- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
když už jsou na trhu ojetin diesely, tak se prodají jestli je o ně zájem nebo ne, přece se čtyřleté diesely nebudou šrotovat jen proto, že by o ně upadl zájem, u nových aut je to jiný, tam si vyberete, jakej chcete agregát a ten motor se vyrobí buď zážehovej a nebo vznětovej, zájemce o starý auto musí nakonec koupit co mu po zámožnějších motoristech zbude a je úplně jedno, jestli jeho zájem poleví a nebo nepoleví
A není to spíš tím, že moderní diesely už v sobě mají tolik s prominutím kurvítek, že lidi sáhnou radši po benzínu?
Ani ne. Moderní benzín se množstvím kurvítek blíží dieselu, ale blíží se mu taky spotřebou a jízdním projevem, přitom je citelně levnější.
Jezdím 2.0 TDI a jsem spokojený. Nevidím důvod přecházet zatím na benzín. V porovnání se stejně výkoným benzínem 135 kW mám o 2 litry v průměru menší spotřebu, při rychlé jízdě snad ještě větší rozdíl. Navíc snese větší nájezd (byť o není moje priorita). Vše podstané se odehrává mezi 1700-3000 otáček, jede parádně. Servis vyjde stejně, rozdíly minimální. Koupil jsem ho v akci za cenu benzínu.
Dost jsem se ale pobavil s vozem Škoda Rapid Ambition 1,0 TSI 70 kW, který jsem dostal jako náhradní v servisu. Ten zážitek si nemohu nechat pro sebe. Když odmyslím to auto jako celek (prostě shit za drahé peníze), konečně jsem na vlastní kůži poznal ten výtvor století.
Motůrek velikosti mixéru přenáši do špatně odhlučněného interiéru mnohé vibrace - hlavně volant pedály a řadící páka vibrují jako o život. Do 2 tis. otáček je úplně mrtvý a pak vypálí jako zběsilý (fakt se to díky nízké hmotnosti rozhýbe obstojně), co mu ty tři válečky stačí, aby v zápětí ztratil dech - co by taky člověk čekal o litru. Chce to docela trpělivost a citlivou práci s plynem. Rozjedy do kopce a popojíždění v kolonách jsou zážitek. Zlatá jedničková Fábie SDI nebo MPI, to jsou proti tomu kultivované agregáty.
Mám s tím soucit a snažím se ho nepřetěžovat, ale často je třeba mít nohu až na podlaze a otáčky nad 4 tis., což jsem ale čekal, prostě to dýchá v každém kopci a při předjížděcích manévrech je třeba dobré načasování.
Poměrně rychle se ohřívá a taky je auto lehké na předek, takže dobře ovladatelné ve městě, zato mimo město zj. na rozbitých okrskách je to uskákaná koza, že by člověk jel raději vlakem (i na 15' kolech je to tvrdé a ovladatelnost mizerná)
Spotřeba 5,5 litru, pod 5 to moc nejde stlačit, když nechete být brzda. Není problém dostat spotřebu i k 8 litrům!
S 2.0 TDI, tedy dvojnásobným zdvihovým objemem bez problémů pojedu za 4,5 -5 litru a to ještě rychleji. Tak na co takový krám je?
Pro me je kram kazde naftove auto a to Vase 2.0 tdi obzvlast.Ja mel vzdy jen benzinove motory, nikdy ne mensi nez 2 litry a nikdy bych si nekoupil naftu,ktera patri do traktoru,protoze presne takhle v porovnani s benzinem se v dieslu citim. Kultivovanost dieselu se s benzinem vubec neda porovnavat.Kdyz sednu ke kamaradovi do noveho naftoveho Superbu mam chut z toho auta vyskocit.A Vase porovnani 2.0tdi s benzinovym litrovym trivalcem je jako porovnavat jabka a hrusky.Svezte se nekdy se silnym benzinem a pak uvidite co to je auto.Ovsem jestli pocitate na benzince kazdou korunu, pak Vam nepomuzu.Kazda sranda neco stoji.Ovsem kdyz se vemou celkove servisni naklady tak se ty usetrene penize na palivu mozna vyrovnaji.Az budete menit vstriky,cerpadlo,turbo,setrvacnik tak se pekne prohnete.
To rád slyším. Za 4 roky budu prodávat desetiletou ojetinu v naftě, tak snad ten zájem a vyšší ceny chvíli vydrží. :-)
Doufejme, že se to bude dát zpeněžit už jen na vrakovišti.
Ono to asi bude take tím, že aktuální benzinové motory nemají při srovnatelném výkonu o moc vyšší spotřebu než diesel, přičemž jsou mnohem příjemnější na ježdění a levnější při nákupu.
.
Problém bude životnost, což dnes člověk kupující nové auto úplně neřeší. Jenže za 10 let už nebude šance koupit levně ojeté auto, které bude ale zároveň spolehlivé. Ty dnešní atmosferické benzíny dojezdí a místo nich budou v bazarech dnešní technologiemi prošpikované maloobjemové turbobenzíny...
No turbobenzin se ot atmosferickeho lisi tim, ze ma turbo, coz neni zrovna nejaka "kosmicka technologie", pouziva se v autech deistky let.Co se tyce technologick slozitosti, tak turbo nenma duvod by nejak vyznemnejsi "prospikovane technologiemi" nez atmosfera....
To nebude aférou dieselgate. Spíše jde o to, že lidi konečně začínají přicházet na to, že diesel opravdu potřebuje dlouhé trasy. Na popojíždění po městě, dojíždění 5km do práce je absolutně nevhodný. Zanáší se turbo, nyní i DPF a to následně stojí dost peněz.
Ano taky nepochopím maminky, co rozváží dětičky do mateřinky a pak na nákup do Tesca potřebujou např. Kodiaqa 2.0 TDI (a že těch různých SUV s maminkama s malými dítky denně potkávám dost), když by jim bohatě stačila např. Fabia 1,2 HTP. A těch peněz ušetřených za pořízení vozu i následnou údržbu by vystačila na 50 luxusních dovolených u moře pro celou rodinu...:-D
ČR ještě nějakou chvíli vrakovištěm evropy zůstane, s tím že diesely budo svinit vzduch se musíme smířit. Malé vozy se vznětovým motorem jsou ve vyspělém světě neprodejné už dávno a ty větší míří kvůli úspoře paliva do hybridní a elektrosféry.
A to je dobře. Nejekologičtější auto je to, co se nemusí vyrobit. Takže pokud projde STK a emisemi, ať je staré třeba 30 let.
Ono je celkem logické, že se diesely prodávají méně, když prakticky napříč automobilkami diesel zmizel ze všech malých a menších aut... Viz např. Fabia + Rapid jsou jenom v benzinu...
Přesně tohle jsem chtěl napsat.
Hlavne ty drahe opravy. Kdyz se podela atmosfera benzin, neni to takovy ranec jako comon rail v nafte. A treba jen takova spojka stoji v dieslu 3xtolik co u benzinu. A pak jeste slavny DPF....
Co je drahého na common railu? A mimochodem, na můj dvoulitrový naftový motor s common railem stojí spojková sada 2890,- Kč, FAP filtr 5900,- Kč, a navíc zrovna ty filtry pevných částic se montují i do benzínů.
Zájem o sazomety možná nepolevuje, ale kolega neprodal koncem roku 2017 fokuse TDCi za 110tis a čekal. Před 14dny jej prodal za 40tis i s novými koly a byl ještě rád, protoze na rozdíl od konce roku 2017 o toto auto nezavadili ani bazary..
To ale nebude tím,že je to nafťák.Lidi stále slyšejí na to za co to jezdí a ne na celkové náklady.