Vynálezce bezsáčkových vysavačů staví továrnu na elektroauta v Singapuru

  10:56aktualizováno  10:56
Britská společnost Dyson se rozhodla, že svou první továrnu na výrobu elektromobilů postaví v Singapuru. Oznámila to firma, jejímž zakladatelem je vynálezce bezsáčkového vysavače James Dyson. Tým 400 inženýrů vyvíjí vozidlo v Dysonově technologickém kampusu v britském Hullavingtonu.

Vysavač Dyson | foto: Dyson

První elektromobil by měl sjet z výrobní linky v roce 2021. Podrobnosti o podobě plánovaných elektromobilů ani o rozsahu výroby firma podle agentury AP neposkytla.

„Výstavbu (továrny v Singapuru) zahájíme v prosinci a dokončíme v roce 2020, čímž splníme harmonogram našeho projektu,“ uvedl generální ředitel podniku Jim Rowan.

„Rozhodnutí o tom, kde se bude naše auto vyrábět, je velmi komplexní, založené na dodavatelských řetězcích, přístupu na trhy a dostupnosti odborných znalostí, které nám pomohou dosáhnout našich ambicí. V prosinci začneme s výstavbou, kterou dokončíme v roce 2020, a splníme tak časový plán projektu,“ uvedl Rowan.

„Stávající přítomnost našeho týmu v Singapuru, v kombinaci s významnými pokročilými zkušenostmi v oblasti výroby, jsou předvojem. Singapur také nabízí přístup k trhům s vysokým růstem, stejně jako rozsáhlý dodavatelský řetězec a vysoce kvalifikovanou pracovní sílu. Nákladnost výroby v Singapuru je sice poměrně vysoká, ale stejně tak je silný tamní tah na branku v rozvoji a využívání pokročilých technologií. Je proto správným místem pro výrobu vysoce kvalitních strojů nabitých technologiemi, tedy i našeho elektrického vozidla.“

Začátkem tohoto roku Dyson oznámil, že investuje 200 milionů liber do nových budov a zkušebních zařízení ve svém areálu na letišti Hullavington Airfield ve Velké Británii. Dyson nadále pokračuje v globálních investicích v oblasti nových technologií ve výši 2,5 miliardy liber.

Společnost Dyson, která vyrábí vysavače a další elektrické spotřebiče, ohlásila plány na výrobu elektromobilů zhruba před rokem. Při volbě umístění závodu dala Singapuru přednost před Británií a Čínou, upozorňuje list Financial Times.

Dyson v Singapuru začal před 11 lety s malým inženýrským týmem. „Od té doby jsme se značně rozrostli, nyní zde zaměstnáváme 1100 lidí a v Singapuru jsme vyrobili více než padesát milionů vysokorychlostních motorů. Singapur je pro naši budoucnost zcela zásadní a očekáváme růst počtu členů našeho tamního týmu na dvojnásobek,“ komentuje Rowan.

Podnik své rozhodnutí zdůvodnil mimo jiné dostupností kvalifikované pracovní síly a blízkostí některých klíčových trhů. Zdůraznil přitom, že toto rozhodnutí nijak nesouvisí s plánovaným odchodem Británie z Evropské unie.

James Dyson patří mezi zastánce brexitu a někteří jeho kritici již podle agentury AP naznačili, že rozhodnutí postavit továrnu v Singapuru považují za pokrytecké.

„Pokud dokonce ten, kdo tvrdí, že po brexitu nastane obnova britského průmyslu, není připraven svůj názor podpořit konkrétními kroky, pak to vyvolává vážné pochybnosti ohledně budoucnosti naší ekonomiky,“ uvedl labouristický zákonodárce Ian Murray, který je zastáncem setrvání Británie v Evropské unii.

Autoři: ,


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v našich testovacích jízdách.

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na...

Škoda má připravenou studii elektromobilu. Sériová verze dorazí příští rok

ŠKODA VISION iV

Na autosalon do Ženevy, který otevírá začátkem března, veze Škoda tři novinky. Ke dvěma sériovým...

GM bude neziskovka na elektrovozy, vydělává však na plnotučných Amerikách

Chevrolet Silverado

Aktuálně si musí šéfové automobilek často připadat jak blázni. Nabízejí auta, která jsou žádaná,...

První mrtvý řidič tesly v Evropě. Záchranáři se pak báli elektromobilu

Záchranáři nemohli vytáhnout muže z Tesly, auto bylo pod proudem

VIDEO První smrtelná nehoda elektromobilu tesla v Evropě se stala v nizozemském městečku Baarn. Řidič byl...

Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným,...

Těžba lithia v Čechách je nejistá, náskok získávají okolní země

Průzkumný vrt v Cínovci.

VIDEO Po předvolební „kauze lithium“ je zahájení těžby nejisté. Čechům naopak kvůli vládním tahanicím o...

Základní tesla může na evropský trh, startovací cena je 1,5 milionu

Tesla 3

VIDEO Americká automobilka Tesla může zahájit prodej elektromobilu Model 3 v Evropě. Povolení jí vydal...

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

Ford se kvůli brexitu připravuje na odchod z Británie

Ford Focus

Americká automobilka Ford Motor sdělila britské premiérce Therese Mayové, že zintenzivnila své přípravy na přesun...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Design aut odráží náladu ve společnosti. Jsou agresivnější a mohutnější

BMW X7

Designér Paolo Tumminelli tvrdí, že design dnešních automobilů je příliš emocionální a agresivní, A vysvětluje, proč...

Najdete na iDNES.cz