Policie podle něj souběžně prohledávala závody firmy ve Francii a v Lucembursku a evropskou centrálu v Bruselu. Zaměřují se hlavně na informační technologie. Kontroly následují po žádosti o mezinárodní vzájemnou pomoc v trestních věcech, kterou vydal soudce v Besançonu. Cílem je zjistit, do jaké míry si byla firma vědoma nebezpečnosti svých pneumatik.
Smrtící pneumatiky ukončily letitou spolupráci gigantů autoprůmyslu |
V červenci 2014 se ve Francii srazila dvě nákladní auta poté, co jednomu z nich praskla levá přední pneumatika, a oba řidiči zemřeli. Manželka jednoho z nich podala žalobu, protože podle ní nehodu způsobily vadné pneumatiky. Soudce v Besançonu od té doby vyšetřuje tři smrtelné srážky způsobené prasklou pneumatikou firmy. V každém z těchto případů různí odborníci zjistili, že prasknutí pneumatiky nebylo způsobené vnější příčinou, ale výrobní vadou.
Firma Goodyear nikdy nepřiznala žádný bezpečnostní problém, a to ani po tlaku výrobců nákladních aut Scania a Man, kteří na podzim roku 2014 požádali zákazníky, aby tyto pneumatiky vyměnili. Novináři listu Le Monde na základě interních dokumentů firmy zjistili, že Goodyear se snažil vyhnout oficiálnímu stažení pneumatik z trhu, aby zabránil případné mediální odezvě a ochránil svoji pověst. Ujistil také výrobce nákladních aut a prodejce, že u jeho plášťů nejsou žádné bezpečnostní problémy a pneumatiky praskly pouze za specifických podmínek, jako extrémní horko nebo nedostatečné nahuštění.
Evropská komise podezírá výrobce pneumatik z cenového kartelu |
Podle listu si firma ovšem byla vědoma závažnosti problému s pneumatikami a rozhodla se nepodniknout potřebné kroky v rámci prevence. Místo aby nařídila oficiální stažení pneumatik z trhu, spustila pouze program výměny na dobrovolné bázi.