Ford Thunderbird - legenda je zpátky

  13:30aktualizováno  13:30
Americký symbol minulých generací se vrací po téměř 50 letech do fordovských prodejen. K Thunderbirdu patří legendární výkonný motor V8. Ford zvolil agregát o objemu 3,9 litru s nejvyšším výkonem 185 kW a 252 koňmi pod kapotou. Oficiální představení si odbyl na mezinárodním autosalónu v Detroitu letos v zimě, od ledna je také možné si tohoto krasavce objednat.

T-bird 2002 vychází z designu svého předchůdce, samozřejmě je ovlivněný požadavky a představami současných zákazníků. Dominantou přídě zůstala maska chladiče a sání vzduchu na kapotě (pouze estetický doplněk). Přímo na čelní masce je umístěn velký chormovaný znak Thunderbirdu.

Vůz je jak se sluší na americký výrobek vybaven automatickou převodovkou, navrženou tak, aby co nejvíc zdůraznila silný výkon automobilu, a to zejména při rozjezdu. T-bird má náhon zadních kol. Aby podobnost starého a nového birdu byla co nejvěrnější, byl zvuk motoru tím nejdůležitejším. Velkou pozornost proto návrháři věnovali například zvuku výfuku, který je zakončen dvěma koncovkami o průměru sedm centimetrů na každé straně.

Karoserii si zákazníci volí stejně jako v padesátých letech z pěti barev - modrá, žlutá, červená, bílá a černá. V klasickém provedení Convertible bude dodávána plátěná střecha v černé barvě, pevné střechy budou ve stejné barvě jako karoserie. Aby se tvůrci fordu vyhnuli případným problémům s instalací pevné střechy a aby při jízdě nevytvářela nežádoucí aerodynamický hluk, začlenili anténu rádia do předního skla.

Bezpečnost je asi jediným prvkem, ve kterém Thunderbird 2002 překonal svého předchůdce. Standartně je vybaven airbagem řidiče a spolujezdce a dvěma bočními airbagy (u otevřených automobilů málo časté). Bezpečnostní pásy jsou doplněny EMR systémem, který omezuje tlak, působící v případě nárazu na hrudník.

Ford Thunderbird

Ford Thunderbird

Ford Thunderbird

Ford Thunderbird

Ford Thunderbird

Autor:

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Nečekaný rozsudek. Německý soud rozhodl kvůli dieselgate ve prospěch VW

Ilustrační foto

Německý soud v dolnosaském městě Braunschweig rozhodl ve prospěch společnosti Volkswagen (VW) v případu, kdy zákazník...

Další z rubriky

Také Honda utíká z Británie. Výroba Civicu se přesune

Nákladní vůz odváží nově vyrobené Hondy Civic z fabriky v britském Swindonu.

Japonská automobilka Honda Motor na mimořádné tiskové konferenci oznámila, že v roce 2021 plánuje uzavřít svou továrnu...

Design aut odráží náladu ve společnosti. Jsou agresivnější a mohutnější

BMW X7

Designér Paolo Tumminelli tvrdí, že design dnešních automobilů je příliš emocionální a agresivní, A vysvětluje, proč...

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

Najdete na iDNES.cz