Ford E-Transit Custom: pozdě, ale lépe
Největší letošní elektrickou novinkou Fordu na evropském trhu je čistě elektrická verze Transitu Custom. Značka s modrým oválem ve znaku tak dohání konkurenci, toto zpoždění ale vyvažuje propracovanější technikou a novým ekosystémem pro správu nabíjení a služeb nazvaný Ford Pro.
Transit Custom nabízí výkon 135 kW (184 k) nebo 198 kW (269 k) a maximální točivý moment 430 Nm. To je mnohem více, než nabízí konkurence. Elektrický Fiat Ducato a jeho deriváty od koncernu Stellantis disponují výkonem 90 kW a elektrická verze Mercedesu Sprinter nabízí jen 85 kW.
Ford jde svou vlastní cestou i v případě umístění elektromotoru. Namísto u konkurence běžnému prostému nahrazení spalovacího motoru pod přední kapotou a pohonu předních kol, má E-Transit Custom hnací modul integrovaný v zádi. Vzhledem k tomu Ford používá nezávislé zavěšení kol a použití vinutých pružin místo v této třídě běžných listových per.
To přináší lepší komfort než u běžných dodávek. Nedostatkem této konstrukce je prostor potřebný pro hnací modul, nakládací hrana je tedy o 40 mm výše než u provedení se spalovacím motorem. Pro ty, kdo potřebují obzvlášť nízkou ložnou výšku, bude za příplatek k dispozici vzduchové odpružení zadní nápravy.
Kapalinou chlazený akumulátor s celkovou kapacitou 77 kWh (využitelná je 68 kWh) je umístěný před elektromotorem a zajišťuje dojezd 317 kilometrů. Z wallboxu se dobije za 8 hodin a DC dobíjení je možné výkonem až 115 kW, kdy nabití z 15 na 80 % trvá jen 34 minut.
Plně elektrická dodávka ve třídě do 3,5 tuny bude k dispozici v celkem 25 různých konfiguracích s užitečnou hmotností až 1720 kg.