Diskuze
Boj za nižší emise CO2 je zatím fiasko. Elektrifikace nezabírá
Děkujeme za pochopení.
J69i57r10i 90S95l73a43v62i17k
"Lepší by byla samozřejmě Tesla ...."
To by me zajimalo, kam na tyhle blbosti chodi. Asi klasicka chyba, ze v technickych parametrech je 0g CO2/km, ale realita je takova, ze Tesla jako snad jedine BEV ma vyssi emise 130g CO2/km (vypocitano z realne prumerne spotreby) nez auto na fosilni paliva. Smutny na tom je, ze tyhle cisla mam ze zpravy EK, a stejne EU zavede nizsi emisni limity pro auta na fosilni paliva a na neekologicky provoz BEV se kasle, jeste k tomu se to propaguje :(
J60a10r49o73m63i20r 23H41o61b35l48i10k
Elektrifikace přinesla dražší auta s pochybným reálným ekologickým efektem (myslím celkovým, nikoli lokálním). Dražší auta znamenají, že méně jedinců na ně bude mít (horních 10000, co si budou kupovat nejprve SUV a pak druhé elektro pro předvádění se neuvažuji). A tím pádem více lidí bude kupovat spalovací ojetiny nebo zuby nehty držet v provozu starší auto. A efekt procentních teoretických zlepšení ovzduší se tím posouvá o roky (někdy i dlouhé roky). Vedlejším efektem bude rychlé snížení prodejů aut, méně peněz v populaci (zejména ve státech jako my), celkové zpomalení ekonomiky a větší finanční náročnost státního sociálního systému.
Takže díky, slavná EU
J40a86r92o74m79i27r 71H21o22b19l94i61k
Zastavení výroby ve VW, PSA, Škodovce a dalších automobilkách s odůvodněním na koronavir se jim hodilo, protože prodeje zejména elektroverků se nevyvíjely a nevyvíjení podle přání, vyrábět na sklad dlouho nejde a hodit část viny za omezení výroby na nemoci je pro výrobce jisté řešení. Uvidí se na jak dlouho.
J52o84s98e21f 53M55i32l97e26r
Problém je v nabubřelosti lidí, kteří i když SUV nepotřebují, tak si ho pořídí jen z prestižních důvodů, aby se mohli předvádět "že na to mají". A odnáší to ekologie, drancování planety a zdraví nás všech.
M93a50r14e86k 31H78r20u12b87y
Jedina skoda je, ze porad jde o hodnoty vypocitane, ne zmerene. Takže pambu vi, co doopravdy lita ve vzduchu...
J16i12ř49í 82S96c80h65w23a97c93h
Jaképak fiasko? Přitom tom nárůstu prodejů SUV se spotřebou (tedy i emisemi) vyšší o 15-20% oproti normálnímu autu stejné kategorie, je nárůst průměru emisí CO2 o pouhých 1,3 g/km spíše úspěchem.
P64e36t32r 51M52i19c55h38a14l
Jo, s tím souhlas. I když v reálném provozu ty emise budou asi o něco vyšší. Když vidím SUV sloužící jako mamataxi, tak tam ta spotřeba bude asi oproti normálním autům vyšší ne o 15 - 20%, ale o 25 - 30.
M37i38r75o36s74l48a64v 32S74u59c54h80y
Přečetl jsem si pár moudrostí v příspěvcích a rád bych doplnil:
Více než polovina české ekonomiky je přímo závislá na automobilovém průmyslu. Když se nebudou auta prodávat, nebudeme mít co vyrábět (chytré řeči že budeme vyrábět něco jiného si nechte, on ten přechod na jinou výrobu není zase tak jednoduchý), nebudeme mít tudíž ani peníze na nákup. Elektromobily jsou v principu strašně jednoduchá, ale díky baterkám hrozně drahá zařízení. Jejich výrobou se uživí méně lidí, přitom stojí více. Proč to? Je to dáno materiálovou a energetickou náročností.
Lidé chtějí jezdit, ale v autech, jaká jim vyhovují. A protože jim vyhovují diesely, které bumbají málo paliva, tak se do nich mnozí zamilovali. Teď jim "ekologové" zakazují vjezd do některých měst, a tak se řidiči opět přeorientovávají na benzín. A protože spaluje s menší účinností, bumbá více paliva a vypouští více CO2.
A53d96a78m 50J68a58k41e88š
V EU se tomu říká "Zelený úděl". Nebude ho ale platit EU, nebude ho platit "elita". Pokud mám dost peněz, abych si koupil nové velké auto, pak při jeho nákupu neřeším problém s emisemi, neřeším náklady na palivo (BTW to fosilní je ve skutečnosti pořád levnější než elektřina - tedy pokud odečteme dotace, s nimi totiž elektromobily vypadají jako ráj na zemi a ekonomický zázrak) ani cenu uměle zvýšenou třeba daní o pár desítek či stovek tisíc vyšší.
Proto je potřeba běžné masy, ty běžné uživatele aut, donutit kupovat elektromobily v třídě miniaut s užitnou hodnotou "holobyt". Takto to nastavila legislativa EU se svým "Zeleným údělem", takto to následně musí aplikovat i automobilky pod pohrůžkou drakonických trestů.
Teď by mohl padnout argument, že Musk v Americe vyrábí Teslu, což je přece luxusní auto pro ty majetnější? Ano, Tesla je auto, stejně jako jiná drahá auta naprosto nepraktická a s nízkou užitnou hodnotou. Stejně jako jakékoli jiné drahé auto. S tím rozdílem, že jeho majiteli je dopřána možnost šířit kolem sebe gloriolu vlastní ekologičnosti. Což je jen pokrytecká lež.
V49í12t 28O60ž91a85n67a
mínus hlavně za tu naprostou nepraktičnost vozů Tesla
D27o62m43i21n32i81k 96D60o77p36i23t17a
Cílem ekologických daní není vybrat peníze na řešení problému, ale snížit poptávku.
S elektromobily je to totéž.
M26i43r48o47s49l97a20v 38S52u11c83h60y
Smyslem daní bylo vždy jen a pouze zalepit díru v rozpočtu.
Italové zadrželi zásilku fiátků z Maroka. Budou strhávat nálepky s vlajkou
Italská policie zabavila víc než 130 vozů značky Fiat dovezených z Maroka na základě podezření, že...
Všechna Kabaňova auta. Poznejte výtvory génia, kterého ulovili Číňané
Čtyřlístek, české sklo, kubismus, poštovní obálka, iPhone. Tím vším se při tvorbě svých aut...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Umělá inteligence obchoduje s auty líp než člověk. Umí i mluvit se zákazníky
AURES Holdings překonává třicetileté prodejní rekordy díky nasazení umělé inteligence do svého...
Nejprodávanější Škoda nemá tříválec a dostala funkci, kterou si snad ještě rozmyslí
Octavia je nejúspěšnější škodovkou všech dob, ve čtyřech novodobých generacích jich od roku 1996...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Distingovaní gentlemani táhli Prahou, jízdu vedl prezident Pavel
Už po jedenácté projela Prahou Distinguished Gentleman’s Ride, tedy jízda distingovaných...
BMW prohrálo soud s budějovickým prodejcem ojetin o právo na použití loga
Exkluzivně Může nezávislý prodejce ojetých aut používat na provozovně logo automobilky, i když s ní nemá...
CNG stále dává smysl, ale automobilky s ním už nepočítají, potvrzuje Škoda
Koncern Volkswagen, stejně jako třeba značky Opel nebo Fiat, už před časem oficiálně ukončily éru...
VW ukončil námluvy s Renaultem. Patálie s levným elektromobilem pokračují
Volkswagen ukončil jednání s francouzským konkurentem Renault o společném vývoji levného...
Distingovaní gentlemani táhli Prahou, jízdu vedl prezident Pavel
Už po jedenácté projela Prahou Distinguished Gentleman’s Ride, tedy jízda distingovaných...
Prodej vodní plochy- rybnik, 13432 m2, Luhov u Toužim
Toužim - Luhov, okres Karlovy Vary
2 681 500 Kč