Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Boj za nižší emise CO2 je zatím fiasko. Elektrifikace nezabírá

Je to zdánlivý paradox. Automobilky se předhánějí v uvádění elektrifikovaných vozů a mají nad sebou bič v podobě pokut za překročení flotilových emisí ve výši 95 g CO2/km. I přesto loni průměrné emise v eurozóně vzrostly. S hodnotou 121,8 g jsou nejvyšší od roku 2014.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JS

J69i57r10i 90S95l73a43v62i17k

23. 3. 2020 15:15

"Lepší by byla samozřejmě Tesla ...."

To by me zajimalo, kam na tyhle blbosti chodi. Asi klasicka chyba, ze v technickych parametrech je 0g CO2/km, ale realita je takova, ze Tesla jako snad jedine BEV ma vyssi emise 130g CO2/km (vypocitano z realne prumerne spotreby) nez auto na fosilni paliva. Smutny na tom je, ze tyhle cisla mam ze zpravy EK, a stejne EU zavede nizsi emisni limity pro auta na fosilni paliva a na neekologicky provoz BEV se kasle, jeste k tomu se to propaguje :(

0 0
možnosti
JH

Elektrifikace přinesla dražší auta s pochybným reálným ekologickým efektem (myslím celkovým, nikoli lokálním). Dražší auta znamenají, že méně jedinců na ně bude mít (horních 10000, co si budou kupovat nejprve SUV a pak druhé elektro pro předvádění se neuvažuji). A tím pádem více lidí bude kupovat spalovací ojetiny nebo zuby nehty držet v provozu starší auto. A efekt procentních teoretických zlepšení ovzduší se tím posouvá o roky (někdy i dlouhé roky). Vedlejším efektem bude rychlé snížení prodejů aut, méně peněz v populaci (zejména ve státech jako my), celkové zpomalení ekonomiky a větší finanční náročnost státního sociálního systému.

Takže díky, slavná EU

1 0
možnosti
JH

Zastavení výroby ve VW, PSA, Škodovce a dalších automobilkách s odůvodněním na koronavir se jim hodilo, protože prodeje zejména elektroverků se nevyvíjely a nevyvíjení podle přání, vyrábět na sklad dlouho nejde a hodit část viny za omezení výroby na nemoci je pro výrobce jisté řešení. Uvidí se na jak dlouho.

0 0
možnosti
JM

Problém je v nabubřelosti lidí, kteří i když SUV nepotřebují, tak si ho pořídí jen z prestižních důvodů, aby se mohli předvádět "že na to mají". A odnáší to ekologie, drancování planety a zdraví nás všech. :-(

0 0
možnosti
JS

J43i15r36i 61S81l33a91v55i85k

23. 3. 2020 15:21

Presne, jen staci SUV nahradit BEV.

0 0
možnosti
Foto

Toto teď někoho zajímá?

0 0
možnosti
MH

M93a50r14e86k 31H78r20u12b87y

18. 3. 2020 22:46

Jedina skoda je, ze porad jde o hodnoty vypocitane, ne zmerene. Takže pambu vi, co doopravdy lita ve vzduchu...

0 0
možnosti
JS

Jaképak fiasko? Přitom tom nárůstu prodejů SUV se spotřebou (tedy i emisemi) vyšší o 15-20% oproti normálnímu autu stejné kategorie, je nárůst průměru emisí CO2 o pouhých 1,3 g/km spíše úspěchem.

6 0
možnosti
PM

P64e36t32r 51M52i19c55h38a14l

17. 3. 2020 21:24

Jo, s tím souhlas. I když v reálném provozu ty emise budou asi o něco vyšší. Když vidím SUV sloužící jako mamataxi, tak tam ta spotřeba bude asi oproti normálním autům vyšší ne o 15 - 20%, ale o 25 - 30. :-)

2 0
možnosti
MS

Přečetl jsem si pár moudrostí v příspěvcích a rád bych doplnil:

Více než polovina české ekonomiky je přímo závislá na automobilovém průmyslu. Když se nebudou auta prodávat, nebudeme mít co vyrábět (chytré řeči že budeme vyrábět něco jiného si nechte, on ten přechod na jinou výrobu není zase tak jednoduchý), nebudeme mít tudíž ani peníze na nákup. Elektromobily jsou v principu strašně jednoduchá, ale díky baterkám hrozně drahá zařízení. Jejich výrobou se uživí méně lidí, přitom stojí více. Proč to? Je to dáno materiálovou a energetickou náročností.

Lidé chtějí jezdit, ale v autech, jaká jim vyhovují. A protože jim vyhovují diesely, které bumbají málo paliva, tak se do nich mnozí zamilovali. Teď jim "ekologové" zakazují vjezd do některých měst, a tak se řidiči opět přeorientovávají na benzín. A protože spaluje s menší účinností, bumbá více paliva a vypouští více CO2.

4 1
možnosti
AJ

A53d96a78m 50J68a58k41e88š

17. 3. 2020 15:21

V EU se tomu říká "Zelený úděl". Nebude ho ale platit EU, nebude ho platit "elita". Pokud mám dost peněz, abych si koupil nové velké auto, pak při jeho nákupu neřeším problém s emisemi, neřeším náklady na palivo (BTW to fosilní je ve skutečnosti pořád levnější než elektřina - tedy pokud odečteme dotace, s nimi totiž elektromobily vypadají jako ráj na zemi a ekonomický zázrak) ani cenu uměle zvýšenou třeba daní o pár desítek či stovek tisíc vyšší.

Proto je potřeba běžné masy, ty běžné uživatele aut, donutit kupovat elektromobily v třídě miniaut s užitnou hodnotou "holobyt". Takto to nastavila legislativa EU se svým "Zeleným údělem", takto to následně musí aplikovat i automobilky pod pohrůžkou drakonických trestů.

Teď by mohl padnout argument, že Musk v Americe vyrábí Teslu, což je přece luxusní auto pro ty majetnější? Ano, Tesla je auto, stejně jako jiná drahá auta naprosto nepraktická a s nízkou užitnou hodnotou. Stejně jako jakékoli jiné drahé auto. S tím rozdílem, že jeho majiteli je dopřána možnost šířit kolem sebe gloriolu vlastní ekologičnosti. Což je jen pokrytecká lež.

6 6
možnosti
VO

V49í12t 28O60ž91a85n67a

17. 3. 2020 15:50

mínus hlavně za tu naprostou nepraktičnost vozů Tesla

2 3
možnosti
DD

Cílem ekologických daní není vybrat peníze na řešení problému, ale snížit poptávku.

S elektromobily je to totéž.

0 0
možnosti
MS

Smyslem daní bylo vždy jen a pouze zalepit díru v rozpočtu.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Italové zadrželi zásilku fiátků z Maroka. Budou strhávat nálepky s vlajkou

20. května 2024

Italská policie zabavila víc než 130 vozů značky Fiat dovezených z Maroka na základě podezření, že...

Všechna Kabaňova auta. Poznejte výtvory génia, kterého ulovili Číňané

16. května 2024,  aktualizováno  9:46

Čtyřlístek, české sklo, kubismus, poštovní obálka, iPhone. Tím vším se při tvorbě svých aut...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Umělá inteligence obchoduje s auty líp než člověk. Umí i mluvit se zákazníky

20. května 2024

AURES Holdings překonává třicetileté prodejní rekordy díky nasazení umělé inteligence do svého...

Nejprodávanější Škoda nemá tříválec a dostala funkci, kterou si snad ještě rozmyslí

16. května 2024

Octavia je nejúspěšnější škodovkou všech dob, ve čtyřech novodobých generacích jich od roku 1996...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Distingovaní gentlemani táhli Prahou, jízdu vedl prezident Pavel

20. května 2024

Už po jedenácté projela Prahou Distinguished Gentleman’s Ride, tedy jízda distingovaných...

BMW prohrálo soud s budějovickým prodejcem ojetin o právo na použití loga

21. května 2024

Exkluzivně Může nezávislý prodejce ojetých aut používat na provozovně logo automobilky, i když s ní nemá...

CNG stále dává smysl, ale automobilky s ním už nepočítají, potvrzuje Škoda

21. května 2024

Koncern Volkswagen, stejně jako třeba značky Opel nebo Fiat, už před časem oficiálně ukončily éru...

VW ukončil námluvy s Renaultem. Patálie s levným elektromobilem pokračují

21. května 2024

Volkswagen ukončil jednání s francouzským konkurentem Renault o společném vývoji levného...

Distingovaní gentlemani táhli Prahou, jízdu vedl prezident Pavel

20. května 2024

Už po jedenácté projela Prahou Distinguished Gentleman’s Ride, tedy jízda distingovaných...