Dodnes jich vyrazilo na silnice na devět milionů. Šesté vydání mustangu však Ford vypustí oficiálně i do Evropy. Poprvé to není, kdysi nabízeli velké silné kupé třeba v Německu (pod označením T5), ale poprvé to bude plošně. A určitě poprvé v Česku. Prozatím se sem mustangy dostávaly neoficiálními kanály.
Mustang je jednou z nejočekávanějších novinek konce letoška. Jeden z nejdůležitějších modelů americké automobilové historie se představil v šesti městech čtyř kontinentů, evropskou premiéru viděla Barcelona.
Od začátku bude k mání kupé i kabriolet s látkovou elektromotorky stahovanou střechou. Osmiválec, který jediný milovníci amerik uznávají jako motor vhodný pro mustanga, má objem pět litrů a ukrývá 426 mustangů (313 kW). Na zadní kola poputuje až 529 Nm točivého momentu. Evropané však určitě neohrnou nos ani nad čtyřválcem 2,3 Ecoboost. Přeplňovaný motor má výkon 309 koní (227 kW) a 407 Nm.
Pro Ameriku bude základem vidlicový šestiválec 3,7 litru s 304 koňmi (224 kW) a 366 Nm.
Kromě manuální převodovky bude k mání také šestistupňový automat s možností řazení na volantu. Další velkou novinkou je zadní víceprvková náprava, na tu mustangáři rovněž nejsou zvyklí. Také přední závěsy McPherson prošly úpravami.
Na palubě a v útrobách je spousta elektroniky, Řidič si bude moci nastavovat tuhost posilovače řízení, rychlost odezvy motoru a řazení automatu nebo třeba benevolentnost stabilizačního systému, nechybí osmipalcový dotykový displej systému Ford Sync Touch, který lze ovládat i hlasem. K mání bude i adaptivní tempomat nebo hlídač mrtvého úhlu.
Mustang se bude nadále vyrábět v americkém Flat Rocku. Příští rok, 17. dubna, oslaví mustang padesáté výročí uvedení první generace.