Diskuze
Mrznoucí Amerika hřbitovem elektromobilů, odtahovky mají žně
Děkujeme za pochopení.
L21a69d49i38s27l82a73v 97S71t35e31h30l34í10k
Hlavni rozdil oproti Norsku je ten, ze v Norsku zadna zima neni. Tedy v te casti, kde zije 80% Noru. A pokud trebas v Oslu spadne teplota na 20 pod nulu je to jen na par dni. Prumerna teplota v zime je v Oslu vyssi nez treba v Ostrave.
M28a14r65t37i13n 58D47v89o96ř17á34k
Tak Norsko je také oteplováno Golfským proudem, takže teploty tam nejsou tak extrémní.......
J80a73r96o15s40l59a67v 67Z49a64t15l90o66u40k60a98l
Elektromobily jsou vhodné pro specifické dojíždění do města do práce z rodinného domku, z garáže.
Pro zbytek jízd jsou nevhodné až nepoužitelné.
Zakázat spalovací motory, mohl jen nevzdělaný hlupák.
T15o56m65á93š 54K62l71o19u22d26a
Zajímavé. Já ho teď v zimě ke svému překvapení používám i na delší jízdy do hor na lyžování a spalovák zahálí v garáži.
Kdyby člověk dal na plky lidí na fórech, kteří elektromobil nemají, ale ze všech sil kritizují, tak by si myslel, že to je neživotaschopná věc.
Také jsem se před nákupem na základě těchto nářků spousty věcí bál a nakonec zjišťuji, že drtivá většina jsou jen smyšlené blbosti.
To bohužel neznamená, že elektromobily stinné stránky nemají, ale paradoxně si ani nepamatuji, kdy bych četl nějaký takovýhle nenávistný komentář, který by jejich největší problémy zmiňoval. Na ty jsem přišel až při reálném používání.
E45m94i22l 87M41i32n27á74ř
Článek vyznívá, jakože všechny spalováky v pohodě při -25 nastartovaly a odjely. Nebo tam jezdí jen EV?
P28e44t33r 35G45a50l38a98s
No moderní spalovací motor fakt nemá problém při -25 nastartovat. Pokud má v pořádku autobaterii a u nafty má zimní směs.
K65a22r23e23l 97M95o52r58a42v43e41c
Ono se to krásně píše Norsko, polární kruh atd. Ale teploty na severu USA a Kanady, které jsou hluboko ve vnitrozemí, a nejsou teplotně stabilnější díky oceánskému proudění, mají mnohem nižší teploty (extrémní jsou i léta). Co je druhá věc, že většina populace Norska je soustředěna vlastně dost na jihu okolo Osla. Ten kousek pevniny za polární kruh nestojí co se týká obyvatelstva za zmínku. Ale stejně si mysím, že i v Norsku je to méně vhodný zůsob přepravy díky efektivitě. Hodně elektromobilů je tam díky pobídkám v minulosti (bez daně, se slevou, možnost jízdy ve vyhrazeném pruhu atd.). Není to o vhodnosti, ale to tom, že byly brutální slevy. Konkurenční náklady vs. spalovací motory by způsobily, že elektromobilů by tam nejezdila ani čtvrtina.
L23u79d27ě11k 87J91e23l23í72n54e61k
No, to bych chtěl vidět, jak by se s takovými teplotami popasoval vozový park v ČR.
P33a81v73e90l 21P26o75s79p20í24š65i55l
Lepe nez ten americky. A to i pres jeho stari.
K95a98r28e49l 51W63á54g96n90e13r
Minusové teploty ve Spojených státech ukládají k ledu sen o spolehlivosti elektromobility.
Naproti tomu Hyundai Nexo s palivovými články bez problémů jezdí za polárním kruhem, jeho systém pohonu mu zajišťuje provozuschopnost i při nízkých teplotách klesajících až k -35 °C.
P94e10t42r 45L42a32b36a64j
No, ty mínusové teploty spíš ukázaly, že Američané (aspoň někteří) s tím neumí žít. V Norsku podobné problémy prý zas tak moc nemívají. A to tam podobné teploty jsou asi o dost častěji.
K těm palivovým článkům (kterým já osobně v individuální mobilitě moc šancí nedávám): není to náhodou tak, že ten palivový článek, coby měkký zdroj, bývá standardně doplněn nějakou LiIon baterkou na krytí špiček? A že tedy bude mít podobné problémy jako BEV, nebo jako HEV, nebo i jako běžná auta, u kterých 12V baterka taky nemá moc ráda velkou zimu? Nebo už tam dávají supercapy nebo něco podobného?
R53u14d88o40l49f 16K83o36l82b
Nutno dodat, že pod -20°C nemáte problém pouze s benzínovým autem a to ještě dobře udržovaným, čistým palivovým filtrem a nabitou baterkou atd. Samozřejmě pokud to nakopnu, tak už problém není.
F61r33a26n57t34i30š51e91k 92V94r73á30n89a
Článek se snaží působit senzačně, že zima je smrt elektromobility, a pouze na konci se krčí poznámka, že v ledovém Norsku, kde se elektromobilita rozvíjí nejrychleji v Evropě, žádné výrazné problémy nejsou.
Očividně tak nejde o nic nepřekonatelného, prostě Američani s tím neměli zkušenost, tak podcenili infrastrukturu i péči o baterky.
J16i35ř89í 69J95e21l82í40n47e86k
A tu péči o baterky byste si představoval jak? Výměnu za zimní provedeni s kožichem? Záporné teploty těmto bateriím nesvědčí, prostě elektrochemické reakce v mrazech ztrácejí na intenzitě..V Norsku na opravdovém severu je zastoupení EV daleko menší než si myslíme a oni právě jsou zvyklí temperovat vozidla přes noc.
Naproti tomu Američané nejsou zvyklí, aby jim prodejce lhal, takže když byli ubezpečeni, že i v mrazech problémy nebudou, tak to brali za hotovou věc..
P11e91t69r 64H59a21n64á25k
Jezdím s VW Golf eTSI plug-in. V zimě dojezd o 30-35% menší. V prosinci jsem zkusil v Norsku Audi Q4 55 Quattro. Při mínus 20 přestalo nabíjet. Skončil jsem 40km od letiště, kde jsem auto nechal dobíjet tempem 1,5kWh/hodinu (vs spotřeba 20-25kWh/100km) a dojel taxíkem...
T80o92m73á74š 54K70l79o89u53d49a
To zní jako kdyby jste pospíchal, neodhadl spotřebu a tedy jste počítal, že na to letiště dojedete bez dobíjení s téměř prázdnou baterkou. A pak když jste zjistil, že nedojedete, tak už jste nestihl včas autu říct, že má začít temperovat baterku pro nabíjení a k nabíječce dorazil s vymrzlou baterkou s pár posledními procenty. To se pak opravdu nabít rychle nedá.
Pokud ale člověk dopředu naplánujte cestu se zastávkou pro nabíjení v palubní navigaci, nebo alespoň ručně pustí ohřev baterky, tak to ani v tom mrazu nebude problém dobít rozumně rychle (ač určitě pomaleji, než v létě).
Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil
Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...
Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys
Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Francouzský kodiaq se otočí na pětníku. Nabídne však milionové svezení?
Vpředu tříválcová dvanáctistovka, vzadu větší „batoh“. Slavné jméno Renault Espace se vrací v nové...
Nová auta mají povinně černé skřínky, data jsou chráněna před zneužitím
Od léta budou mít všechna nová auta černé skřínky. EU vyžaduje záznam důležitých informací vozidla...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Před sto lety potkal Rolls Royce, aby postavili nejlepší auta světa
Na den přesně před 120 lety se v Manchesteru poprvé setkali Henry Royce a baronet Charles Stewart...
Daytona je zpátky! Hi-tech fosílie Ferrari má 12 válců bez turba i elektřiny
Novinka z Maranella nepokrytě křičí do světa: „Mám dvanáct válců!“ A navíc nemá žádné přeplňování...
Škoda Spartak vyjela na Prvního máje. Štramák vyžaduje zkušeného řidiče
Jeden dodatečně montovaný stěrač se snaží, seč může, dva původní to vzdaly po patnácti minutách....
Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil
Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...
Chrám luxusu v novém. Prošmejdili jsme nový Rolls-Royce Cullinan
Exkluzivně Rolls-Royce vzdal krátce po premiéře svého dnes zdaleka nejprodávnějšího modelu snahu naučit...