Vysavač Dyson

Vysavač Dyson | foto: Dyson

Vynálezce bezsáčkových vysavačů staví továrnu na elektroauta v Singapuru

  • 33
Britská společnost Dyson se rozhodla, že svou první továrnu na výrobu elektromobilů postaví v Singapuru. Oznámila to firma, jejímž zakladatelem je vynálezce bezsáčkového vysavače James Dyson. Tým 400 inženýrů vyvíjí vozidlo v Dysonově technologickém kampusu v britském Hullavingtonu.

První elektromobil by měl sjet z výrobní linky v roce 2021. Podrobnosti o podobě plánovaných elektromobilů ani o rozsahu výroby firma podle agentury AP neposkytla.

„Výstavbu (továrny v Singapuru) zahájíme v prosinci a dokončíme v roce 2020, čímž splníme harmonogram našeho projektu,“ uvedl generální ředitel podniku Jim Rowan.

„Rozhodnutí o tom, kde se bude naše auto vyrábět, je velmi komplexní, založené na dodavatelských řetězcích, přístupu na trhy a dostupnosti odborných znalostí, které nám pomohou dosáhnout našich ambicí. V prosinci začneme s výstavbou, kterou dokončíme v roce 2020, a splníme tak časový plán projektu,“ uvedl Rowan.

„Stávající přítomnost našeho týmu v Singapuru, v kombinaci s významnými pokročilými zkušenostmi v oblasti výroby, jsou předvojem. Singapur také nabízí přístup k trhům s vysokým růstem, stejně jako rozsáhlý dodavatelský řetězec a vysoce kvalifikovanou pracovní sílu. Nákladnost výroby v Singapuru je sice poměrně vysoká, ale stejně tak je silný tamní tah na branku v rozvoji a využívání pokročilých technologií. Je proto správným místem pro výrobu vysoce kvalitních strojů nabitých technologiemi, tedy i našeho elektrického vozidla.“

Začátkem tohoto roku Dyson oznámil, že investuje 200 milionů liber do nových budov a zkušebních zařízení ve svém areálu na letišti Hullavington Airfield ve Velké Británii. Dyson nadále pokračuje v globálních investicích v oblasti nových technologií ve výši 2,5 miliardy liber.

Společnost Dyson, která vyrábí vysavače a další elektrické spotřebiče, ohlásila plány na výrobu elektromobilů zhruba před rokem. Při volbě umístění závodu dala Singapuru přednost před Británií a Čínou, upozorňuje list Financial Times.

Dyson v Singapuru začal před 11 lety s malým inženýrským týmem. „Od té doby jsme se značně rozrostli, nyní zde zaměstnáváme 1100 lidí a v Singapuru jsme vyrobili více než padesát milionů vysokorychlostních motorů. Singapur je pro naši budoucnost zcela zásadní a očekáváme růst počtu členů našeho tamního týmu na dvojnásobek,“ komentuje Rowan.

Podnik své rozhodnutí zdůvodnil mimo jiné dostupností kvalifikované pracovní síly a blízkostí některých klíčových trhů. Zdůraznil přitom, že toto rozhodnutí nijak nesouvisí s plánovaným odchodem Británie z Evropské unie.

James Dyson patří mezi zastánce brexitu a někteří jeho kritici již podle agentury AP naznačili, že rozhodnutí postavit továrnu v Singapuru považují za pokrytecké.

„Pokud dokonce ten, kdo tvrdí, že po brexitu nastane obnova britského průmyslu, není připraven svůj názor podpořit konkrétními kroky, pak to vyvolává vážné pochybnosti ohledně budoucnosti naší ekonomiky,“ uvedl labouristický zákonodárce Ian Murray, který je zastáncem setrvání Británie v Evropské unii.

,

Elektromobil