Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Vytápění domů znečišťuje vzduch více než auta, spočítali Italové

V Itálii spočítali, že domácí topení tvoří více než polovinu emisí oxidů uhlíku a třicet procent mikročástic. Vytápění tak vytvoří více znečišťujících látek než automobily.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AS

Tak ono to jistě není jen v Itálii! Jak začne "topné období", není možné si vyvětrat

- auta neauta! Ten smrad je po "uzeném", ale mnohem odpornější!

1 0
možnosti
IJ

I62v84o 68J51a78n68á53č50e11k

13. 10. 2016 11:42

Tak spočítali něco, co všichni normální lidé dávno tušili. Problém je v tom, že nám teď EU zakáže nejenom auta, ale i topení. :-/

1 0
možnosti
JS

opravdu je právě v tom "zákazu topení" ten problém?

Fóbie ze "zákazů EU" jako je například zákaz názvu "pomazánkové máslo" je u některých jedinců opravdu neskutečná....a to je opravdu problém.

0 2
možnosti
LS

prof. Bencko uz pred 15 rokmi: "nejvetsi zdroj znecisteni ovzdusi v ČR jsou domaci topeniste".

1 0
možnosti
JV

J42a13n 18V22e33s89e44l47ý

13. 10. 2016 9:00

Tady zase někdo objevil Ameriku. Všichni, kdo tématu věnovali více než 10 minut, vědí, že u částic PM10 a PM2,5 není doprava tím největším zdrojem znečištění. Ale jsou tady nějaké háčky. Strašně záleží na lokalitě. Jiná je situace ve městech s CZT a intenzivní dopravou a jiná je situace v Dolních Kočkopsech, kde za den projede pár aut, ale všichni tam do prastarých amerik fedrují uhlí. Taky dost záleží na chemickém složení oněch prachových částic. Jiné chemické složení má úlet popela ze dřeva (hlavně inertní sloučeniny), jiné z uhlí (tam je arsen a jiné těžké kovy), záleží jestli je spalování kvalitní nebo ne (saze a rakovinotvorné polyaromáty). U aut strašně záleží na tom kolik z toho prachu jsou saze (sorbent jedovatých látek odjinud), otěry z brzd (kovové částice) a pneumatik (složité uhlovodíky) a kolik je zvířený prach.

Důležité je rovněž připomenout, že hlavními environmentálními problémy aut jsou hluk a emise NOx a těkavých uhlovodíků. NOx a těkavé uhlovodíky jsou nutnými chemikáliemi pro rozvoj (letního) fotochemického smogu, kdy přízemní ozón (strašně agresivní chemikálie) je zdrojem mnoha zdravotních problémů.

0 0
možnosti
AP

No stačilo by odstavit 10 % topenišť kde přičinliví obyvatelé topí PETkami a plastovými odpady z popelnic s trochou vyjetého oleje pro podporu plamene

0 0
možnosti
JL

J19a67n 46L95u67d78y

12. 10. 2016 22:00

Už abych se bál si i uprdnout.

0 0
možnosti
TZ

T35o63m64á43š 30Z48e88m71a56n

12. 10. 2016 21:50

To vím už dávno - bydlím u dvou i na pražské poměry frekventovaných silnic a přesto tu je nedýchatelno jen když jistý spoluobčan začne v zimě zatápět..

1 0
možnosti
MK

Pevné částice z dieselu moc nesmrdí.

0 0
možnosti
JL

Filtr pevných částic na každý komín!!!

0 0
možnosti
RR

R22a29d46e45k 82R91a66i16d55a

13. 10. 2016 5:33

a zmenšit kotel a přidat turbo!

1 0
možnosti
PM

P57e18t72r 59M57a48š62e72k

12. 10. 2016 21:26

Takže mj by se mohli vyprdnout na filtry pevných částic. Lidé by ušetřili nějakou tu korunu jak za tenhle bazmek i na spotřebě. Stejně se tyhle a jiné krav... vymýšlí jen proto aby si lidi nemysleli že se v Bruselu nic nedělá.

1 0
možnosti
MK

No ske auto bez filtru a jinych nesmyslu muze mit klidne stonasobne emise oproti soucasnemu stavu. To ze lokalni topeniste prekonaly auta je prave jen diky prisnym emisnim normam pro auta

0 0
možnosti
JS

Podle délky topné sezóny u nás oproti Itálii, se můžeme na všechna ta eura 5 a 6 vykašlat, když topeniště to převálcují s přehledem;-)

3 0
možnosti
TZ

T10o79m13á23š 84Z58e98m46a80n

12. 10. 2016 21:54

Takové Tirolsko na tom bude hůře než Šumava..

0 0
možnosti
JS

Jo kdyby byla Itálie u polárního kruhu, tak by se jim to nestalo;-)

Postavili tam vůbec něco, za těch 40 let?:-P

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Tip pro autaře, na Prvního máje je veteránský závod s devadesátiletou tradicí

30. dubna 2024

Okruh Českobrodský, slavný závod s devadesátiletou tradicí odstartuje svůj jubilejní ročník už...

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

Analýza: EU by k zastavení ataku elektromobilů z Číny potřebovala 50% cla

30. dubna 2024

K zastavení přílivu levných elektromobilů z Číny by Evropská unie musela na dovoz těchto vozů...

Hračka do terénu CFMOTO v akci. Novinku roku jsme zkusili jako první z Česka

30. dubna 2024

Exkluzivně Největší novinka letošního roku je tady. Enduro CFMOTO 450MT jsme vyzkoušeli mezi prvními na světě....

Získejte ZDARMA dětskou opalovací kosmetiku Lirene
Získejte ZDARMA dětskou opalovací kosmetiku Lirene

S příjemnými hřejivými pocity ze slunečních paprsků k nám ale míří i nebezpečné UV záření. To na nás působí celoročně, a proto je důležité sebe i...