Diskuze
Dieselgate snížila v ČR prodej nových dieselů, u ojetin zájem nepolevuje
Děkujeme za pochopení.
V87l73a63d24i17s38l24a61v 89B25u52r39y22š14e19k
když už jsou na trhu ojetin diesely, tak se prodají jestli je o ně zájem nebo ne, přece se čtyřleté diesely nebudou šrotovat jen proto, že by o ně upadl zájem, u nových aut je to jiný, tam si vyberete, jakej chcete agregát a ten motor se vyrobí buď zážehovej a nebo vznětovej, zájemce o starý auto musí nakonec koupit co mu po zámožnějších motoristech zbude a je úplně jedno, jestli jeho zájem poleví a nebo nepoleví
J60o64s13e38f 83K44o73m58á87r60e97k
A není to spíš tím, že moderní diesely už v sobě mají tolik s prominutím kurvítek, že lidi sáhnou radši po benzínu?
P97e11t33r 25M95i25c51h71a27l
Ani ne. Moderní benzín se množstvím kurvítek blíží dieselu, ale blíží se mu taky spotřebou a jízdním projevem, přitom je citelně levnější.
M32i23l52a65n 86R95e73z41n15i30c53e85k
Jezdím 2.0 TDI a jsem spokojený. Nevidím důvod přecházet zatím na benzín. V porovnání se stejně výkoným benzínem 135 kW mám o 2 litry v průměru menší spotřebu, při rychlé jízdě snad ještě větší rozdíl. Navíc snese větší nájezd (byť o není moje priorita). Vše podstané se odehrává mezi 1700-3000 otáček, jede parádně. Servis vyjde stejně, rozdíly minimální. Koupil jsem ho v akci za cenu benzínu.
Dost jsem se ale pobavil s vozem Škoda Rapid Ambition 1,0 TSI 70 kW, který jsem dostal jako náhradní v servisu. Ten zážitek si nemohu nechat pro sebe. Když odmyslím to auto jako celek (prostě shit za drahé peníze), konečně jsem na vlastní kůži poznal ten výtvor století.
Motůrek velikosti mixéru přenáši do špatně odhlučněného interiéru mnohé vibrace - hlavně volant pedály a řadící páka vibrují jako o život. Do 2 tis. otáček je úplně mrtvý a pak vypálí jako zběsilý (fakt se to díky nízké hmotnosti rozhýbe obstojně), co mu ty tři válečky stačí, aby v zápětí ztratil dech - co by taky člověk čekal o litru. Chce to docela trpělivost a citlivou práci s plynem. Rozjedy do kopce a popojíždění v kolonách jsou zážitek. Zlatá jedničková Fábie SDI nebo MPI, to jsou proti tomu kultivované agregáty.
Mám s tím soucit a snažím se ho nepřetěžovat, ale často je třeba mít nohu až na podlaze a otáčky nad 4 tis., což jsem ale čekal, prostě to dýchá v každém kopci a při předjížděcích manévrech je třeba dobré načasování.
Poměrně rychle se ohřívá a taky je auto lehké na předek, takže dobře ovladatelné ve městě, zato mimo město zj. na rozbitých okrskách je to uskákaná koza, že by člověk jel raději vlakem (i na 15' kolech je to tvrdé a ovladatelnost mizerná)
Spotřeba 5,5 litru, pod 5 to moc nejde stlačit, když nechete být brzda. Není problém dostat spotřebu i k 8 litrům!
S 2.0 TDI, tedy dvojnásobným zdvihovým objemem bez problémů pojedu za 4,5 -5 litru a to ještě rychleji. Tak na co takový krám je?
J23a25n 75N62o19v39a22k
Pro me je kram kazde naftove auto a to Vase 2.0 tdi obzvlast.Ja mel vzdy jen benzinove motory, nikdy ne mensi nez 2 litry a nikdy bych si nekoupil naftu,ktera patri do traktoru,protoze presne takhle v porovnani s benzinem se v dieslu citim. Kultivovanost dieselu se s benzinem vubec neda porovnavat.Kdyz sednu ke kamaradovi do noveho naftoveho Superbu mam chut z toho auta vyskocit.A Vase porovnani 2.0tdi s benzinovym litrovym trivalcem je jako porovnavat jabka a hrusky.Svezte se nekdy se silnym benzinem a pak uvidite co to je auto.Ovsem jestli pocitate na benzince kazdou korunu, pak Vam nepomuzu.Kazda sranda neco stoji.Ovsem kdyz se vemou celkove servisni naklady tak se ty usetrene penize na palivu mozna vyrovnaji.Az budete menit vstriky,cerpadlo,turbo,setrvacnik tak se pekne prohnete.
P50e87t69r 41M52i66c17h21a17l
To rád slyším. Za 4 roky budu prodávat desetiletou ojetinu v naftě, tak snad ten zájem a vyšší ceny chvíli vydrží. :-)
P43e74t67r 21H81o91r13á17k
Doufejme, že se to bude dát zpeněžit už jen na vrakovišti.
M46i88c56h56a82l 45M66o85u91c64h45a
Ono to asi bude take tím, že aktuální benzinové motory nemají při srovnatelném výkonu o moc vyšší spotřebu než diesel, přičemž jsou mnohem příjemnější na ježdění a levnější při nákupu.
.
Problém bude životnost, což dnes člověk kupující nové auto úplně neřeší. Jenže za 10 let už nebude šance koupit levně ojeté auto, které bude ale zároveň spolehlivé. Ty dnešní atmosferické benzíny dojezdí a místo nich budou v bazarech dnešní technologiemi prošpikované maloobjemové turbobenzíny...
M14a87r51t37i90n 61K80a19r81á71s18e55k
No turbobenzin se ot atmosferickeho lisi tim, ze ma turbo, coz neni zrovna nejaka "kosmicka technologie", pouziva se v autech deistky let.Co se tyce technologick slozitosti, tak turbo nenma duvod by nejak vyznemnejsi "prospikovane technologiemi" nez atmosfera....
J97a32n 84V94e98l60e25k
To nebude aférou dieselgate. Spíše jde o to, že lidi konečně začínají přicházet na to, že diesel opravdu potřebuje dlouhé trasy. Na popojíždění po městě, dojíždění 5km do práce je absolutně nevhodný. Zanáší se turbo, nyní i DPF a to následně stojí dost peněz.
V16í58t 82C77h10a32l89u92p14a
Ano taky nepochopím maminky, co rozváží dětičky do mateřinky a pak na nákup do Tesca potřebujou např. Kodiaqa 2.0 TDI (a že těch různých SUV s maminkama s malými dítky denně potkávám dost), když by jim bohatě stačila např. Fabia 1,2 HTP. A těch peněz ušetřených za pořízení vozu i následnou údržbu by vystačila na 50 luxusních dovolených u moře pro celou rodinu...:-D
P34a74v66e73l 51S75t13r47a90k46o75š
ČR ještě nějakou chvíli vrakovištěm evropy zůstane, s tím že diesely budo svinit vzduch se musíme smířit. Malé vozy se vznětovým motorem jsou ve vyspělém světě neprodejné už dávno a ty větší míří kvůli úspoře paliva do hybridní a elektrosféry.
J10a82r31o44m38í42r 58K34r96á50l
A to je dobře. Nejekologičtější auto je to, co se nemusí vyrobit. Takže pokud projde STK a emisemi, ať je staré třeba 30 let.
R66o34m76a58n 85P31o19l50á15č11e68k
Ono je celkem logické, že se diesely prodávají méně, když prakticky napříč automobilkami diesel zmizel ze všech malých a menších aut... Viz např. Fabia + Rapid jsou jenom v benzinu...
V76l83a17d15i43m13í31r 29M46ü13l61l83e65r
Přesně tohle jsem chtěl napsat.
V75í60t 43C71h88a41l68u16p82a
Hlavne ty drahe opravy. Kdyz se podela atmosfera benzin, neni to takovy ranec jako comon rail v nafte. A treba jen takova spojka stoji v dieslu 3xtolik co u benzinu. A pak jeste slavny DPF....
D41a96n91i88e80l 38M49a41g74n89u33s
Co je drahého na common railu? A mimochodem, na můj dvoulitrový naftový motor s common railem stojí spojková sada 2890,- Kč, FAP filtr 5900,- Kč, a navíc zrovna ty filtry pevných částic se montují i do benzínů.
J97a24k39u94b 39S36e15k59e46r15a
Zájem o sazomety možná nepolevuje, ale kolega neprodal koncem roku 2017 fokuse TDCi za 110tis a čekal. Před 14dny jej prodal za 40tis i s novými koly a byl ještě rád, protoze na rozdíl od konce roku 2017 o toto auto nezavadili ani bazary..
M20a53r20e69k 75M78a25z69u10c69h
To ale nebude tím,že je to nafťák.Lidi stále slyšejí na to za co to jezdí a ne na celkové náklady.
Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil
Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...
Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého
Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž
Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...
Putinova pojízdná pevnost s novou fasádou. Aurus je ležák, tak ho rozdávají
Staronový ruský prezident vyrazil na slavnostní inauguraci ve modernizované verzi limuzíny Aurus...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys
Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...
Putinova pojízdná pevnost s novou fasádou. Aurus je ležák, tak ho rozdávají
Staronový ruský prezident vyrazil na slavnostní inauguraci ve modernizované verzi limuzíny Aurus...
Čínský dravec BYD chce být v roce 2030 hlavním výrobcem elektroaut v Evropě
Čínská automobilka BYD zvažuje výstavbu další továrny v Evropě. Uvedl to šéf evropských aktivit...
Módu SUV odstartovala před 30 lety Toyota, dnes městské teréňáky frčí
Japonská automobilka Toyota představila 10. května 1994 model RAV4. Tři písmena ve jménu jsou...
OBRAZEM: Plejáda superkár gaučových pilotů. Znáte speciály světa videoher?
Virtuální závodiště jménem Gran Turismo, do kterého nově vyrazila i Škoda, umožňuje i bez řidičáku...