepojede do 20. dubna

Automobilka Škoda Auto podruhé prodloužila odstávku výroby ve všech třech svých českých závodech kvůli pandemii...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Prodej ojetin měl být na vrcholu, koronavirus vše změnil. Bazary krachují

Nabídka ojetých aut na českém trhu v březnu klesla oproti předchozímu měsíci o 12 procent na 99 241 vozů. Proti lednu...

Premium

KOMENTÁŘ: Po dvou měsících přijde rozvrat. Nečekejme na pomoc, konejme!

Karanténní prázdniny může ekonomika státu vydržet měsíc. Po dvouměsíčním výpadku už hrozí naprostý rozvrat výroby,...

Premium

Španělská nepoučitelnost. Proč zde koronavirus řádí jako v Itálii nebo Číně

Dlouhé týdny Španělé sledovali, co se děje v Číně, Íránu a Itálii. Ale nepoučili se. Laxní politici opakují stejné...

Premium

Storno přijde draho, Češi nechají cestovkám desetitisíce za ­propadlé zájezdy

Přijít o desítky tisíc za neuskutečněné zájezdy je problém, se kterým se potýká řada českých klientů cestovních...

  • Další z rubriky

Pozor, pálí. Parní zjev z Verneovky startuje 45 minut a ujede pět kilometrů

Má pět koní, dojezd na plnou nádrž pět kilometrů a maximální rychlost odhadem třicet za hodinu. A pohání jej pára....

Letních gum může být nedostatek. Obutí podražilo, motoristé začínají šetřit

Přezouvání na letní pneumatiky se kvůli epidemii koronaviru zpozdilo. I když povinnost mít zimní obutí v úterý...

Mýdlová opera německých koncernů. Posel elektromobility táhne VW k debaklu

Ještě nedávno rozhodovaly o převaze ve světě aut hlavně tradiční disciplíny; třeba rychlost, výkon, možná rozměry....

Premium

Jaká jsou čísla prodejů nových aut za loňský rok? Prvenství zůstává Německu

Nejoblíbenější značkou i pro rok 2019 zůstává Volkswagen a nejprodávanější model je Golf. Český trh je za uplynulý rok...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz