Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

T55o16m60á26š 28B63a38ř25t15i81p50á13n 6349128373510

Jsem vskutku šokován, že Čech nevymění svou průměrně 15 let starou ojetinu za nový elektromobil.

+30/0
doporučit
15.5.2019 2:57

V62l67a79d40i27s36l60a47v 69N49o80h15e31j78l 7908957558681

je to nesmysl a brzo to krachne, bohuzel s tim i cely automotive v EU. nejake dotace jsou akorat mrvenim trhu a dojede se na to jako vzdy. nemluve o tom, ze ekologicke je to pouze lokalne, celkove je to nahouby.

+31/−2
doporučit
15.5.2019 1:39

J52a23k79u42b 33R55o27u69s 3393660864172

Elektromobily si kupují zámožní, ale na různých pobídkách a dotacích se jim na to skládají chudí.

+20/−1
doporučit
15.5.2019 6:59

M42a10r24e83k 71S97a86j50d22a 2865350296988

Problem vyssi ceny elektromobilu oproti klasickym autum bude nastesti jiz brzy zdarne vyresen defacto zdanenim tech klasickych, ktere tak podrazi na jejich uroven R^ Kupredu leva, zpatky ni krok!EU

+20/−1
doporučit
15.5.2019 6:00

V91a13c90l55a64v 10V44a81v54r20a 3407954925247

Dá vám Evrpa po nákupu ekoauta nějaký discount nebo slevu z daní..jako je tomu v USA?

Ani omylem. Až vás za 6-7 let opustí baterie, co uděláte? Víte co ta drobnost stojí? I ten bohatý se probere z mrákot. Já v tom jezdil nějaký čas. Moje oči se koukaly jen na jeden přístroj. Po celou dobu, na ten, co ukazuje kam až dojedete se zapnutými světly, stěrači a klimatizací která topí nebo chladí (i tu baterku). Jestli si někdo myslí že elektroauto je gofové vozítko, tak je poněkud mimo..Proto je také výrazně dražší.

Budete v tom závidět těm, co zajedou k pumpě pro "šťávu"

+24/−3
doporučit
15.5.2019 3:38

H65a60n83a 12P14a30c98u20l24o28v23á 2466896819716

Pokud má elektromobil spotřebu 25 kilowatthodin na sto kilometrů a u stojanů prodávají elektřinu běžně za částky 20 korun za kilowatthodinu, vychází to 500,- Kč na 100 km. Pokud odpadnou dotace a různé výhody při masivním rozšíření elektromobilů, bude to ještě více. A jestliže elektromobil s delším dojezdem bude stát 2 miliony korun, kam se to při proklamovaném „rozvoji elektromobility“ dostáváme?

+13/0
doporučit
15.5.2019 6:25

M96i54l36o38š 30S45e29t96í70k 3479639954610

Tuhle tu byl článek, že Škodovka představí elektro CityGo. A bude ho prodávat za "pakatel" - 500tisíc. Pokud by stál o těch v článku zmiňovaných 40tis více oproti benzinovému CityGo (tedy max 250tis), vážně bych o tom uvažoval. Ale za půl mega? Fakt se necítím jako potenciální pacient psychiatrie.

+11/0
doporučit
15.5.2019 10:31

J76o98s79e11f 26M86i55k54i29n 5723694685244

Jsou pro zámožné a ještě jim na to dáme dotaci

+13/−1
doporučit
15.5.2019 5:21
Foto

J88i98ř69í 56D54o85b26r68ý 8181305585337

Elektroauta jsou v módě, ale vypadá to, že nikdo nepochopil hlavní výhodu lehkých baterií, lehkých motorů.

Na škále od koloběžky (za kterou bych v ranní špičce dal ruku(nohu ne)) po nějaký Smart na ježdění do 50 km denně je elektro dokonalé. Nabijete přes noc doma a vyřešíte nákupy, dojíždění i na víkendový výlet si zajedete.

Ale obří auto s půl tunou baterek je fakt nepochopení toho, co dělá elektriku výhodnou. Má to všechny výhody velkého auta (nehodí se do města, je to těžké, drahé, musí se "tankovat") s nevýhodami elektra (dlouhé tankování, těžká baterka, ...)

+13/−1
doporučit
15.5.2019 0:45

V94i69k39t31o63r 65Š83p32i37č71k59a 6318602694

20% Bláznů diktuje zbývajícím 80% v čem mají jezdit . Přidá se EU a nakonec všichni budou závidět těm kteří evoluci neuspěchají a spalovací motory dokážou vyměnit za skutečně ekologická řešení .

Elektřina v autě na baterky s ekologií moc společného bohužel nemá , vodíková baterie se neuchytila a proč měnit za baterie dobíjené z elektráren když to přináší v podstatě jen negativa ?

Je to loby , energie se uchovává jen za cenu ztrát a o těch se v případě elektromobilů raději taktně mlčí ...

+10/0
doporučit
15.5.2019 7:14

R89o11b70e79r66t 80M83á10s72l59o 1371551587637

Jsem z toho nějaký zmatený. Souhlas, je logické, že když je něco drahé, tak se to nejvíc bude prodávat v bohatých státech. No jo, ale nejvíc elektromobilů se prodá v Číně. Viz Váš vlastní článek: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/cina-elektromobily.A180121_163708_automoto_fdv, podle kterého Čína vede jak v dynamice růstu prodeje, tak v absolutních číslech, tak v celkovém podílu aut. Navíc letošní čísla jsou ještě horší: https://www.hybrid.cz/v-cine-se-prodava-vic-nez-dvakrat-vic-elektromobilu-nez-v-evrope-usa-dohromady a vypadá to, že vedou i v prodeji na osobu.

Potřeboval bych asi nějaké ideoškolení, neboť jsem si spojením těchto dvou článků vytvořil zřejmě nějaké špatné závěry ;-).

+12/−1
doporučit
15.5.2019 1:29

I35v15o 31J23a63n41o18v66s95k30ý 6330125404462

Slepá ulička.

+18/−4
doporučit
15.5.2019 1:27
Foto

D59a32v24i47d 28M82a35l93í18k 4476394572623

Tak je jasný, že elektromobily u nás nastoupí jako poslední. Žádný skok má přední příčky se nečeká. Máme nejstarší vozový park v Evropě a přitom jsme se Slovenskem největší výrobci aut má světě.

+8/0
doporučit
15.5.2019 0:38

M25i13l58a47n 62N92o33v93á81k 2230955945545

Až budou v těch nejvyspělejších zemích prodeje elektromobilů na vodík dejme tomu přes 70% a díky hromadnosti výroby klesne jejich cena na cenu běžného dieselového auta, tak se to začne hromadně kupovat i u nás. Baterie jsou slepá cesta kvůli dojezdu a našinec nemá na to, aby měl jedno auto na krátké cesty a druhé na dálkové.

+9/−1
doporučit
15.5.2019 6:33

M47i76r47e38k 70O98r83á62l76e69k 2296900950353

I tady se odebírají íčka,žádná sprostá slova nebo slovní napadání,jen názor nepohodlný.Jsme ještě svobodní?

+9/−1
doporučit
15.5.2019 3:23

J49a87k86u47b 86F68e33i69f37a48r 7679179986809

Problém s emisemi nedělají nové vozy se spalovacími motory nebo firemní flotily. Jsou to staré ojetiny nízkopříjmových vrstev. A ti si nekoupí EV za (minimálně) dvojnásobek ceny nového vozu, jelikož nemají ani na nový vůz se spalovacím motorem.

+7/0
doporučit
15.5.2019 9:03

V98á95c39l90a52v 46P69a39v98e62l10e61k 1200346536134

Tak já nevím, ale to je opravdu překvapení, že drahá elektroauta, která si kupují spíše bohatí lidé, se prodávají v bohatých zemích? 8-o

+7/0
doporučit
15.5.2019 7:44

G73u83s85t33a14v 13F84o86r56m16a67n 4107884777142

A já bych odignoroval evropskou elektroloby a podíval se raději do kulturně a hodnotově nedeformované krajiny, třeba do Japonska.

Tam jsou určitě vzdělaní a pracovití lidé a o bateriových autech tam neuvažují.

Hybridní cyklus využijí ve městech a klasický spalovací mimo města.

A pracují na palivových článcích na vodík.

Držím jim palce a mají můj obdiv, že ještě v tomto korektním a přitom falešném světě nezblbli.

+9/−2
doporučit
15.5.2019 7:46

A11n70t45o94n69í69n 47S90e98b95e57r45a 7503778570689

No češí mají asi největší rozum.

Proč kupovat něco za 800, když mi stejně dobře poslouží benzínové auto za 400. Pardon. Poslouží samožejmě lépe.....

+9/−3
doporučit
15.5.2019 14:26

J70a69n 74S38o43u63č94e17k 2251206158869

Myslím si, že pokud se Evropa ze svého elektrošílenství brzy neprobere, bude to mít nedozírné následky nejen na ekonomiku, ale i na ekologii. Apropo, to na tom ilustračním fotu je automobil nebo sekačka na trávu?

+5/0
doporučit
15.5.2019 6:46

I60r81e82n91a 93N10e72č41a30s52o42v38á 8887256624

Překvapivé zjištění..auta s cenovkami 800 tisíc a výš si chudí lidé nekupují...

I pokud bychom počítali 200 tis úsporu na provozu, tak pořád je to pro průměrně vydělávajícího čecha cena na kterou jen tak nedokáže naspořit...

+4/0
doporučit
15.5.2019 7:32
Foto

P65a22v85e90l 97M70a26r31t41i18n42e40k 9955165601153

Pro Cechy elektrokolo Skoda a plastenku jako darecek misto skrabky.

+4/−1
doporučit
15.5.2019 1:39

K74a40r75e88l 89Š70o95u89m95a73l 1764753698

Tak až dneska pojedu do práce, tak jsem zvědavý jestli bude v Praze na Průmyslové stát Tesla i třetí den.Asi nedojel k nabíječce :-)

+3/0
doporučit
15.5.2019 7:00

P12e96t23r 20B62á78č35a 8935526305365

Spis hloupych nez bohatych.

+3/−1
doporučit
15.5.2019 22:35

J74o89s84e30f 76Š77o40l32t86e22s 8454318370203

Elektromobily ani zdaleka nemusí být levnější než spalovací auta. Jenom nesmí být o mnoho dražší. Už dnes se specifickým případům ta auta vyplatí, zvláště pokud si je nemusí pořizovat na úvěr, který celkové náklady na vlastnictví prodraží. Pokud se VW podaří prodávat ID3 s dojezdem kolem 500 km za cenu okolo 700 s daní, firmy si to budou kupovat, protože to bude vyhovovat jejich požadavkům a správě firemních flotil a v konečném součtu je to vyjde levněji (hlavně díky provozním nákladům a úsporám na nutnosti ježdění do servisu, 1x za dva roky bez výměn olejů apod). A to je v podstatě ta zásadní věc, protože firmy nakupují 70 % vozidel u nás.

+3/−2
doporučit
15.5.2019 10:00

Najdete na iDNES.cz