Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Mrznoucí Amerika hřbitovem elektromobilů, odtahovky mají žně

Zima se letos ve Spojených státech amerických opravdu vydařila. Dvouciferné minusové teploty tu ovšem ukládají k ledu sen o spolehlivosti elektromobility. Mrazy tu vyřadily z provozu auta na baterky a rychlonabíječky, narušily i představy o pohotovém nabíjení baterií. Odtahové služby mají žně.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LS

Hlavni rozdil oproti Norsku je ten, ze v Norsku zadna zima neni. Tedy v te casti, kde zije 80% Noru. A pokud trebas v Oslu spadne teplota na 20 pod nulu je to jen na par dni. Prumerna teplota v zime je v Oslu vyssi nez treba v Ostrave.

0 0
možnosti
DT

A jak je to tuhle zimu?

0 0
možnosti
MD

Tak Norsko je také oteplováno Golfským proudem, takže teploty tam nejsou tak extrémní.......

3 0
možnosti
JZ

Elektromobily jsou vhodné pro specifické dojíždění do města do práce z rodinného domku, z garáže.

Pro zbytek jízd jsou nevhodné až nepoužitelné.

Zakázat spalovací motory, mohl jen nevzdělaný hlupák.

7 1
možnosti
TK

Zajímavé. Já ho teď v zimě ke svému překvapení používám i na delší jízdy do hor na lyžování a spalovák zahálí v garáži.

Kdyby člověk dal na plky lidí na fórech, kteří elektromobil nemají, ale ze všech sil kritizují, tak by si myslel, že to je neživotaschopná věc.

Také jsem se před nákupem na základě těchto nářků spousty věcí bál a nakonec zjišťuji, že drtivá většina jsou jen smyšlené blbosti.

To bohužel neznamená, že elektromobily stinné stránky nemají, ale paradoxně si ani nepamatuji, kdy bych četl nějaký takovýhle nenávistný komentář, který by jejich největší problémy zmiňoval. Na ty jsem přišel až při reálném používání.

1 5
možnosti
Foto

E45m94i22l 87M41i32n27á74ř

29. 1. 2024 23:32

Článek vyznívá, jakože všechny spalováky v pohodě při -25 nastartovaly a odjely. Nebo tam jezdí jen EV?

3 1
možnosti
PG

P28e44t33r 35G45a50l38a98s

2. 2. 2024 20:16

No moderní spalovací motor fakt nemá problém při -25 nastartovat. Pokud má v pořádku autobaterii a u nafty má zimní směs.

1 0
možnosti
KM

Ono se to krásně píše Norsko, polární kruh atd. Ale teploty na severu USA a Kanady, které jsou hluboko ve vnitrozemí, a nejsou teplotně stabilnější díky oceánskému proudění, mají mnohem nižší teploty (extrémní jsou i léta). Co je druhá věc, že většina populace Norska je soustředěna vlastně dost na jihu okolo Osla. Ten kousek pevniny za polární kruh nestojí co se týká obyvatelstva za zmínku. Ale stejně si mysím, že i v Norsku je to méně vhodný zůsob přepravy díky efektivitě. Hodně elektromobilů je tam díky pobídkám v minulosti (bez daně, se slevou, možnost jízdy ve vyhrazeném pruhu atd.). Není to o vhodnosti, ale to tom, že byly brutální slevy. Konkurenční náklady vs. spalovací motory by způsobily, že elektromobilů by tam nejezdila ani čtvrtina.

3 0
možnosti
LJ

No, to bych chtěl vidět, jak by se s takovými teplotami popasoval vozový park v ČR.

2 0
možnosti
PP

Lepe nez ten americky. A to i pres jeho stari.

0 0
možnosti
Foto

Minusové teploty ve Spojených státech ukládají k ledu sen o spolehlivosti elektromobility.

Naproti tomu Hyundai Nexo s palivovými články bez problémů jezdí za polárním kruhem, jeho systém pohonu mu zajišťuje provozuschopnost i při nízkých teplotách klesajících až k -35 °C.

2 0
možnosti
PL

P94e10t42r 45L42a32b36a64j

26. 1. 2024 19:22

No, ty mínusové teploty spíš ukázaly, že Američané (aspoň někteří) s tím neumí žít. V Norsku podobné problémy prý zas tak moc nemívají. A to tam podobné teploty jsou asi o dost častěji.

K těm palivovým článkům (kterým já osobně v individuální mobilitě moc šancí nedávám): není to náhodou tak, že ten palivový článek, coby měkký zdroj, bývá standardně doplněn nějakou LiIon baterkou na krytí špiček? A že tedy bude mít podobné problémy jako BEV, nebo jako HEV, nebo i jako běžná auta, u kterých 12V baterka taky nemá moc ráda velkou zimu? Nebo už tam dávají supercapy nebo něco podobného?

1 2
možnosti
RK

R53u14d88o40l49f 16K83o36l82b

26. 1. 2024 11:39

Nutno dodat, že pod -20°C nemáte problém pouze s benzínovým autem a to ještě dobře udržovaným, čistým palivovým filtrem a nabitou baterkou atd. Samozřejmě pokud to nakopnu, tak už problém není.

4 0
možnosti
FV

Článek se snaží působit senzačně, že zima je smrt elektromobility, a pouze na konci se krčí poznámka, že v ledovém Norsku, kde se elektromobilita rozvíjí nejrychleji v Evropě, žádné výrazné problémy nejsou.

Očividně tak nejde o nic nepřekonatelného, prostě Američani s tím neměli zkušenost, tak podcenili infrastrukturu i péči o baterky.

3 4
možnosti
JJ

A tu péči o baterky byste si představoval jak? Výměnu za zimní provedeni s kožichem? Záporné teploty těmto bateriím nesvědčí, prostě elektrochemické reakce v mrazech ztrácejí na intenzitě..V Norsku na opravdovém severu je zastoupení EV daleko menší než si myslíme a oni právě jsou zvyklí temperovat vozidla přes noc.

Naproti tomu Američané nejsou zvyklí, aby jim prodejce lhal, takže když byli ubezpečeni, že i v mrazech problémy nebudou, tak to brali za hotovou věc..

10 0
možnosti
PH

P11e91t69r 64H59a21n64á25k

25. 1. 2024 23:30

Jezdím s VW Golf eTSI plug-in. V zimě dojezd o 30-35% menší. V prosinci jsem zkusil v Norsku Audi Q4 55 Quattro. Při mínus 20 přestalo nabíjet. Skončil jsem 40km od letiště, kde jsem auto nechal dobíjet tempem 1,5kWh/hodinu (vs spotřeba 20-25kWh/100km) a dojel taxíkem...

6 0
možnosti
TK

To zní jako kdyby jste pospíchal, neodhadl spotřebu a tedy jste počítal, že na to letiště dojedete bez dobíjení s téměř prázdnou baterkou. A pak když jste zjistil, že nedojedete, tak už jste nestihl včas autu říct, že má začít temperovat baterku pro nabíjení a k nabíječce dorazil s vymrzlou baterkou s pár posledními procenty. To se pak opravdu nabít rychle nedá.

Pokud ale člověk dopředu naplánujte cestu se zastávkou pro nabíjení v palubní navigaci, nebo alespoň ručně pustí ohřev baterky, tak to ani v tom mrazu nebude problém dobít rozumně rychle (ač určitě pomaleji, než v létě).

2 6
možnosti
  • Nejčtenější

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

7. května 2024  16:43

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...

Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys

6. května 2024

Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Francouzský kodiaq se otočí na pětníku. Nabídne však milionové svezení?

3. května 2024

Vpředu tříválcová dvanáctistovka, vzadu větší „batoh“. Slavné jméno Renault Espace se vrací v nové...

Nová auta mají povinně černé skřínky, data jsou chráněna před zneužitím

3. května 2024

Od léta budou mít všechna nová auta černé skřínky. EU vyžaduje záznam důležitých informací vozidla...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Před sto lety potkal Rolls Royce, aby postavili nejlepší auta světa

4. května 2024

Na den přesně před 120 lety se v Manchesteru poprvé setkali Henry Royce a baronet Charles Stewart...

Daytona je zpátky! Hi-tech fosílie Ferrari má 12 válců bez turba i elektřiny

9. května 2024

Novinka z Maranella nepokrytě křičí do světa: „Mám dvanáct válců!“ A navíc nemá žádné přeplňování...

Škoda Spartak vyjela na Prvního máje. Štramák vyžaduje zkušeného řidiče

8. května 2024

Jeden dodatečně montovaný stěrač se snaží, seč může, dva původní to vzdaly po patnácti minutách....

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

7. května 2024  16:43

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...

Chrám luxusu v novém. Prošmejdili jsme nový Rolls-Royce Cullinan

7. května 2024

Exkluzivně Rolls-Royce vzdal krátce po premiéře svého dnes zdaleka nejprodávnějšího modelu snahu naučit...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!