Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Elektromobily jsou pro zámožné. 80 % se prodá v bohatých zemích Evropy

Paretovo pravidlo platí ve všech oblastech života. A i na evropském trhu s elektromobily pokřiveném dotacemi nakonec poměr 80:20 vykrystalizoval velmi brzy. Auta do zásuvky se prodávají hlavně v bohatých zemích. Česko v tomto ohledu patří se stopovým objemem prodejů elektroaut k nejchudším evropským zemím.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Já bych ty laciný spalováky zakázal, jinak ten prodej e-automobilů nezvýšíme! Komu tím Dacia se svým Sanderem svou dumpingovou cenou pomůže? Druhé straně snad? ;-D ;-)

0 0
možnosti

P57e77t74r 45B70á12č59a

15. 5. 2019 22:35

Spis hloupych nez bohatych.

3 1
možnosti

Jak lze i prázdnou peněženku vydávat za přednost :-)

0 1
možnosti

Paretovo pravidlo? To jako vážně? Já tam tedy nic takového nevidím. Paretův princip srovnává vstupy s výstupy (např. příčiny s důsledky), tady ale žádné 20 procentní vstupy nevidím. To by se třeba muselo jednat o 20 procent všech zemí, do kterých se elektromobily dodávají. Nic takového ale v článku není.

1 1
možnosti

Ja se divim, ze si dovozci z tech chudych zemi nedokazi objednat nejakou osizenejsi variantu jako je treba ten luncheon meat co ta pizza pro CR.

0 0
možnosti

No češí mají asi největší rozum.

Proč kupovat něco za 800, když mi stejně dobře poslouží benzínové auto za 400. Pardon. Poslouží samožejmě lépe.....

9 3
možnosti

Aby sousedi čuměli ? ;-)

2 0
možnosti

Moje auto Nissan Leaf 2018 nejezdí za 25 ale za 13-15. Nabíjím doma za 2,50 a venku od 0-do 10kč. Hlavně na 99,5% jízd nepotřebuji dobíjet venku. Za rok jsem použil nabíjení cestě 4x. To je realita. ...jo a nestojí 2mega Stálo mě 700 bez DPH a bez jakýchkoli dotací. Naftě zadar! ...jsem dal. ;-)

1 10
možnosti

Hmm až na to že za tu cenu jsou tři fábie v základu. I za 700 000 na to spousta lidí mít nebude. Je fakt, že se ušetří na palivu ale to si málo kdo dopředu spočítá. Spíš vidí kolik zaplatí (nebo spíš budou dlužit) v daný okamžik.

1 0
možnosti

Za komančů dvě sorty lidí ,historie se opakuje ,vlastně vládnou zase komanči ,takže nic nového

2 4
možnosti

všude jsou dvě sorty, jedna sorta je teoretickej komunismus a ten se nikde nepodařilo vybudovat, navíc snaha té chudé sorty se dostat do té sorty bohaté nutí lidi k pracovitosti a tím přispívají k pokroku

1 0
možnosti

Tuhle tu byl článek, že Škodovka představí elektro CityGo. A bude ho prodávat za "pakatel" - 500tisíc. Pokud by stál o těch v článku zmiňovaných 40tis více oproti benzinovému CityGo (tedy max 250tis), vážně bych o tom uvažoval. Ale za půl mega? Fakt se necítím jako potenciální pacient psychiatrie.

11 0
možnosti

tak zase kdyby to chtěl každej, tak by továrna nabyla schopna uspokojit poptávku, proto je to nejdřív drahý a pak to bude slevňovat, že budou elektromobily levnější od prvního vyrobeného kusu čekal málokdo, to jste spíš výjimka

1 1
možnosti

Elektromobily ani zdaleka nemusí být levnější než spalovací auta. Jenom nesmí být o mnoho dražší. Už dnes se specifickým případům ta auta vyplatí, zvláště pokud si je nemusí pořizovat na úvěr, který celkové náklady na vlastnictví prodraží. Pokud se VW podaří prodávat ID3 s dojezdem kolem 500 km za cenu okolo 700 s daní, firmy si to budou kupovat, protože to bude vyhovovat jejich požadavkům a správě firemních flotil a v konečném součtu je to vyjde levněji (hlavně díky provozním nákladům a úsporám na nutnosti ježdění do servisu, 1x za dva roky bez výměn olejů apod). A to je v podstatě ta zásadní věc, protože firmy nakupují 70 % vozidel u nás.

3 2
možnosti

Pokud to bude bez dotací na jedné straně a výpalným na straně druhé, tak to bude super a i já bych si elektroauto koupil.

0 0
možnosti

Přitom 40 000 korun projezdíte poměrně rychle. My s nájezdem 30000 km ročně (vozíme děti do školky 17 km daleko, manželka jezdí do práce 35 km daleko) ušetříme těch 40 000 korun provozem EV za rok, možná i dříve... Lidé s polovičním nájezdem za necelé dva roky. Podle mě by dávalo smysl EV dražší i o 100 tisíc u lidí s nájezdem 15000 km ročně. Mě dává smysl i dražší o 200 tisíc.

0 2
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...